بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
در پی تلاش های مدیریت و کارکنان در سال 92 محقق شد:

بازدهی145درصد سرمایه گذاری بهمن برای سهامداران

جلسه مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام شركت سرمايه گذاري بهمن، در تاريخ 92.12.14 در محل تالار هگمتانه هتل المپيك در ساعت 14 با حضور 93.8 درصد از صاحبان سهام برگزار گرديد
کد خبر : ۱۱۹۳۲۰
جلسه مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام شركت سرمايه گذاري بهمن، در تاريخ 92.12.14 در محل تالار هگمتانه هتل المپيك در ساعت 14 با حضور 93.8 درصد از صاحبان سهام برگزار گرديد. جلسه مجمع با تلاوت آياتي چند از کلام ا... مجید آغاز گردید. هيات رئيسه اين مجمع را آقاي سعيد موحدي به نمايندگي از گروه بهمن به عهده داشت. همچنين آقايان سید محسن هاشمي و امیررضا خسروی به ترتيب به نمايندگي از تعاوني اعتبار ثامن الائمه و بيمه ملت به عنوان ناظرين مجمع، آقاي حجت اله انصاري مدير عامل شركت و آقاي حسن عابدي به عنوان دبير مجمع در اين جلسه حضور داشتند.

در ابتداي جلسه مجمع، انصاري مدیر عامل شرکت از زحمات اعضای هيات مديره و آقاي دكتر محمدرضا رستمي مدير عامل سابق شركت تقدير و تشكر به عمل آورد و سپس به ارائه گزارش فعاليت هيات مديره پرداخت.

خلاصه اهم تصميمات مجمع

پس از تصويب صورت هاي مالي شرکت، مبلغ 400 ريال (حدود 81 درصد سود خالص دوره مالي) به عنوان سود تقسیمی هر سهم تصویب شد. در ادامه شركت گروه بهمن، شركت گروه انرژي مهستان، تعاوني اعتبار ثامن الائمه (ع)، شركت سرمايه گذاري پويا همگام و شركت سرمايه گذاري كيا مهستان به عنوان اعضاي حقوقی هيات مديره شرکت برای دو سال آینده انتخاب شدند. همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه كثيرالانتشار، موسسه حسابرسي هشيار بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانوني اصلي و موسسه حسابرسي بهمند به عنوان حسابرس و بازرسي علي البدل شرکت انتخاب شدند.

خلاصه گزارش فعالیت هیات مدیره

در اين جلسه مدير عامل شركت گزارشی از فعاليت هيات مديره ارائه نمود. اهم نكات گزارش مذكور به شرح زير است:

1- اعضای هیأت مدیره

2- روند سود آوري شركت

خلاصه صورت سود و زیان تلفیقی (مبالغ به میلیون ریال)

خلاصه صورت سود و زیان شرکت اصلی

شرکت در سال مالی جاری نسبت به سنوات گذشته از رشد سودآوری قابل توجهی برخوردار بوده و سود هر سهم شرکت در سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل از رشد 154 درصدی برخوردار بوده است. در سال جاری درآمد حاصل سرمایه گذاری ها 56 درصد و سود فروش سهام 189 درصد رشد اشته است. سایر درآمدهای عملیاتی مربوط به برگشت ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری ها بوده است.

3- بازدهي سهام شرکت

سهام شرکت­ سرمایه­گذاری بهمن در دوره مالی منتهی به 1392.9.30 معادل 145 درصد بازدهی قیمت و نقدی را نصیب سهامداران خود کرده است. این در حالی است که در این دوره بازده بازار بورس حدود 143 درصد بوده است. لازم به ذکر است شرکت سرمایه‌گذاری بهمن در تاریخ 1392.9.30 با ارزش بازاری معادل 5.396.600 میلیون ریال در رده‌ هفتم شرکت‌های صنعت سرمایه گذاری بورس قرار دارد.

4- روند تغييرات خالص ارزش روز دارايي هاي شركت (NAV)

ارزش خالص دارایی­های هر سهم شرکت در پایان سال مالی 1392 به رقم 2.384 ریال رسید که نسبت به سال قبل از افزایش 1.225 ریالی برخوردار بوده است.

با توجه به اینکه 17 درصد از بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت در خارج از بورس متمرکز شده، ارزش افزوده این بخش از سرمایه گذاری های شرکت که عمدتا مربوط به بخش ساخت و ساز است، در محاسبه NAV لحاظ نشده است. در صورت در نظر گرفتن ارزش افزوده پرتفوی غیربورسی، NAV شرکت افزایش قابل ملاحظه­ای نسبت به رقم فوق الذکر خواهد داشت.

5- سرمايه گذاري هاي شركت

ترکیب سبد سرمایه­گذاری بورسی و غیر بورسی بر حسب بهای تمام شده به شرح جدول زیر است :

در مجموع بهای تمام شده 2.307.307 میلیون ریالی سبد سرمایه گذاری های بورسی در پایان سال مالی منتهی به 30 آذرماه 1392 سهم صنایع فلزات اساسی 32 درصد، شیمیایی 17 درصد، خودرو و قطعات 17 درصد، بانک‌ها و موسسات اعتباری 14 درصد و 20 درصد را سایر صنایع تشکیل داده است. کل ارزش بازار سبد سرمایه گذاری های بورسی نیز در پایان سال مالی منتهی به 30 آذرماه 1392 برابر 4.217.122 میلیون ریال بوده است که صنعت فلزات اساسی 32 درصد، صنعت خودرو و قطعات 18 درصد، صنعت شیمیایی 17 درصد، بانک‌ها و موسسات اعتباری 12 درصد و سایر صنایع 21 درصد را تشکیل داده اند.

* تركيب سبد سرمايه گذاري بورسي بر حسب بهاي تمام شده:



* تركيب سبد سرمايه گذاري بورسي بر حسب ارزش بازار:



همانطور که در جداول فوق مشاهده می‌شود ترکیب سبد سرمایه گذاری در سال مالی مورد گزارش تغییر یافته است. در این خصوص سیاست سرمایه گذاری شرکت، سرمایه گذاری در صنایع با مزیت پایدار و بازده انتظاری مناسب بوده است. در راستای ایجاد بازدهی مناسب در سبد سرمایه گذاری، وضعیت صنایع و شرکت‌ها دائماً مورد پایش و تحلیل قرار گرفته است. ترکیب سبد سرمایه گذاری بر حسب ارزش بازار نیز نشان دهنده این تغییرات می‌باشد.

6- گزارش فعاليت اهم شركتهاي سرمايه پذير

· شركت سرمايه گذاري آوين

شركت سرمايه­گذاري آوين در تاريخ 1383.5.11 به صورت شركت سهامي عام تأسيس شده و به ثبت رسيده است. سرمایه ثبت شده شرکت در پایان آذر ماه سال 1392 مبلغ 50.000 میلیون ریال بوده است. در تاریخ تهیه این گزارش، افزایش سرمایه 50.000 میلیون ریالی این شرکت تحقق یافته و سرمایه شرکت به 100.000 میلیون ریال رسیده است. خلاصه صورت سود و زیان شرکت سرمایه گذاری آوین که در تملک 100 درصدی شرکت سرمایه گذاری بهمن می­باشد به شرح زیر است:

سودآوری شرکت آوین طی سال مالی منتهی به 1392.9.30 معادل 189 درصد رشد داشته و خالص ارزش روز دارایی‌های شرکت در همین دوره 375 درصد رشد داشته است.

· شركت كارگزاري بهمن

شرکت سرمایه­گذاری بهمن مالک 96 درصدی شرکت کارگزاری بهمن می­باشد. کارگزاری بهمن در آخرین رتبه بندی حائز رتبه الف (پنجم) در بین 87 شرکت کارگزاری گردیده است. سودآوری شرکت کارگزاری بهمن طی سال مالی منتهی به 1392.6.31 معادل 163 درصد رشد داشته است. خلاصه صورت سود و زیان شرکت کارگزاری بهمن در سه سال گذشته و سهم شرکت از حجم معاملات بورس اوراق بهادار به شرح زیر است:




· شركت ليزينگ آريادانا

شرکت سرمایه­گذاری بهمن مالکیت 85 درصد شرکت لیزینگ آریادانا را در اختیار دارد. خلاصه صورت سود و زیان شرکت لیزینگ آریادانا در سه سال مالی اخیر به صورت ذیل است:

· شركت توسعه ساختمانی بهمن و پروژه بافكار

شرکت سرمایه­گذاری بهمن مالک 98 درصد شركت توسعه ساختمانی بهمن می­باشد. مهمترین پروژه این شرکت، پروژه شرکت بافکار است. شرکت توسعه ساختمانی بهمن 94 درصد سهام شرکت بافکار را در اختیار دارد.

شرکت بافکار مالکیت زمینی به مساحت حدود 11 هکتار در جنوب تهران، حدفاصل راه اهن و خیابان شهید رجایی، را در اختیار دارد. با توجه به بهای تمام شده این زمین، ارزش افزوده مناسبی در سبد سرمایه گذاری های شرکت وجود دارد. در زمین مذکور پروژه ای با مشارکت سازمان مشارکت های شهرداری تهران تعریف شده که پیش بینی می شود با اجرای این پروژه ارزش افزوده این دارایی افزایش یابد و بهره برداری از آن باعث رشد سودآوری شرکت در سالهای آینده خواهد شد. از آنجاییکه انجام پروژه مذکور نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد، شرکت سرمایه گذاری بهمن در پی بررسی گزینه­های مختلف تامین مالی پروژه است.

· سایر شرکت ها

خلاصه عملکرد سایر شرکت‌ها (با مالکیت کمتر از 50 درصد) به شرح جدول زیر است:

6- اهم اقدامات انجام شده و برنامه هاي آتي

اهم اقدامات انجام شده در سال مورد گزارش به شرح ذیل است:

· افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه

الف) شرکت کارگزاری بهمن: در راستای توسعه فعالیت‌های شرکت کارگزاری بهمن در بهمن ماه سال جاری مجمع افزایش سرمایه این شرکت تشکیل و افزایش سرمایه این شرکت از 50 میلیارد ریال به 200 میلیارد ریال (طی دو مرحله که مرحله اول از 50 به 150 میلیارد ریال میباشد) به تصویب رسید. اقدامات لازم جهت ثبت این افزایش سرمایه در حال انجام است.

ب) شرکت سرمایه گذاری آوین: با توجه به بازدهی 375 درصدی خالص ارزش دارایی‌های این شرکت در سال مالی گذشته افزایش سرمایه از 50 به 100 میلیارد ریال در این شرکت به منظور کسب بازدهی مناسب و استفاده از فرصت‌های بازار توسط مجمع عمومی فوق العاده این شرکت مصوب گردیده است. لازم به ذکر است این افزایش سرمایه در تاریخ تهیه این گزارش به ثبت رسیده است.

ج) شرکت بافکار: در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت بافکار، افزایش سرمایه از 188 میلیون ریال به 60،588 میلیون ریال به تصویب مجمع عمومی فوق العاده این شرکت رسیده است.

· پرداخت اقساط خصوصی سازی

از اقدامات صورت گرفته در سال مالی 1392، پرداخت اقساط مربوط به خرید اقساطی شرکت بانک صادرات و شرکت صنایع ملی مس جمعا به مبلغ 176.421 میلیون ریال بوده است.

· تشكيل كميته بودجه و ارزيابي عملكرد شركت­ها

· تشکیل کمیته حسابرسی و همچنین واحد حسابرسی داخلی

· اقدامات انجام شده در خصوص رفع تكاليف مجمع پیشین

الف) در مورد شرکت‌های تابعه موضوع بند 9 گزارش بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به 1391.9.30 مبنی بر تصمیم‌گیری در خصوص این شرکت ها، سهام غیر بورسی موجود در پرتفوی آنها در جهت حفظ مالکیت مدیریتی به سایر شرکتهای تابعه که موضوع واگذاری آنها در دستور کار نبوده، منتقل گردیده است. علاوه بر این بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت، اقدامات لازم جهت تعیین تکلیف نهایی این شرکت‌ها در حال انجام است.

ب) در مورد بند 1-12 گزارش بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به 1391.9.30 مبنی بر به نتیجه نرسیدن اقدامات شرکت در دوره مالی گذشته در خصوص انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت، اقدامات لازم جهت احراز شرایط مندرج در اساسنامه نمونه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در جریان است.

اهم برنامه های شرکت در سال مالی پیشرو به شرح زیر است:

· تداوم اصلاح ترکیب پرتفوی

· پیگیری اجرای قرارداد پروژه بافکار

· انجام اقدامات لازم جهت تعیین تکلیف شرکتهای غیر فعال تابعه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر