بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
در همایش فرصت های سرمایه گذاری در سال 93 عنوان شد:

قیمت مصنوعی ارز/تداوم رکود مسکن/بورس در انتظار

کد خبر : ۱۱۸۶۱۱
همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری در سال 93 هفتم اسفند ماه جاری در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان با حضور حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس و مشاوره وزیر راه و شهرسازی، امیررضا حسنی عضو کمیسیون اقتصادی و بازرگانی دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید کمال سیدعلی معاون پیشین ارزی بانک مرکزی، محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور، هادی کوزه چی، ابراهیم ابراهیمی از کارشناسان و امیرحسین اسماعیل پور رییس شورای سردبیری بورس نیوز برگزار شد.

براساس این گزارش، همایش مذکور به همت مرکز آموزش و همایش های دنیای اقتصاد و با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان و سایت آی تحلیل در سه پنل تخصصی با محوریت بازار سرمایه، سرمایه گذاری در بازارها با درآمد ثابت و پروژه ها نیز سکه، طلا، ارز و مسکن وسیله پس انداز برگزار شد.

75 هزار واحد کف حمایتی شاخص بورس

در پنل اول امیررضا حسنی، عضو اصلی کمیسیون اقتصادی و بازرگانی و دفتر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس عنوان کرد: با بررسی این نمودارهای حرکتی می توان مشاهده کرد که سطوح کف شاخص کل محدوده 75 هزار واحد است که در صورت حمایت در این محدوده، روند صعودی آن ادامه خواهد یافت؛ هرچند صعود آن با شتاب کمتری همراه خواهد بود.

وی مهمترین سطوح مقاومتی این نماگر را محدوده 91 هزار و 95 هزار واحدی دانست و گفت: چنانچه شاخص کل بتواند از این سطوح مقاومتی عبور کند، در سال 93 پتانسیل رشد تا 120 هزار و حتی 130 هزار واحدی را دارا می باشد.

بورس گزینه مطلوب سرمایه گذاری در سال 93

در ادامه ابراهیم ابراهیمی، مدیر مشاوره شرکت مشاوره سرمایه گذاری نیکی گستر به آمار معاملات و حجم خرید و فروش ها در بازار سرمایه طی سال 92 اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری معاملات حقیقی ها نسبت به حقوقی ها پیشی گرفت و این امر موجب گردید در برخی صنایع کوچک شاهد شکل گیری حباب قیمتی باشیم. حال آنکه عملکرد صنایع بزرگ متناسب با روند حرکتی شاخص بوده است. براین اساس با توجه به سکون بازارهای موازی و رصد کلیه آمارهای معاملات بازار سرمایه به وضوح مشخص است که بورس همچنان به عنوان گزینه مطلوب برای سرمایه گذاری در سال 93 محسوب می شود.

این کارشناس بازار سرمایه دلایل خود برای پیشتازی بورس در سال آتی چنین بیان کرد: ارایه پیش بینی بودجه های محتاطانه از سوی شرکت ها برای سال مالی 93، منطقی شدن قیمت سهام در بازار سهام و ایجاد پتانسیل رشد قیمتی مجدد برای آنها و در آخر اصلاح نسبت پی بر ای سهام شرکت ها از مهمترین دلایلی است که بورس همچنان می تواند بر مبنای آنها بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در سال 93 باشد.

فرصت رونق سرمایه گذاری خارجی در بورس ایران

امیرحسین اسماعیل پور نیز با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بورس محدودیت سنی، حجمی و جنسی ندارد، بر لزوم استفاده از دیپلماسی اقتصادی در جهت پیشبرد اهداف توسعه سیاسی تأکید کرد و گفت: دولت دهم به درستی بر نقش بورس در پیشرفت تعاملات داخلی و بین المللی خود پی برده بود و از آن به عنوان ابزاری برای افزایش قدرت چانه زنی و گفتمان استفاده می کرد.

رییس شورای سردبیری بورس نیوز افزود: این در حالی است که به نظر می رسد دولت یازدهم هنوز در خصوص این ابزار به جمع بندی نهایی نرسیده، اما با اطمینان می توان گفت دولت در آینده از این ابزار و پتانسیل های موجود در آن برای افزایش قدرت چانه زنی و در راستای پیشبرد اهداف خود استفاده خواهد کرد.

وی از رونق سرمایه گذاری خارجی در بورس سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت ها در ایران در مقایسه با سایر پول های رایج دنیا پایین تر بوده و قدرت سرمایه گذاری خارجی در ایران زیاد است، می توان شاهد رونق سرمایه گذاری خارجی در بورس ایران بود.

قیمت ارز در کشور مصنوعی است!

در پنل دوم سید کمال سید علی، معاون پیشین ارزی بانک مرکزی با اشاره به جدول فروش ارز توسط بانک مرکزی و مصارف ارزی طی سالیان گذشته اظهار داشت: برای اولین بار در سال 1390 فروش ارز توسط بانک مرکزی معادل مصارف ارزی کشور شد و این روند در سال 1391 تا حدی افزایش یافت که عرضه ارز توسط بانک مرکزی از میزان مصارف ارزی کشور پیشی گرفت.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد قیمت ارز در کشور به صورت مصنوعی پایین حفظ شده است، حال آنکه بهای آن می تواند رشد کند و این امر از نظر اقتصادی می تواند منجر به رشد شود.

معاون پیشین ارزی بانک مرکزی در خاتمه سخنان خود گفت: تلاش دولت برای پایین آوردن نرخ تورم در کشور و سپس ثبات آن، مانع از رشد نرخ ارز می شود و دولت برای رسیدن به هدف خود اقدام به فروش ارز و انتشار اخبار مثبت می کند. حال آنکه رشد بهای ارز می تواند رشد اقتصادی را نیز در پی داشته باشد.

عدم وجود پتانسیل رشد قیمت در بازار طلا

طی این همایش، رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور با اشاره به شرایط اقتصاد جهانی اظهار داشت: در حال حاضر بهای طلا امکان و پتانسیل رشد قابل توجهی ندارد. از این رو به نظر می رسد این بازار برای سرمایه گذاری افراد غیر حرفه ای چندان مناسب نباشد. مگر برای خانم ها که می توانند از آن به عنوان وسایل زینتی بهره جویند و با توجه به صبر و حوصله ای که دارند یک سرمایه گذاری نیز بهره جویند.

رکود بازار مسکن حداقل برای دو سال آتی

هادی کوزه چی، مشاور سرمایه گذاری نیز طی سخنرانی خود، آمار کاملی از حجم جوازهای صادر شده در بخش ساخت و ساز ارایه کرد و گفت: حجم جوازهای صادر شده طی دو سال گذشته در تهران و در اکثر شهرهای بزرگ 2.5 برابر تقاضای موجود در بازار مسکن است.

این کارشناس افزود: اقتصاد ایران امکان هضم حجم نقدینگی مورد نیاز پروژه های تعریف شده جهت اجرا در بخش ساخت و ساز را ندارد و چون میزان تسهیلات اعطایی از سوی بانک مسکن برای کمک به سرمایه گذاران این بازار رقم بسیار ناچیزی است، حجم بالایی از نقدینگی بایستی برای آن تأمین شود.

کوزه چی تأکید کرد: برای اتمام کلیه پروژه های دارای مجوز، 450 هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز بوده، حال آنکه کل تسهیلات اعطایی بانک مسکن تنها چهار هزار میلیارد تومان است. از سوی دیگر برای تکمیل کلیه پروژه های موجود در بخش مسکن در کشور به یک میلیون و 200 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است که رقم قابل توجهی می باشد.

وی در خاتمه سخنان خود افزود: براین اساس حداقل برای 2 تا 2.5 سال آتی بازار مسکن با رکود مواجه بوده و اگر تورمی از ناحیه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ایجاد شود، رشد قیمت ها در بازار مسکن خیلی پایین تر از آن خواهد بود.

عوامل مشکلات اقتصادی امروز

طی این همایش حسین عبده تبریزی با اشاره به وضع نابه سامان مسکن تصریح کرد: حداقل برای دو سال آتی انتظار می رود اجرای پروژه های کشور به سختی پیش رفته و تنها راه برون رفت از آن تعریف و تأسیس صندوق های پروژه و زمین و ساختمان است تا با جذب سرمایه های خرد در جامعه، بتوانیم پروژه ها را تا حدی پیش ببریم.

این عضو شورای عالی بورس در خاتمه سخنان خود رشد نقدینگی در دولت نهم و دهم و تخصیص منابع بانکی به مسکن مهر را عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز اقتصاد کشور دانست.

در خاتمه از سخنرانان توسط اتاق بازرگانی صنایع و معادن اصفهان و روزنامه دنیای اقتصاد تجلیل به عمل آمد.

طبق جمع بندی کلی از سخنرانی های صورت گرفته در این همایش به نظر می رسد در سال 93 بورس همچنان نسبت به سایر بازارهای موازی در کشور بهترین مکان جهت سرمایه گذاری در کشور باشد. از ساعت 14 تا 21 روز جاری نیز همایش با همین محوریت در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
تجربه نشان داده هرچه این آقایون گفتن برعکس آن اجرا می شود.مردم فریب ندهید
حمیدرضا
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
حالا هی مقالات متفاوت بنویسید بابا من که یه کاسب جز هستم اینا رو میدونم اگه پول از بورس خارج بشه سونامی افزایش قیمت مسکن که هیچ تا سبب زمینی و پیاز رو گرون میکنه ، یک قیمت از لاستیک بگیرید تو هفته گدشته 15 درصد گرون شده
نازی
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
ما ب حر امید و یک پول بخور و نمیر وارد اینجا شودیم ولی اینها با ما چه کردند ترابخدا خودتان هم ان را اصلاح کنید
آرش
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
من تو 2 ماه که اومدم بورس 45 درصد ضرر کردم شما میگین همچنان بهترین مکان سرمایه گذاری هست من پارسال دلار تو اوج قیمت 3800 خریدم نهابتا 3500 فروختم اما اینجا سهمی که 380 خریدم شده 200 تومان تازه بنیادیم هست و باد شده نیست
سعيدي
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
عزيزانم اگه به اين تفسير ها بود كه الان ما جزء قطب هاي بزرگ اقتصادي دنيا بوديم
همه چي داخل دايره قدرت آقايون هست براي براندازي حزبي هرچي را بخوان حبابي ميبرن بالا يا برعكس.
شهلا
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
من دوهزار تا سهم خریدم به 2000تومان الان ان شده1000تومان
بهزاد
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
اگر سرمایه به سمت شرکتها برود صنایع و پتروشیمی برای صادرات کالا ارایه میکنند ولی اگر به سمت طلا یا مسکن برود باز هم دچار رکود اقتصای میشویم
رکود
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
سلام کسی کارت گازوییل نداره ازش میخرم تماس093836.4.55
محمد
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
من سال گذشته تو بورش 80 درصد سود کردم. بورس بهترین جا برای سرمایه گذاری است اما باید با تدبیر و صبر باشد.
سعید
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
سلام مسئولان خودشون راه حل رو دارن کسی نیست که بخواهد عمل کنه بیشتر این بدبختیها زیر سر اقایونه //؟ علت اینکه در اوج افت بازار هی شرکت دولتی معرفی میشه که میخاد خصوصی سازی کنه خب توی این وضع خراب مالی بازار میان هی عرضه کنند مدیریت بیخیاله باید یک مدت جلوی عرضه جدید گرفته شه و یک قانون بگذارن که هر شرکت جدید ورودی که بخاد سهم عرضه کنه مثلا روزی 100.000 سهم بیشتر نمیتونه عرضه کنه خب سرمایه ها میرن سراغ سهامی که قبلا توی بازار فعال بودن نه اینکه صرف سهم جدید بشه بنظرم هر چه بگیم هر چه داد بزنیم که بشنوند کو گوش شنوا //
سعید
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
سلام// بهتر که ضرر کردی وگرنه اگر دولت رو میداد .. دوباره میامدی توی بورس کندل ها هوا میرفت بخور بخور اقایون کم میشد ما باید بدبخت شیم که سهاممون بریزه پایین اقایون حقوقی بیان جمع کنن اگر بالا باشه کی بیاد جمع کنه تازه به همین اندازه ارزش سهامو پایین اوردن اقایون حقوقی حاضر نیستند سهامی رو که خودشون گرونتر فروختن ارزونتر بخرن/
سعید
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
سلام// جالبه این سایت یکی از مقرراتش نوشتن به زبان فارسیه ...ما میگیم نره شما میگید بدوش... ما به زبون فارسی مینویسیم //کسی حرف ما رو انگار نمیفهمه زنده مرده خواب و بیدار نمیفهمه// اونوقت بریم زبون دگه ای رو اختیار کنیم توی همین هم موندیم//
سعید
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
سلام// اهای اهای یک شغل خوب پیدا کردم مردم از بیکاری .. نمیگم تا دلتون بسوزه .. نه بهتون میگم میخام سهاممو بفروشم برم لبو فروشی
شهریار
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
به نظرم بورس بهترین جابرای سرمایه گذاری است.اگر با اگاهی ودانش باشد..بدونی چه سهمی بخری وچه موقع بفروشی.
استاد بورس
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
ضمن عرض سلام خدمت تمامی دوستان
میخواهم یک نصیحتی بکنم شاید به دردتون بخوره و اگر ان را الگو قرار بدین دیگر هیچ وقت از شکست نمی ترسید و دچار ان نخواهید شد و تا زمانی در مقابل شکست زانو نزدید مطمئن باشید پیروزی نزدیک است
خداوندا .... مرا به زمان کودکی ام باز گردان به ان زمان که برای یک بار ایستادن هزار بار می افتادم اما نا امید نمیشدم پس بچه ها امیدتان را از دست ندهید مطمئن باشید دولت جدید برنامه های زیادی دارد و به امید خداوند انشاالله تمامی حرفها به واقعییت خواهد پیوست موفق و سربلند باشید چون میدانم همه برای امیدی سرمایه گزاری کرده اند
.
یوسف
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
سلام . یوسف از گنبدکاووس.قیمت ارز در ایران دچار مشکل های در ارز،مسکن و سرمایه گذاری نکردن کشورهای دیگر و تحریم ها و ایجاد فضای کار و تورم اقتصادی ولی صد البته با تلاش های دولت جدید و کاهش تورم در سال جدیدو ایجاد فضای مناسب در ارز،بورس و دیگر.
غلام
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
باسلام
در کل تالار همه فهمیدند تمام حقوقی ها با هم دستی با عرضه بالا سهام را به حقیقی ها با قیمت بالا انداختند و به یک باره پشت بازار را خالی کردند و هر روز هم به منفی شدن و شایعه سازی پرداختند و عمده حقیقی ها را متضرر کردند و نیز بخشی از سهام آنها را مفت خریدند دیگر فکر نکنم کسی به این بازار مسموم اعتماد کند همه در اولین فرصت خارج میشوند بنده 7 سال است در بورس فعال هستم و تا به حال چنین کلاه برداری در بورس ندیدم .
محمد
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
با سلام دوستان یکی به من بی سواد و گیج علی بگه اگر اینقدر خوبه پس چرا سرمایه داران عمده حقیقی و حقوقی دارن از ان در میروند و سهام را به قیمتی که داخل این یک سال نبوده میدهند
حمید
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
این آقا اگه کارشناس بود باید بگه چجوری رشد نرخ ارز موجب رشد تولید و افتصاد میشه ؟ مگه 3 سال گذشته که ارز 300 % رشد کرد اقتصاد شکوفا شد چرا مزخرف تحویل مردم میدن ؟
مجید
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۴
دولت چاره ای ندارد جزاینکه برای رونق تولید که تنها راه نجات اقتصاد کشوره سرمایه هارا به سوی بورس حرکت بده.روزهای خوبی در انتظار بورسه
نازی
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸
من که احساس کناه می کنم چون تمام پولم از بین رفت
مجتبی
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
دوستانی که دو ماهه میاین تو بورس و به خودتون جرات خرید سهم میدین شمایین که هیجانی میخرین هیجانی میفروشین بورس رو نابود کردی شما باید فقط 1 سال بشینی بورس رو مثل فیلم سینمایی ببینی بعد سرمایه گزاری کنی چرا فکر میکنی بورس طلا یا دلاره والا من دو ساله تو بورسم 20 % ضرر دادم طبیعیه که شما 50 درصد ضرر کنی به هر حال ، من نمیخوام این روند مسخره بورس رو توجیه کنم ولی سهامدارهای تازه کار هم توی سقوط شاخص تاثیر قابل توجهی دارن این رو نباید نا دیده گرفت
محمد
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
کامنتی که گفتی میرم لبو فروشی....
واقعا که متاسفم کسی که نتونه از بورس پول در بیاره همون بهتر که بره لبو بفروشه.واقعا که . روزیکه تاپیکو نمادش باز شد یادتون هست رفقای عزیز من اونجا فهمیدم که کسی بازارو خراب میکنه همش همین حقیقی ها هستند که هیچی نمیدونن از اقتصاد.اخ اخ ببین سهم به اون درشتی رو چه جوری گذاشتن برای فروش.من اعصابم داغون میشد هر ی سهم که فروش میرفت داغونتر میشدم.باشه اون روزی رو ببینیم که تاپیکو رو 700تومنم نتونید گیر بیارید.
توروحضرت عباسی برید از بورس بیرون تا در بازارو تخته نکردید.
بورس نیوز عزیزتوروخدا این کامنتمو بزار >>>>>تابحال 3-4کامنت جانانه فرستادم ولی ندیدمش
محمد
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
کامنتی که گفتی میرم لبو فروشی....
واقعا که متاسفم کسی که نتونه از بورس پول در بیاره همون بهتر که بره لبو بفروشه.واقعا که . روزیکه تاپیکو نمادش باز شد یادتون هست رفقای عزیز من اونجا فهمیدم که کسی بازارو خراب میکنه همش همین حقیقی ها هستند که هیچی نمیدونن از اقتصاد.اخ اخ ببین سهم به اون درشتی رو چه جوری گذاشتن برای فروش.من اعصابم داغون میشد هر ی سهم که فروش میرفت داغونتر میشدم.باشه اون روزی رو ببینیم که تاپیکو رو 700تومنم نتونید گیر بیارید.
توروحضرت عباسی برید از بورس بیرون تا در بازارو تخته نکردید.
بورس نیوز عزیزتوروخدا این کامنتمو بزار >>>>>تابحال 3-4کامنت جانانه فرستادم ولی ندیدمش
حقیقی ولقعی
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲
بورس بهترین مکان برای سرمایه گذاران می باشد البته نه در یک ماه یا 2 ماه و البته برای افراد وارد و آگاه با سرمایه کافی نه دلال گازوئیل , لبوفروش و نه کسانی که با توصیه این و اون وارد بازرا می شوند.
حقیقی ولقعی
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۱
بورس بهترین مکان برای سرمایه گذاران می باشد البته نه در یک ماه یا 2 ماه و البته برای افراد وارد و آگاه با سرمایه کافی نه دلال گازوئیل , لبوفروش و نه کسانی که با توصیه این و اون وارد بازرا می شوند.
مهان
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۳
بورس درحال پاکسازیه . خدایا شکر ! بی سوادا دارن میرن بیرون
senator
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۱
12 پیشنهادات الزامی من به سران قوا
1-الزام به افزایش و اصلاح قیمت کالاها و جهانی سازی آن
2-الزام به افزایش سطح درامدهای دولت ازمالیات
3-الزام به تثبیت نرخ دلار جهت کنترل اثرات عوامل خارجی بر اقتصاد
4-الزام به حفظ محرمانگی مذاکرات بین المللی جهت جلوگیری از نوسان زایی فرصت طلبان
5-الزام به جذب سرمایه های خرد ملت و سرمایه خارجی با ایجاد چشم انداز مثبت اقتصادی
6-الزام به حفظ همه بازارهای موجود(خدمات،کالا ومالی) در دوران گذار
7-الزام به کاهش نرخ مسکن برای رونق بازار نه افزایش وام و همچنین سرمایه گذاری در بافت های فرسوده به صورت انبوه سازی
8-الزام به گزارش دهی اقتصادی شفاف و جزیی به ملت بصورت ماهانه جهت جلوگیری از رانت
9-الزام به شناسایی آرای موثر بر تنش آفرینی در بازار و حذف آنها و جلوگیری از مصوبات رانتی مانند اقزایش وام مسکن و ...
10-الزام به ایجاد سازوکار تحول از بازار سنتی به بازار مدرن و اصلاح نظام توزیع و حقوق مصرف کنندگان
11-الزام به اصل تولید برای زندگی و دقت در اثرات بلند مدت تولیدات بر سلامت جامعه
12-الزام به عدم مدارا با اغتشاش گران بازار و ایجاد سازوکار تضمین اصالت بازار
حسين
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۱
من 6 ماهه وارد بورس شدم 30% سود گرفتم فقط بايد با مشورت و تحليل وارد بشي و از شكست نترسي و تجربه كني تا پيروز و پر سود شويد.
کوروش
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۱
هرکی میاد یه تحلیلی میده کی به کیه ؟!!!
محمود
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
در اقتصاد مقدس مقاومتی که همانند اقتصاد صدر اسلام عزیز هست که ارز نباید جایی داشته باشه تهاتر هم اسلامی هست هم شرعی هست هم مورد تایید علما باید مقاومتی باشه تا بتواند مقاومت بکنه و گرنه کار نا جور میشه از دایره اقتصاد مقدس مقاومتی خارج میشه
فيروز شيشه فروش
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
احسنت به ان دوستي كه راجع به ...نوشتند.خدا وكيلي سهمي كه توي مرحله اول 333درصد افزايش سرمايه و كلي از اون از محل انباشته هست و با اينهمه پتانسيل و پي به اي 5 رو بايد اينجوري چوب حراج بزنيد؟حقيقي بيسواد-حقوقي كم سواد با چه منطقي فروش؟
یاحق
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
بسمه تعالی
گوش کردن به وعده های نشدنی و یا مریض و کج مدار شدنی یعنی بدبختی.
رضا
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۰
دور باطل افزایش قیمت ارز وکالا .هر کدام بر دیگری تاثیر میگذارد.افزایش قیمت سوخت برای رسیدن به قیمت جهانی با افزایش قیمت ارز همچنان ادامه خواهد داشت