بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر : ۱۱۸۵۸۸
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت هلدينگ توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه با یک هزارو 260 میلیارد تومان سرمایه پیش بینی درآمد هر سهم در سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 را مبلغ 278 ریال اعلام کرده که در مقایسه با سال مالی قبل (مبلغ 167 ریال) رشد چشمگیر 66 درصدی داشته است.

"میدکو" دلايل تغيير را افزايش توليد کارخانجات کنسانتره و آهن اسفنجي فولاد سيرجان ايرانيان و کک سازي و کنسانتره فولاد زرند ايرانيان و به بهره برداري رسيدن فروسيليس همدان اعلام نموده است.

همچنین شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز با یک هزار میلیارد تومان سرمایه برای هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 1048 ریال سود خالص پیش بینی کرده که نسبت به سال مالی قبل (مبلغ 1413 ریال) کاهشی معادل 26 درصد داشته است.

شایان ذکر است "کگل" با توجه به بند الف تبصره 10 لايحه بودجه سال1393در خصوص حق انتفاع پروانه بهره برداري از معادن،شرکت به ماخذ 30 درصد قيمت فروش محصولات خود (کنستانتره،دانه بندي و کنستانتره هاي تحويلي به واحد گندله سازي) را به عنوان حق انتفاع محاسبه و در قيمت تمام شده محصولات لحاظ نموده و این امر را علت عمده کاهش سودآوری شرکت عنوان نموده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر