بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
در گفتگو با مدیر مالی شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور عنوان شد:

مجوز بهره برداری یک میلیون و 600 هزار تنی برای سال جدید

مدیر مالی شرکت در مورد طرح توسعه کارخانه ذوب آهن غرب کشور نیز ابراز داشت: این پروژه برای تولید فرو منگنز می باشد که مواد اولیه مورد نیاز آن برای تولید آزمایشی خریداری شده است و پیش بینی می شود از اردیبهشت ماه سال 93 به تولید محصول نهایی برسد.
کد خبر : ۱۱۹۱۸۰
شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور با 103 میلیارد و 642 میلیون و 200 هزار تومان سرمایه اولین پیش بینی درآمد هر سهم در سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را مبلغ 1469 ریال اعلام کرده که در مقایسه با سال مالی قبل 7 درصد کاهش داشته است.

مدیر مالی شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور در این خصوص به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بخش عمده ای از سود هر سهم در سال 92 از درآمدهای غیر عملیاتی مربوط به سود حاصل از فروش سهام شرکت های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و کارخانجات تولیدی شهید قندی به همراه سود حاصل از سرمایه گذاری در سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به مبلغ 46 میلیارد تومان بوده است.

بنابراین مقدار درآمد غیر عملیاتی در پیش بینی سال 93 وجود ندارد که در صورت های مالی به آن اشاره شده است.

بابایی در خصوص پیش بینی افزایش 19 درصدی سود عملیاتی شرکت در سال 93 ابراز داشت: پیش بینی فروش شرکت از رشد 77 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار است که این افزایش در اثر افزایش مقداری تولیدی دو محصول کنسانتره و سنگ ریزدانه حاصل از طرح های توسعه است که به موازات بهره برداری از آنها در رشد میزان تولید و فروش به تبع آن سود عملیاتی شرکت اثرگذار خواهد بود.

وی پیرامون افزایش 161 درصدی بهای تمام شده خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش مقدار تولید و فروش به تبع آن شاهد افزایش هزینه های تولیدی و حمل و نقل و هدفمندی حامل ها به همراه عوارض فروش صادراتی شرکت به میزان 10 درصد خواهیم بود که این موارد سبب افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته می گردد.

این مقام مسئول در خصوص ظرفیت تولید پیش بینی شده برای سال 93 اظهار داشت: در سال 92 پیش بینی سقف کل تولید و استخراج شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور در محدوده یک میلیون و 100 هزار تن قرار داشت ولی با توجه به پیشرفت طرح های توسعه ای شرکت و افزایش قالب بهره برداری در سال آینده این میزان به یک میلیون و 600 هزار تن افزایش یافته است.

بابایی پیرامون آخرین وضعیت طرح های در دست اجرای شرکت اظهار داشت: شرکت به منظور استفاده از ذخایر کم عیار مجموعه معادن شهرک کردستان طرح احداث کارخانه کنسانتره سنگ آهن را در دو فاز 1 و 2 با ظرفیت جمعاً یک میلیون تن به اجرا گذاشته است که فاز اول شهرک با ظرفیت تولید 325 هزار تن دوره آزمایشی سه ماهه تولید را به پایان رسانده و از ابتدای سال 93 به بهره برداری خواهد رسید.

فاز دوم با ظرفیت 675 هزار تنی در مرحله خرید ماشین آلات و تجهیزات قرار دارد که با پایان این مراحل در دی ماه سال 93 به بهره برداری خواهد رسید.

طرح کنسانتره سنگ آهن 600 هزار تنی همدان از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برخوردار می باشد که در تیر ماه سال 93 به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی افزود: شرکت دو طرح گندله هم در دست اجرا دارد که در حال حاضر طرح گندله 550 هزار تنی استان همدان که در کنار خط تولید 600 هزار تنی این استان در دست اجرا و احداث می باشد و در مرحله خرید ماشین آلات و تجهیزات قرار دارد پیش بینی می شود در سال 94 به بهره برداری برسد که در این صورت سودآوری شرکت روند مناسبتری خواهد داشت.

طرح گندله 920 هزار تنی استان کردستان برای کامل کردن چرخه تولید پس از کنسانتره در کنار تولید کنسانتره یک میلیون تنی استان کردستان در دست بررسی و اجرا می باشد که از ابتدای سال 93 اجرای آن شروع خواهد شد بنابراین در سال آینده برای تأمین مالی این پروژه شرکت باید گزینه های موجود از جمله افزایش سرمایه را مورد بررسی قرار دهد.

مدیر مالی شرکت در مورد طرح توسعه کارخانه ذوب آهن غرب کشور نیز ابراز داشت: این پروژه برای تولید فرو منگنز می باشد که مواد اولیه مورد نیاز آن برای تولید آزمایشی خریداری شده است و پیش بینی می شود از اردیبهشت ماه سال 93 به تولید محصول نهایی برسد.

در خاتمه بابایی در مورد چشم انداز شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور اظهار داشت: با توجه به پیش بینی افزایش 10 درصدی قیمت های جهانی و صادرت 80 درصدی محصولات شرکت و همین طور به بهره برداری رسیدن یکی پس از دیگری طرح های توسعه ای شرکت می توان چشم انداز بسیار خوبی را در خصوص افزایش روند سودآوری شرکت در سال های آینده متصور بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر