بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۴
کد خبر : ۱۱۸۸۵۵
به گزارش خبرگزاري تسنيم، اسماعيل غلامي در خصوص وضعيت كنوني بازار سرمايه گفت: در حال حاضر جو بي‌اعتمادي در بورس حاكم است و براي بهبود روند معاملات بايد سعي كرد تا اعتماد دوباره به بازار سرمايه برگردد.
معاون اسبق «خصوصي‌سازي» با انتقاد از حمايت‌هايي كه براي خوب جلوه دادن شاخص بورس مي‌شود تصريح كرد: در همه جاي دنيا عرضه و تقاضا تعيين كننده سمت و سوي رقابت در بازار سرمايه است و بايد معاملات به حال خود گذاشته شود تا رقابت تعيين‌كننده روند حركتي شاخص باشد.
وي با نقد نحوه معاملات در بورس تهران گفت: نتيجه بازار دستوري، به‌وجود آمدن شرايط فعلي است و بايد در بازار سرمايه، نگاه بلندمدت جايگزين سودهاي آني شود.
غلامي در خصوص نرخ 13 سنتي خوراك پتروشيمي‌ها نيز اذعان داشت: نرخ مناسب براي مواد اوليه پتروشيمي‌ها 10 سنت است و با تعيين نرخ 13 سنتي، بايد اجازه داده شود تا قيمت محصولات پتروشيمي‌ها افزايش پيدا كند تا توجيه سرمايه‌گذاري در اين صنعت حفظ شود.
وي اضافه كرد: در صورتي كه آزادسازي در صنعت پتروشيمي اتفاق بيفتد و وزارت نفت از اين صنعت دل بكند، كسي كه محصول پتروشيمي توليد مي‌كند خود بهتر مي‌داند كه محصولاتش را از راه‌هاي مختلف از جمله بورس كالا و بازاريابي خارجي به فروش برساند.
اين كارشناس با اشاره به اينكه 30 درصد از سبد سهام عدالت را سهام شركت‌هاي پتروشيمي تشكيل مي‌دهند، گفت: اين تغيير نرخ خوراك پتروشيمي‌ها و تبعات آن، اثر خود را در ارزش سهام عدالت خواهد گذاشت. غلامي در پايان با انتقاد از اقدام سازمان بورس در توقف نماد شركت‌هاي پتروشيمي گفت: اين اقدام سازمان بورس عجله‌اي بود و بايد با تحليل و اعتمادسازي شرايط مناسب‌تري براي بازار سهام در نظر گرفته مي‌شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر