بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر : ۱۱۹۲۳۹
پس از توافق وزیر نفت و رئیس سازمان بورس، هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران هم با عرضه نفت خام در بورس انرژی موافقت کرد و از بهار سال آینده به طور متوسط روزانه 5 هزار بشکه نفت در بورس عرضه خواهد شد. 
 
به گزارش مهر، پس از عرضه میعانات گازی، گاز مایع و برخی از فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی، وزارت نفت و سازمان بورس برای عرضه نفت خام در تالارهای شیشه ای به توافق رسیدند. 
 
از این رو پس از صدور دستور عرضه طلای سیاه در بورس انرژی توسط بیژن زنگنه، این پیشنهاد وزیر نفت در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به تصویب رسید. 
 
بر این اساس پیش بینی می شود با نهایی کردن برخی از ساز و کارهای عرضه بورسی، از بهار سال آینده برای نخستین بار روزانه حدود پنج هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی عرضه شود. 
 
این عرضه نفتی به دنبال توافق و مذاکرات علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، بیژن زنگنه وزیر نفت و رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران انجام می گیرد. 
 
سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی هم در گفتگو با مهر با تشریح دستورات جدید وزیر نفت برای عرضه نفت خام در بورس از تصویب عرضه بورسی نفت توسط هیات مدیره شرکت ملی نفت خبر داده بود. 
 
به گزارش مهر، در حال حاضر یکسری زیرساخت های فنی و عملیاتی توسط شرکت ملی نفت برای بارگیری و حمل فیزیکی نفت خام در سطح کشور در حال انجام بوده ضمن آنکه قرار است نفت خام عرضه شده در بورس انرژی صرفا برای تامین خوراک پالایشگاه‌های کوچک داخلی انجام شود و تاکنون شرایط صادرات نفت به بازارهای بین‌المللی از طریق بورس انرژی فراهم نشده است. 
 
از آذر ماه سالجاری هم عرضه میعانات گازی در بورس انرژی آغاز شده است، براساس توافق انجام شده قرار بود از بهمن ماه سالجاری شرکت ملی نفت ایران عرضه میعانات گازی تولیدی فازهای پارس جنوبی در بورس انرژی را آغاز کند. 
 
مطابق با برنامه از آذر ماه سال جاری تاکنون روزانه 10 هزار بشکه میعانات گازی در بورس انرژی عرضه شده است ضمن آنکه از شهریور ماه سالجاری تاکنون بیش از 350 میلیارد دلار محصولات نفت و گازی در بورس انرژی عرضه شده است. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نکته بین
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
اصلا" متوجه هستید 350 میلیارد دلار یعنی چی وچند تا صفر داره یا همین جور کتره ای یک چیزی می نویسید؟
علی
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
ایا بهتر نیست مسولین بورس بهمین سهام ناقص خودبچسبند تا ملت رابیش ازاین بیچاره نکنند ؟؟ تو بلدبودی سازخودمیزدی ترابچه ساز دیگر ؟؟ برای ملت فقط نفت مانده که انهم بنابودی ببرند چه شود ؟؟ خدایا چرا؟؟ گناه ما چه ..........
مراد
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
این دولت مردان صدای اعتراض مردم را نمی شنوند مگر همین مردم اینها و آنها را سرکار نیاورده اند چرا وقتی بورس با شتاب بالا میرفت جلوی آن را نگرفتی مرد مومن تو روز روشن ... وای بر ما ..........