بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۲
کد خبر : ۱۱۸۸۵۲
حامد ستاک عصر دوشنبه درگفت و گو باخبرنگار ایرنا، با بیان آنکه علت اصلی ریزش بازار سرمایه در چندهفته اخیر به دلیل بی اعتمادی است که در ماه های گذشته ایجاد شده بود ، اظهار داشت: به نظر می رسد آن ریزش و نزول خود خواسته، این روزها از کنترل خارج شده باشد.

وی تصریح کرد: همدلی و هماهنگی مسوولان و اظهارنظرهای خوش بینانه از آینده بورس و ارایه صورت های مالی مناسب شرکت ها به بازار نیز نتوانست کمکی به جلوگیری از نزول بازار کند.

این کارشناس بازار سرمایه، افزود: با وجودی که بازار سرمایه با نزول مواجه شده اما همچنان سرمایه گذاران حرفه ای و افراد دارای صلاحیت، اوضاع بورس را نگران کننده نمی دانند و این ریزش ها را جزیی از ذات بازار می دانند.

ستاک تصریح کرد: بسیاری از سرمایه گذاران صبور نیز به امید بازگشت بازار به دوران رونق خود همچنان چشم به روزهای آتی بازار دارند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افزایش قیمت سکه و ارز در بازار آزاد، گفت: هرچند کارشناسان متفق القول رشد قیمت ارز و سکه را مربوط به روزهای پایان سال و افزایش تقاضا می دانند اما امیدواریم خروج نقدینگی از بازار سرمایه به بازارهای موازی که کمکی به اقتصاد کشور و تولید ملی نمی کند، هدایت نشود.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات روز جاری (دوشنبه) با 1065 واحد کاهش به 78 هزار و 519 واحد رسیده است.

شاخص صنعت نیز امروز 874 واحد پایین آمد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 758 و 2222 واحد نزولی شدند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهزاد
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۶
این ریزش مربوط به ماجراهای اوکراین تمام بورس های جهان سقوط شدیدی داشتن جو منفی بی خود ندید افزایش دلارم مربوط به این جریان و خرید برای سفر عید
حمید هاشمی
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۲
امیدوارم دلار به ده هزار تومان برسد تآقایان توکلی ونادران وقاضی پور وبذر پاش ودیگر مجلسیانی که غم حمایت ازصنایع پایین دستی پتروشیمی وجلوگیری ازرانتخواری نرخ خوراک گازخواب ازچشمانشان ربوده بودوآقایان طیب نیا وزیراقتصادوبیژن زنگنه وزیرنفت ودیگر دولتمردان آقای روحانی باچنددلاری که غربیها کف دستشان گذاشته بودندوچند تاجروسیاستمداری که برای محک زدن آقایان به کشورمان سفر کردندهوایی شدندوبه خیال اینکه از فردا درهای بهشت به روی آنها باز خواهدگشت ودیگر احتیاجی به مردم ومخصوصا کسانی که دربورس سرمایه گذاری کرده اند ندارندوطبق نظر مشاوران بی سوادشان می توانند سرمایه های یک مشت ملت بیچاره رابرای کنترل نقدینگی به بادفنادهندوآب هم ازآّب تکان نخواهد خورد به مجازات اعمال سخیف شان برسندتاکه شاید ازاین طریق آقایانی که صاحب دکترای کیلوئی هستند به بی سوادی خودشان پی ببرندوشاهدباشندکه تصمیمات من درآوردی چه نتایج زیانبارومخربی درپی خواهدداشت که تروخشک باهم خواهدسوخت وبی کفایتی وبی تدبیری آنها رابر همگان اثبات خواهد کرد.
ياحق
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸
بسمه تعالي
مسئولين ما از جائيکه خيلي کارشناس هستند و مو لاي درز کارشون نمي‌رود اوجاع اوکراين را پيش بيني مي‌کردند و بخاطر همين از 50 روز قبل شاخص را کشيدن پايين.
محمود
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸
اين ريزش نه مربوط به ماجرا هاي اوكراين نه چيز ديگه فقط و فقط مربوط به عمل كرد خود اقايون بالا مقامها است و هميشه اينجوري بوده و خواهد بود يعني با پول مردم دارن كشور را اداره ميكنند و بس
علی
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴
این ریزش ارمدتها پیش بوده و بجنگ ربطی ندارد!! البته جنگ داخلی چرا؟؟ مابین واردکنندگان رانتی و تولید گنندگان که فعلا واردات پیروز است وبرای تولید چشم بخار ج داریم !!!