بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
پاسخ ناعدالتی در حق سهامداران را چه کسی می دهد

آقای مدیر عامل، رسالت شرکت بورس را می دانید؟

کد خبر : ۱۱۸۹۵۸
نظر به چشم انداز و مأموریت شرکت بورس،باید گفت که رسالت این شرکت عبارت است از ایجاد بازاری منصفانه، کارا و شفاف با ابزارهای متنوع و درسترسی آسان به منظور ایجاد ارزش افزوده برای ذینفعان که مسئول این مأموریت نیز مدیر عامل شرکت بورس می باشد.

براساس گزارش بورس نیوز، فصل دوم از اساسنامه این شرکت به موضوع فعالیت آن اختصاص دارد که در ذیل مستنداً به آن اشاره شده است:


با توجه به آنکه در اساسنامه این شرکت ذکر شده که رییس یا مسئول باید شرایط عادلانه برای سهامداران ایجاد کند تا بتوانند در بهترین شرایط به داد و ستد بپردازند، آیا این عادلانه است که افراد از فروش سهم خود منع شوند؟

آیا این عادلانه است که سهامداران ندانند که اجرای ضوابط و مقررات مقطعی جدید تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟

آیا این عادلانه است که نمادی خارج از عرف بازار متوقف و بازگشایی شود؟

آیا این اعمال نشانگر این است که شما نظارت بر حسن انجام معاملات دارید؟

آیا عدم اطلاع سهامداران خارج از اصل انصاف و رعایت حال مشتری نیست؟

جناب آقای مدیر عامل، با توجه به مأموریت شما که در اساسنامه سازمان پیش بینی شده شما نسبت به این وظایف در قبال سهامدارانتان چه اقداماتی انجام داده اید؟ وقتی به شما مراجعه می کنیم، این وظایف را برگردن سازمان بورس می اندازید و سازمان بورس نیز این نظارت را در حیطه اختیارات خود ندراد، پس اگر هم شما و هم سازمان از این وظیفه خطیر سر باز زنید پس تکلیف سهامدارانی که با هزار امید تمام سرمایه شان را تبدیل به سهام نموده اند که به خدمت بورس و جامعه در بیاورند چه می شود؟

آیا با طفره رفتن از برخی وظایف و مسئولیت ها چیزی درست خواهد شد؟ یا باید نسبت به این نا عدالتی ها چشم پوشید و ساکت ماند؟

وقتی در اساسنامه شرکت ذکر شده است که شما موظفید اطلاعات مربوط به سفارش ها و معاملات را تهیه، جمع آوری، پردازش و انتشار دهید، پس چرا با انجام پردازش داده ها، شاخص جدیدی که بیانگر واقعیت های موجود باشد، اعلام نمی کنید؟ یا اینکه با توجه به بند 10 ماده 3 اساسنامه که مقرر شده نظارت بر فعالیت ها بر عهده شخص شما است، در حالیکه شما در خصوص آن اهمال می کنید، پس این نظارت وظیفه کیست؟

نظر به بند ج فصل چهارم اساسنامه سازمان بورس، جنبه نظارتی اصلاً در وظایف این سازمان قید نشده و وقتی مدیر عامل شرکت بورس این مهم را به سازمان واگذار کند و سازمان نیز جزو وظایفش نباشد، آیا نباید مجمع اقدام به تجدید نظر پیرامون این قوانین نماید؟ و پرسش آخر اینکه مدیرعامل شرکت بورس در صدد احقاق حقوق تضییع شده سهامداران بر نمی آید؟

در پایان این گزارش می افزاید، اگر این وظایف در حیطه اختیارات شما نیست پس چرا در اساسنامه شرکت بورس عنوان شده است؟ با توجه به وظیفه نظارتی سازمان بورس بر اعمال تمامی تشکل های زیرمجموعه خود و مجمع عمومی که مرجع تصمیم گیری است. تمامی سهامداران خواستار این هستند که اقدام مناسبی نسبت به این مهم مبذول دارید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمود
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
در پی گزارش جدید شرکت های پتروشیمی مشخص شد:
نرخ واقعی گاز در بودجه شرکت های پتروشیمی؟
پویا
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
امروز هم با یک معامله بلوکی توی فارس

شاخص رو مصنوعی مثبت کردند

مهندسین شاخص ساز مبارک باشه
سبسب
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
به مدیریت فناوری سازمان بورس هم بپردازید. بی تخصص،. به شرکتهای نرم افزاری ....مجوز دسترسی به هسته معاملات میدن در حالیکه باید این دسترسی برای همه شرکتها ایجاد بشه تا شاهد انحصار و فساد نباشیم.
تخصص این واحد هم زیر صفره
khameneei
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
این موارد مربوط به کشوری است که قانون داشته باشد
hggh
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
احسنت احسنت احسنت

به بورس نیوز که از حقوق ملت در بورس دفاع می کند

بورس نیوز پاینده باشی
علی
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
بورس ایران کلکسیونی از عجایب بورسهای جهان است و به راحتی رد پای ...و غیره در آن دیده میشود.
در کل آیا این انصاف بود که پتروشیمی ها را ببندند و سهامهایی را که هیچ ربطی به این گروه نداشتند در منجلاب منفی شدن رها کنند و پس از اینکه نمادهای پتروشیمی باز شدند مجددا یک جو مثبت به بازار بدهند . خنده دار تر اینکه بعضی از نمادهای پتروشیمی امروز صف خرید هم شدند.
آیا تنها هدف سازمان بورس ایجاد یک اصلاح در بازار بود انهم بدون پتروشیمیها.
اگر این تبعیض و باند بازی نیست پس چیه؟
ali
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
عملا سازمان بورس شرکت بورس را بی کاره کرده است.
یعنی در عمل در ساختار بازار سرمایه ایران شرکت بورس به یک کارگزاری تبدیل شده است. سازمان بورس به شرکت بورس تبدیل شده است.
و شورای بورس به سازمان بورس تبدیل شده است.
اکبر
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
تا اردیبهشت صبور باشید بالاخره همه ما رفتنی هستنیم
aefsd
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
****************
واقعا گل گفتی کامنت 7. سازمان بورس جای شرکت بورس رو گرفته. دلیلش هم اینه که آدم وقتی جای بزرگ نشست کم کم مستبد تمام معنا میشه و حاضر نیست کسی دیگه قدرت عرض اندام داشته باشه. میشه وضعیت فعلی که سازمان بورس شده همه کاره
محمد انتظاری
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
بنده همین جا اعلام میکنم ... تصمیمات مسولین بورس تااین لحظه اشتباه محض و برعلیه سهامداران ... بوده است ...
بی
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
خچرخش رو کدال>>>>>>>>>>
محمد
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
رسالت سازمان بورس : 1- اجازه ندادن به افراد مختلف درجهت دستکاری قیمت سهام 2- نظارت بر شرکت ها برای دادن صورت های مالی شفاف و به موقع و منطبق با واقعیت
رسالت سازمان بورس : 1- اجازه ندادن به افراد مختلف درجهت دستکاری قیمت سهام 2- نظارت بر شرکت ها برای دادن صورت های مالی شفاف و به موقع و منطبق با واقعیت
حقیقی واقعی
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
داستان جنایی داره به آخرش می رسه
اما نه بازگشت شاخص منظورم معلوم شدن مجرم واقعی این فیلم اکشن:
شروع فیلم گاز قیمتش افزایش پیدا کنه بدبخت می شیم (خوب تا حدودی قیمت سهام پتروشیمی و سهام وابسته می اومد پایین و البته شاخص هم منتظر بهانه ای بود تا حدودی اصلاح بشه) خوب پس می تونیم یه فیلم اکشن راه بندازیم که مجلسی ها بترسند تو ادامش هم از جنگ زده گان حمایت خواهیم کرد
مجلسی نترسیدند اکشن باید ادامه پیدا کنه
آهای جنگ زده ها ما تنهاتون نمی زاریم (تاثیر روانی داره یعنی جنگ ادامه داره)ای بابا نکنه از کنترل خارج بشه که شد
و حالا کاسه کوزه سر کی شکست
سر جنگ زده ها
نتیجه: ...واقعی در اصل خود سازمان بورس است نه مجلس گیرم تصمیمات غیر منطقی هم بگیرد
آقا مبارکه
مهدی
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
با سلام بر سایت واقع بین ولی ما سهامداران البته نوسان گیران فقط ایراد اشتباه . تمایز از مدیران را یاد گرفته ایم تا بازار مثبت میشود مدیر بهترین مدیر این که نشد ولی دوستان سهام بنیادی مثل ملت . صادرات . پاسارگاد.و.. فولادیهاو تاپیکو و.... را نفروشند که بعدا پشیمان میشوند؟؟؟؟؟؟؟
مهران
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
بی انصافی نکنید. به نظرم تصمیم سازمان برای افزایش سقف اعتبارات کارگزاران و وضع محدودیت های جدید معاملاتی، خوب بوده و امروز نتایج این اقدامات تو بازار مشخص شد
علی
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
خدا از اینها نگذره که سهامداران خرده بیچاره کردند
hg
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
بورس نیوز جان آقای رییس گناه داره
نیوزززززززززززززززز
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
بورس نیوز خود خود ... پس گول این حرفاشو نخورید
رضوي
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
يورس نيوز متشكريم.
مجید
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
با ایده مسئولین بورس، شرکتها از اواخر اسفند ۱۳۹۱ تا ۱۵ دی ماه ۱۳۹۲ با توجه به اعلام سودشان برای تعیین قیمت سهمهای شرکت خود رها بودند، و از ۱۵ دی ماه ببعد یکباره دولت، مجلس و مسئولین بورس بر سر بسیاری از شرکتها آوار شدند و توسط حقوقی ها قیمتشان را پائین آوردند، شرکتهائی هم چون پتروشیمی ها و معادن را که p/e منصفانه داشتند و سود خوبی به سهامداران حقیقی و حقوقی خود می دادند و بهانه ای برای کاهش قیمت نداشتند به واسطه افزایش سهم مالکانه معادن و نرخ خوراک پتروشیمی ها نیز پائین کشیده شدند، مانور خوبی بود و هنوز ادامه دارد، آدم را به فکر مانور زلزلزله و آژیر زمان بمباران جنگ با عراق می اندازد، ولی با این اوصاف سهامهائی هستند که هنوز سال مالیشان تمام نشده با سود سال آینده شان با کارکرد ۱ یا ۲ ماهه سود ۹۳ را ارزیابی و تحلیل می کنند و با افت قیمت پیش بینی سود به پائین آوردن قیمت سهم خود مبادرت می کنند، فرضا ... با سود ۲۸۵۵ ریال در آذر ماه ۹۲ برای مجمع فروردین با سودی ۴ ماهه اگر ۲۵ درصد پیش بینی کنیم باید قیمت بالای ۱۱۰۰۰ ریال باشد که قیمت سهم زیر قیمت است و بسیاری سهم های دیگر از این قبیل، خلاصه در این بازار مکاران ترفندها تحلیل پذیر نیست، و من نوعی برای خرید سهم با چه تفکر و تحلیلی باید اقدام کنم نمی دانم
فرشید
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
سلام دوستان عزیز
امام علی (ع) فرمودند : صبر در کارها همانند سر در بدن است ، همانطور که وقتی سر از بدن جدا شود ، بدن فاسد میشود ، هنگامی هم که صبر از کارها جدا شود کارها تباه میشود. بحارالانوار ، نشر کتابفروشی اسلامیه ، جلد ۷۱ صفحه ۷۳

عزیزان قانون بازی تو بورس یعنی کنار اومدن با اصل بازار که ریسک ذات اصلی هستش
حالا وقتی شما تحلیل میکنی که سهامی که خریداری کردی ارزشش بیشتر از این قیمت هستش پس رو تصمیم خودت باش چون بنیادی و با تحلیل و عقل سرشار چنین تصمیمی گرفتی پس چرا دوستان سریع وارد صف فروش یا خرید میشن ( ببخشید از جو زده شدن نیست)
همه قبول داریم که سیاست و تصمیمات اشتباهی وجود داره که در بدنه دولت و سازمان گرفته میشه ولی تمام این اشتباهات مختص بازار نیست و حتی اشباهاتی که سهامداران عزیز انجام میدهند باعث سقوط بیشتر بازار میگردد...
صبر کنید بازار روال عادی خودشو پیدا میکنه

دوستدار شما f.j
غلام
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
با سلام و احترام
حرف از قانون کدام قانون د بورس کدام سرمایه گذار خارجی در بورس می آید ؟ هر زمان بورس با قانون جهانی تشکیل شده یعنی این 5% و 4% برداشته شد قانون عرضه و تقاضای واقعی نه دستکاری شده خاکم شد آن وقت میشود گفت این بورس ، وقتی 90% بورس حقوقی است و از اول نقشه این کار را کشیده بودند بورس فقط جای ... شده ، وزیرر ... هم میگوید دستور ونقشه من بود ، در حال حاضر سهامداران خرد در زیان 50% ویا 40% هستند حقوی که سهم را با قیمت بالا انداخته یک برگ هم خرید نمی کند تا باز سهامدار خسته شود قیمت هم از مفت مفتر شود بعد بخرد و قانونی هم وجود ندارد .
محسن
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰
چرا نماد بانک صادرات با 35% تعدیل مثبت بسته نشد ؟!!!!!
مهرداد
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶
رسالت ما یعنی با هماری دیگران مردم ... پشتشان را خالی کردن
بهنام
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۰
اگه این کارگزاری ... اجازه بده بازار خوب میشه!!!امروز 100 ملیون بانک ملت فروخت و باعث ترس بازار شد!!!!واقعا چرا کسی نمیتونه جلوی این ... رو بگیره!!!؟؟؟؟
امیر
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۰
سلام خدمت دوستان.با همه این موضوعات من فکر می کنم بورس ایران جای بسیار مناسبی برای سرمایه گذاریست.من کوتاه مدت با تکنیکال کار میکنم.حدود دو ساله.ماهیانه 10 تا 15 درصد سود میکنم.فکر نمیکنم رقم بدی باشه!
حسین
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۸
به خیال خودم بازار را بدرستی تحلیل کردم ودر دو سه ماه قبل بدلیل شایعات قیمت گاز سراغ سهامهای پتروشیمی وحتی پالایشی هم نرفتم غافل از اینکه دعوا سر لحاف ملا بوده وتنها سهامی که کمترین افت قیمت را داشتند پترو شیمیها بودند !!!!! جل الخالق
امیر
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
واقعا مسخره ای بورس نیوز تا دیروز می نالیدی که چرا سهام فروش نمی رن و چرا بازار منفیه الان می گی چرا منعیت فروش گذاشتن !!!! وقتی التماس می کردی برای اینکه سهامدارا بنالن تا بلکه بازار برگرده الان چی شده ....؟؟؟؟
majid
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
تمام این بازیها برای جذب نقدینگی های سرگردان بود که با ضرافت هر چه تمام. فاز یک ان انجام گردید. و تاپایان وزارت جناب وزیر تمام سرمایه های خرد. و اموال. منقول وغیره منقول را جذب خواهند کرد چون ایشان ریاضت اقتصادی را با مقاومت اقتصادی اشتباه گرفته اند. و............
m
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
اگر تکنیکال بلد بودین هرگز از بازار گله نمی کردین.
همیشه وقتی اتفاقی می افته همه تحلیلگر می شن. همه میشن علامه دهر. اگر بازار بخواهد کاری را بکند هیچ کس جلودارش نیست.
m
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
مرحبا ولی کو گوش شنوا ؟؟؟؟
seyed
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
خیر سرمون اومدیم تو این یه ماه اشفته نوسان گیری کنیم-همون اخرین ریال هامون هم بر باد رفت-امیدوارم این دیگه کف بازار باشه
مهدی
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
ختم رسالت به پیامبر هست
الس
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
اقای مدیر عامل این چه کاری است در بازار توافقی که اگر قیمت بالا باشد نفر سوم که تاید کننده معامله است قبول نمی کند ولی همان معامله که در قیمت پایین باشد مورد قبول این تایید کننده است این روش کار ومعامله غلط است و ادامه این کار ضربه به سهامدار است وشما مدیر عامل تاییدش میکنید