بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۰
کد خبر : ۱۱۸۵۷۲

طرح ويژه سازمان بورس در حمايت از سهامداران خرد با اعمال محدوديت فروش كه از 26 بهمن‌ماه در بازار سرمايه اجرايي شده نه تنها تاثير چنداني در بهبود روند منفي بورس ايجاد نكرد بلكه با مخالفت‌هايي از سوي سهامداران مواجه شد؛ بر اين اساس، مشاركت‌كنندگان در نظرسنجي هفته سي‌وپنجم كارگزاري تدبيرگران فردا خواستار لغو اين محدوديت‌ها هستند.

بر اين اساس، طبق نظرسنجي انجام شده هرچند فعالان بازار بر لغو اين طرح موافقت دارند، اما با نگراني از فروش‌هاي سنگين توسط حقوقي‌ها، آزادسازي تدريجي اين محدوديت را مناسب‌تر مي‌دانند، اما در مجموع 83 درصد از مشاركت‌كنندگان خواستار لغو محدوديت‌هاي اعمال شده هستند. افزون بر اين، طبق نظرسنجي مزبور با توجه به افت محسوس بازار در هفته گذشته و اجراي سياست‌هاي جديد و محدود‌كننده سازمان در مورد فروش حقوقي‌ها و همچنين گزارش بودجه برخي گروه‌ها و همچنين احتمال بازگشايي نمادهاي پتروشيمي در اين هفته، فعالان بازار سرمايه پيش‌بيني مي‌كنند در صورت بازگشايي نماد شركت‌هاي پتروشيمي جو بازار كمي منفي خواهد شد.
 اما در صورت عدم بازگشايي نماد اين گروه بازار نسبتا متعادل با شيب ملايم رو‌به مثبت خواهد شد. همچنين نتايج اين هفته نشانگر آن است كه همانند هفته‌هاي گذشته فعالان بازار سرمايه گروه بانكداري، پالايشگاه و رايانه را مناسب براي ورود مي‌دانند. اما با توجه به گزارش‌هاي اخير گروه دارويي اين صنعت نيز مورد توجه بازار قرار گرفته است. گروه خودرو، مخابرات و پتروشيمي نيز ديگر صنايع منتخب معرفي شده‌اند. (در گروه پتروشيمي هلدينگ خليج فارس و خوراك مايع مورد توجه خاص بازار هستند. در صورت افت قيمتي پتروشيمي‌هاي خوراك گاز بين 10 تا 15 درصد اين گروه نيز براي ورود جذاب خواهد بود) از سوي ديگر، با توجه به تغييرات نرخ دلار در روزهاي اخير، مشاركت‌كنندگان در نظرسنجي هفته سي‌و‌پنجم كارگزاري تدبيرگران فردا براي سال آينده نرخ دلار را در محدوده 29.000 تا 31.000 ريال برآورد كرده‌اند.

 


 


 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر