{mosimage}با توجه به وضعیت کنونی بازار سرمایه که باعث شده حتی خود سهام این شرکتها نیز منفی بوده و یا با صف فروش همراه باشند، عرضه بلوکی سهام فولاد مبارکه و آلومینیوم ایران در این زمان کار درستی به نظر نمی رسد.

"> هشدار برای سازمان خصوصی سازی

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۳

{mosimage}با توجه به وضعیت کنونی بازار سرمایه که باعث شده حتی خود سهام این شرکتها نیز منفی بوده و یا با صف فروش همراه باشند، عرضه بلوکی سهام فولاد مبارکه و آلومینیوم ایران در این زمان کار درستی به نظر نمی رسد.

کد خبر : ۱۱۸۶۴

هشدار برای سازمان خصوصی سازی

طی معاملات روز یک شنبه بازار سرمایه کشور سهام پتروشیمی فن آوران پس از معامله حدوداً 12 میلیون 129 هزار سهم به جمع دیگر مدعیان کم فروغ بورس پیوست.

بر همین اساس شهرام شهمیری مدیر عامل شرکت کارگزاری سهم آشنا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن اشاره به منفی شدن سهام شرکت پتروشیمی فن آوران و خروج متقاضیان این سهم از صف خرید اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل منفی شدن سهام "شفن" و عرضه صف خرید آن حضور برخی سرمایه گذارانی است که با دید نوسان گیری و کوتاه مدت اقدام به انجام معامله در بورس می کنند و من قبلاً هم به این موضوع اشاره داشته ام که دید نوسان گیری در عرضه های اولیه سبب به هم ریختن بازار می شود.

وی ادامه داد: به علت اینکه در بازار ما قیمت سهام شرکتها تابعی از میزان عرضه و تقاضا است و نقش تحلیل در این مسئله بسیار کمرنگ می باشد، کوچکترین تغییر در میزان عرضه و یا تقاضا سبب ایجاد صف های سنگین خرید و یا فروش می شود.

شهمیری افت قیمت سهام اغلب شرکتها و منفی شدن بازار سرمایه طی روزهای اخیر را تاثیر چند عامل عنوان کرد و افزود: بازار معمولاً بعد از عرضه عمده سهام شرکتهایی که از استقبال خوبی برخوردار می شوند بدلیل تقاضای بالای سهامداران و همچنین کمبود نقدینگی دچار یک افت مقطعی می شود چراکه در حال حاضر نقدینگی بازار محدود بوده و نقدینگی در انتظار نداریم.

وی یادآور شد : البته نباید فراموش کنیم که هنوز تاثیر منفی خبر افزایش بهره مالکانه در بورس از بین نرفته و سهام شرکتهای معدنی همچنان در حال کاهش قیمت و تلاش برای جبران اعتماد از دست رفته می باشند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری سهم آشنا با اشاره به عرضه های بلوکی سهام فولاد مبارکه و آلومینیوم ایران از تاریخ 24 بهمن ماه سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی بازار سرمایه که باعث شده حتی خود سهام این شرکتها نیز منفی بوده و یا با صف فروش همراه باشند، عرضه بلوکی سهام فولاد مبارکه و آلومینیوم ایران در این زمان کار درستی به نظر نمی رسد.

شهمیری ادامه داد: برای اینگونه عرضه ها باید از قبل مذاکراتی انجام شده و متقاضیان خرید آنها مشخص و آماده باشد وگرنه اگر عرضه را انجام دهیم به این امید که خریداری پیدا خواهد شد که این سهام را خریداری نماید این عرضه بی نتیجه خواهد ماند و به بورس نیز آسیب وارد می نماید.

شهمیری در پایان گفتگوی خود با بورس نیوز آینده بورس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نوسانات منفی در بورس مقطعی بوده و دلیل عمده آن عدم حضور بازارساز واقعی و عدم وجود نقدینگی می باشد وگرنه در بلند مدت بازار سرمایه با بازدهی خوبی همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: بورس ایران به صورت بالقوه ارزشمند است و از پتانسیل های بالایی برخوردار می باشد اما این پتانسیل ها معمولاً آرام آرام آزاد می شود و نباید انتظار رشد یکباره را داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر