{mosimage}مصرف کل گاز طبیعی در ایالات متحده در سال 2008 به میزان 9/0 درصد و در سال 2009 نیز تا یک درصد افزایش خواهد یافت. افزایش مصرف در سال 2008 بیشتر از جانب مناطق مسکونی و تجاری می باشد.

"> افزایش مصرف گاز طبیعی در ایالات متحده

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۴

{mosimage}مصرف کل گاز طبیعی در ایالات متحده در سال 2008 به میزان 9/0 درصد و در سال 2009 نیز تا یک درصد افزایش خواهد یافت. افزایش مصرف در سال 2008 بیشتر از جانب مناطق مسکونی و تجاری می باشد.

کد خبر : ۱۱۸۹۷

افزایش مصرف گاز طبیعی در ایالات متحده

گروه بین الملل بورس نیوز- با توجه به مشکلات اقتصادی پیش روی ایالات متحده و پیش بینی رشد اقتصادی ضعیف این کشور در سال جاری میلادی، آمارهای اقتصادی منتشر شده توسط دولت آمریکا، توجهات را بیش از گذشته به خود جلب می نماید. یکی از این آخرین آمارها، گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) پیرامون چشم انداز مصرف، تولید و قیمت گاز طبیعی در این کشور می باشد که در ادامه به ارایه آن خواهیم پرداخت.

مصرف: بنا بر اعلام این مرکز، مصرف کل گاز طبیعی در ایالات متحده در سال 2008 به میزان 9/0 درصد و در سال 2009 نیز تا یک درصد افزایش خواهد یافت. افزایش مصرف در سال 2008 بیشتر از جانب مناطق مسکونی و تجاری می باشد و علت آن نیز سرمای بیش از حد هوا در سال جاری عنوان شده است. در بخش تولید برق نیز مصرف تغییر چندانی نخواهد کرد.

تولید و واردات: پیش بینی می گردد که تولید کل گاز طبیعی ایالات متحده در سال جاری به میزان 2/2 درصد افزایش یابد. این میزان برای سال 2009 نیز 8/0 درصد اعلام شده است. افزایش تولید در سال 2008 بیشتر به علت بهره برداری از زیرساخت های ایجاد شده در خلیج مکزیکو خواهد بود.

همچنین انتظار می رود واردات LNG در سال جاری به 778 میلیارد فوت مکعب برسد که نسبت به میزان واردات در سال 2007 نزدیک به 8/1 درصد افزایش را نشان می دهد.

میزان ذخایر: میزان ذخایر گاز طبیعی در اول فوریه 2062 میلیارد فوت مکعب گزارش شده که نسبت به متوسط ذخایر در 5 سال گذشته نزدیک به 62 میلیارد فوت مکعب بیشتر می باشد اما نسبت به زمان مشابه در سال گذشته میلادی بیش از 300 میلیون فوت مکعب کمتر است.

قیمت ها: قیمت نقدی Henry Hub در ژانویه سال جاری به طور متوسط 25/8 دلار در هر هزار فوت مکعب بوده که نسبت به متوسط قیمت در ماه دسامبر 92 سنت بیشتر می باشد. پیش بینی می شود که این قیمت در فصل اول سال 2008 به طور متوسط18/8 دلار باشد و این در حالی است که قیمت مذکور در مدت مشابه سال 2007 تنها 41/7 دلار بوده است. با اتمام زمستان و کاهش مصارف گرمایی گاز طبیعی ، انتظار می رود که قیمت نقدی این محصول به تدریج تا ماه آگوست کاهش یابد و با شروع دوباره فصل سرما از این ماه، شاهد افزایش قیمت باشیم. در نهایت قیمت نقدی Henry Hub به طور متوسط برای سال 2008 در حدود 83/7 دلار در هر هزار فوت کعب پیش بینی می شود. قیمت متوسط در سال 2008 نیز 93/7 دلار اعلام شده است.

Henry Hub یکی از معیارهای قیمت گذاری در قراردادهای گاز طبیعی در بازار کالایی نیویورک می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر