بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر : ۱۱۹۲۲

4 ویژگی متفاوت‌ چهارمین نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی سازی

چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و خصوصی سازی با 4 تفاوت اساسی با نمایشگاه های قبلی طی روزهای آینده برگزار خواهد شد .

چهارمین نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی سازی در حالی از 4 تا 7 اسفند ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد که این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه‌های قبلی دارای تفاوت‌های بزرگ و کوچکی است.

اولین تفاوت به دیدگاه مسئولین ارشد بازار سرمایه و خصوصی سازی مربوط است که برخلاف سال‌های گذشته اکثر مقامات مسئول به لزوم برگزاری چنین نمایشگاهی با اهدافی متعدد و متنوع تأکید کرده‌اند که این تغییر رویکرد و حمایت همه جانبه از برگزاری چنین نمایشگاهی تاکنون کمتر مشاهده بود به طوری که مسئولین سازمان‌های خصوصی سازی و بورس علاوه بر حمایت‌های معنوی حمایت‌های عملی دیگری از جمله تقبل بیش از نیمی از هزینه‌های مربوط به غرفه‌ها را کرده‌اند که در نوع خود می‌تواند قابل توجه و در افزایش ایجاد انگیزه‌های مخاطبان مؤثر باشد.

از طرف دیگر این نمایشگاه با حمایت وزیر اقتصاد و برخی معاونین وی همراه بود به طوری که از مدیران بانک ها و بیمه ها و برخی شرکت ها در خواست شده در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

بر اساس این گزارش، دومین تفاوت این نمایشگاه به حضور شرکت‌های اصل 44 بورس و غیربورسی مربوط است.

سال گذشته در چنین زمانی در حالی که از زمان ابلاغ اصل 44 بیش از 6 ماه سپری می شد که هیچ شرکتی از دایره اصل 44 در نمایشگاه حضور نداشت اما با توجه به حضور 5 شرکت اصل چهل و چهاری فولاد مبارکه، ملی مس، ایرالکو ، فولاد خوزستان و پتروشیمی فناوران در بورس و همچنین حضور قریب الوقوع شرکت‌هایی چون پالایشگاه اصفهان، کشتیرانی، مخابرات ، بانک های ملت، صادرات، تجارت، بیمه‌های البرز، دانا و آسیا و دیگر شرکت‌های مشمول اصل 44 در بورس ، چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و خصوصی سازی با جذابیت‌های بیشتری همراه خواهد شد.

سومین تفاوت نمایشگاه امسال با نمایشگاه های قبلی، برگزاری مراسم جانبی اما جالبی است که می‌تواند در ارتقای کیفیت آن مؤثر باشد.

بنابر اعلام برگزارکنندگان این نمایشگاه، همزمان با برگزاری نمایشگاه، همایش ها و سمینارها و کارگا‌ه‌های تخصصی نیز برگزار خواهد شد و در کنار آن از برترین‌های بازار سرمایه نیز تقدیر خواهد شد.

برترین‌های بازار سرمایه در حالی معرفی خواهند شد که سال گذشته برخلاف سال‌های گذشته چنین اقدامی صورت نگرفت. اقدامی که توسط حسین عبده تبریزی در سال 82 بنا نهاده شده بود که با بازتاب های قابل توجهی نیز همراه بود.
به هر حال احیای این مراسم و معرفی رسمی از برترین‌های بازار سرمایه می‌تواند در افزایش انگیزه مدیران شرکت ها، سهامداران و بهبود جایگاه سهام شرکتها مؤثر باشد.

از سوی دیگر از دیگر اقدامات جالب نمایشگاه چهارم تقدیر از جوان‌ترین و قدیمی ترین سهامدار و اهدای تندیس هایی است که برای اولین بار صورت می گیرد.

معرفی مقاله های برتر دانش آموزان و معلمان و برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز به تنوع این همایش منجر خواهد شد.

اما چهارمین تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه سال گذشته به وجود برنامه ای مشخص و در نظر گرفتن محلی مناسب مربوط است. برگزاری نامناسب این نمایشگاه در سال گذشته و حضور فقط چند شرکت در محلی دور و نامناسب در شرایطی موجب نارضایتی سهامداران و خبرنگاران و مدیران شده بود که امسال این نمایشگاه ضمن بهره مندی از برنامه های مشخص و منظم در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود که این اقدام می تواند به اعتبار بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی و غیربورسی نیز بینجامد.

بر اساس گزارش فارس، هرچند چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس بانک و خصوصی سازی بدون کم و کاست نخواهد بود اما تلاش برگزار کنندگان در ارائه سرویس های مورد نیاز و حمایت مسئولین از این نمایشگاه می تواند به اندازه خود در افزایش سطح آشنایی عموم مردم بازار سرمایه و ارتقای فرهنگ سهامداری موثر باشد و متنوع کردن آن در سالها می توان جایگاه ویژه ای را برای این بازار قدیمی اما نوپا متصور شد.

مسئولین برگزار کنندگان این نمایشگاه با تقدیر از دبیران کل بورس از سال 46 تا 84 و دعوت از چهره‌های مطرح و شناخته‌ شده ای چون بازیگران و مسئولین، ورزشکاران و ارائه کد سهامداری افتخاری می‌توانند به جذابیت‌های این نمایشگاه اضافه کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر