بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
در مجمع سرمایه گذاری توسعه ملی تصویب شد

تقسیم 550 ریال سود نقدی به ازای هر سهم

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی (سهامی عام) رأس ساعت 9:00 صبح روز شنبه مورخ 1392.12.10 درمحل سالن آمفی تآتر هتل سیمرغ با حضور بیش از93 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۱۸۹۰۸

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی (سهامی عام) رأس ساعت 9:00 صبح روز شنبه مورخ 1392.12.10 درمحل سالن آمفی تآتر هتل سیمرغ با حضور بیش از93 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای کوچکی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان علیرضا حیدری و معصومه ملا صالحی به دبیری وصله چی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای فتح الهی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1392.09.30

2- تقسیم 550 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- بر اساس تصمیمات مجمع اعضای هیئت مدیره جدید به‌شرح زیر به مدت2سال انتخاب گردیدند.

- سرمايه گذاري بانک ملي ايران

- خدمات مديريت سرمايه مدار (علی البدل)

- توسعه نيروگاهها وانرژي برق

- ملي شيمي کشاورز

- مديريت توسعه نگاه پويا

- بانک ملي ايران

-کارآفرينان سبز خليج فارس (علی البدل)

 پیام هیأت مدیره

هیأت مدیره و مدیریت شرکت معتقد است که امانتدار سهامداران محترم بوده و به منظور حراست و ارتقاء امانت واگذار شده به آنها ، وظیفه خود می داند که از انجام هیچ تلاش و کوششی در این راه دریغ نورزد. مدیریت شرکت در راستای تحقق این هدف و با اعتقادی راسخ به ادامه روند پویایی و موفقیت شرکت ، در سال مالی مورد گزارش در جهت اصلاح ترکیب سبد دارایی ها و نیز افزودن حجم سرمایه گذاری ها و استفاده بهینه از موقعیت های بازار سرمایه ، اقدامات اساسی به عمل آورده و برنامه ریزی های خود را بر مبنای رضایتمندی سهامداران و حفظ و ارتقای منافع ایشان بنا نهاده است . بر این اساس گزارش حاضر در بر گیرنده اهم فعالیت های شرکت در جهت نیل اهداف و استراتژی های آن است .

هیأت مدیره و مدیریت شرکت معتقد است تمامی افتخارات و موفقیت های کسب شده ، در سایه حمایت های بی دریغ و با پشتوانه سهامداران محترم حاصل شده است. تعامل مطلوب و استفاده از نظرات و انتقادات سازنده شما سهامدارن محترم بی شک چراغ راه گذشته ، حال و آینده بوده و هست. در این راستا بهره مندی از نظرات و رهنمود های شما عزیزان را ارج نهاده و آن را بستری یگانه در راستای بهبود فرایند های تصمیم گیری و برنامه ریزی خود می دانیم.

 سرمایه و تغییرات آن

سرمایه شرکت در تاریخ تأسیس مبلغ 10 میلیون ریال بوده است. بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1383.05.14 ، سرمایه شرکت از مبلغ 10 میلیون ریال به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران افزایش یافت و در تاریخ 1383.06.25رسماً به ثبت رسید. بدین ترتیب سرمایه فعلی شرکت منقسم به 3 میلیارد سهم 1000 ریالی عادی با نام تماماً پرداخت شده می باشد.

 ترکیب سهامداران شرکت

 شرکت از منظر بورس اوراق بهادار تهران

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در تاریخ 1383.11.12 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه سرمایه گذاری ها با نماد "وتوسم" درج شده و سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در حال حاضر در فهرست اولیه بازار دوم بورس اوراق بهادار قرار دارد.

وضعیت معاملات سهام شرکت ، طی 5 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

 رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقد شوندگی سهام

جدول زیر رتبه شرکت را به لحاظ کیفیت افشاء اطلاعات بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار طی سالیان اخیر نشان می دهد. همانطور که ملاحظه میگردد، طبق آخرین اطلاعات موجود، امتیاز و رتبه شرکت در این خصوص طی سال مالی مورد گزارش با سال مالی قبل، مقایسه شده است

.

*کاهش امتیاز اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در تاریخ 1391.09.30 نسبت به 1390.09.30 به دلیل نقل و انتقالات روزهای 1390.12.27و 1390.12.28 بوده است؛ حجم معاملات در روزهای مذکور به قدری زیاد بوده است که علیرغم پیگیری های انجام شده ، گزارش وضعیت دارایی های شرکت با تأخیر چند روزه، روی سایت کدال قرار گرفت و این امر باعث کاهش امتیاز اطلاع رسانی شرکت گردید.

 جایگاه شرکت در صنعت

شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی(سهامی عام) طبق گروه بندی صنایع شرکتهای بورسی در صنعت "سرمایه گذاریها" فعالیت می کند.طبق اطلاعات جدول ذیل، صنعت مذکور معادل 2 درصد از مجموع ارزش بازرا بورس و فرابورس را تشکیل می دهد. به لحاظ سرمایه، شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی چهارمین شرکت حاضر در این صنعت است و در پایان آذر ماه 92 جایگاه شرکت در صنعت از نظر ارزش بازار در رتبه پنجم قرار داشته است. این در حالی است که سهم ارزش بازار شرکت از ارزش جاری کل صنعت طی سال مالی مورد گزارش، 38/10 درصد بوده است.

نکته دیگری که در این خصوص شایان ذکر است کاهش سهم ارزش صنعت سرمایه گذاری ها از ارزش کل بازار سرمایه، همراستا با افزایش ارزش بازار از سال 1389 تا کنون، از حدود 2.2 درصد از ارزش کل بازار به 2 درصد کاهش یافته است که نشان دهنده افت 10 درصدی سهم این صنعت از ارزش کل بازار می باشد و این بدان دلیل است که ورود شرکت های جدید به جمع این صنعت و افزایش سرمایه از سوی شرکت های موجود در این صنعت طی سالهای اخیر بسیار کم و در مقایسه با کل بازار قابل اغماض بوده است.

 خلاصه عملکرد شرکت در خصوص سرمایه گذاری ها

نظر به فلسفه وجودی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی، غالب فعالیت شرکت در بخش خرید و فروش دارایی های مالی متمرکز است.بهینه سازی سرمایه گذاری های شرکت به صورت یک فرایند مستمر، همیشه در دستور کار قرار دارد و راهبرد سرمایه گذاری عمدتا مبتنی بر تجزیه و تحلیل بنیادی (Fundamental analysis) و تجزیه و تحلیل تکنیکال (Technical analysis)استوار است. بر این اساس سرمایه گذاری های شرکت با هدف افزایش منافع آتی سهامداران، در افق های زمانی و بخش های مختلف سرمایه گذاری به شرح ذیل انجام گرفته است.

شایان ذکر است عمده تغییرات طی سال مالی منتهی به 1392.09.30 نسبت به سال مالی منتهی به 1391.09.30مربوط به خرید سهام شرکت های سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعت گل گهر و پالایش نفت بندر عباس و شرکت در افزایش سرمایه شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و گروه سرمایه گذاری مسکن می باشد.

 سرمایه گذاری در شرکت های پذیرفته شده در بورس

سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی در تاریخ 1392.09.30 مجموعا به بهای تمام شده 5.733.350 میلیون ریال و ارزش بازاری 12.143.565 میلیون ریال در سهام 72 شرکت مختلف و به شرح جدول ذیل می باشد. ارزش بازاری سرمایه گذاری های بورسی شرکت نسبت به سال گذشته بیش از 180 درصد رشد داشته، در حالی که بهای تمام شده سرمایه گذاری های مذکور 50 درصد افزایش یافته است.خاطر نشان می سازد،در تاریخ 1392.09.30، تنها 20 شرکت از 72 شرکت سرمایه پذیر، حدود 85 درصد از مجموع ارزش روز سبد سهام بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی را تشکیل داده اند.





 مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری

اقلام عمده عملکرد مالی شرکت طی سال مالی مورد گزارش در مقایسه با سال مالی گذشته ذیلا ارایه شده است.

 بازده قیمتی سهام

بازده قیمتی سهام، یکی از دقیق ترین نسبتها برای مقایسه رشد و میزان بازدهی شرکت های مختلف می باشد زیرا نه تنها افزایش (کاهش) قیمت سهام یک شرکت در یک دوره زمانی را در بر دارد، بلکه شامل سود نقدی تقسیم شده توسط شرکت نیز می باشد.

 بازده سبد سهام بورسی

بازده سبد سهام، با توجه به تغییرات ارزش بازار سهام طی دوره مورد بررسی، عملکرد شرکت در مدیریت سبد سهام تحت کنترل خود را نشان می دهد و می تواند معیار مناسبی برای مقایسه با بازدهی شاخص بورس طی دوره مذکور باشد.

 اهم اقدامات صورت پذیرفته طی سال مالی مورد گزارش

1.خرید و فروش سهام شرکت ها.

2.دریافت مطالبات از شرکت های سرمایه پذیر و مدیریت نقدینگی به منظور استفاده از فرصت های سرمایه گذاری.

3.سرمایه گذاری پیگیر، گسترده و کارشناسانه در عرضه های اولیه همراه با ورود و خروج به هنگام در این سرمایه گذاری ها به گونه ای که ضمن حفظ نقدینگی شرکت، بیشترین عایدی ممکن نصیب سهامداران گردد.

4.حضور موثر و فعال در مجامع عمومی و فوق العاده شرکتهای سرمایه پذیر در جهت حفظ و صیانت از سرمایه گذاری های انجام شده بورسی و غیر بورسی به منظور ایفای نقش های کنترلی و مدیریتی و انجام وظایف قانونی.

5.برقراری ارتباط موثر با شرکت های گروه توسعه ملی و سایر سهامداران در سطوح مدیریتی و کارشناسی به منظور هماهنگی هر چه مطلوبتر در پیشبرد اهداف مجموعه.

6.اصلاح و بهبود مستمر سبد داراییها در راستای رسیدن به سبد داراییهای هدف.

7.تحصیل سود با کیفیت و مستمر (عملیاتی) از ظریق سرمایه گذاری در سهام شرکت هایی که سود نقدی مصوب را درتاریخ مقرر به صورت نقدی کاملا پرداخت نموده و امکان سرمایه گذاری مجدد را برای شرکت فراهم میسازند.

8.دانش محوری و تخصص گرایی در حوزه بازار سرمایه

 برنامه های آینده شرکت

1. به روز رسانی چارچوب سبد داراییهای هدف با در نظر گرفتن دیدگاه های مناسب سرمایه گذاری و کاهش ریسک و افزایش بازده سرمایه گذاری ها

2. فروش و سرمایه گذاری های کم بازده و با نقد شوندگی اندک و تبدیل وجوه حاصل، به سرمایه گذاری های مناسب تر در صنایع پیشرو و استفاده از فرصت های بازار سرمایه

3. برنامه ریزی برای تسریع در ساخت و واگذاری برج اداری و تجاری برزیل و سرمایه گذاری وجوه حاصل از آن در بازار سرمایه با محوریت شرکت های دارای طرح توسعه با پیشرفت مناسب

4. بررسی کارشناسانه صنایع و شرکت های فعال کشور به خصوص شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به منظور داشتن تصویری دقیق و شفاف از وضعیت آتی این شرکتها

5. گردش مناسب سبد سهام و ارتقاء ارزش خالص داراییها

6. تعریف پروژه های سود آور در صنعت انبوه سازی

7. افزایش سرمایه شرکت


 آدرس لینک سایت شرکت:

http://www.tmico.ir/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر