بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر : ۱۱۹۳۲۵

نخستین مجتمع خدماتی و رفاهی «پارس‌زیگورات» با مشارکت بانک گردشگری در 35 کیلومتری سبزوار و در منطقه زعفرانیه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط‌عمومی بانک گردشگری، در مکان‌یابی این مجتمع به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گرفته که مسیرهای دارای امکانات حداقلی با آستانه خستگی بالا برای رانندگان و ترددکنندگان در اولویت باشد.

بر اساس این گزارش، مجموعه فوق تحت عنوان «رستوان نارنجستان» فعالیت می‌کند و عملیات ساخت آن از سال 88 آغاز گردیده‌است.

خاطر نشان می‌شود، این مجتمع دارای جایگاه سوخت درجه یک، فضای سبز، پارکینگ و رستوران است و اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

در مراسم افتتاح این پروژه، مدیران ارشد گروه مالی گردشگری، مسوولان استانی وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت و وزارت کشور، حاضر بودند.

جهانگیری: بانک‌ها وارد میدان شوند

«مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری» تاکید کرد: «توسعه صنعت گردشگری، دارای متولی خاصی نیست و همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید در این زمینه در کنار بخش خصوصی باشند.» وی با بیان اینکه در گذشته افراد برای احداث یک مجموعه خدماتی باید 22 مجوز را دریافت می‌کردند، تأکید کرد: «تا به امروز مجوزهای زیادی از سوی ارگان‌های مختلف صادر شده که به دلیل نبود اعتبارات و سرمایه بخش زیادی از آنها باطل شده و یا به مرحله اجرا نرسیده‌است.» جهانگیری با تأکید بر اینکه بانگ گردشگری یک تحول مهم در حوزه حمایت از صنعت گردشگری را ایجاد کرده، عنوان کرد: «باید نگاه دولتمردان و سیستم بانکی کشور در ارائه تسهیلات به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران تغییر یابد تا سرمایه‌گذاران برای اجرا و مشارکت در پروژه‌ها جذب شوند.» وی تاکید کرد: رضایت مردم و مسافران، اولویت ما است و در این پروژه نیز به سهم خود تلاش کرده‌ایم تا حداکثر رضایتمندی مسافران که همان زائران حرم رضوی هستند، تامین گردد.»

حسن‌پور: کلنگ 4 پروژه جدید زده‌ایم

در بخش دیگری از این آئین، «محمد حسن‌پور، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع خدماتی و رفاهی پارس‌زیگورات» با اشاره به اینکه بیش از 25 پروژه مجتمع‌های خدمات رفاهی در سطح محورهای اصلی کشور برنامه‌ریزی شده است، گفت: «هدف از احداث این مجموعه‌های خدماتی توسعه خدمات رفاهی مطمئن به هموطنان و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است.» وی با بیان اینکه همزمان با این پروژه بیش از 4 پروژه دیگر نیز کلنگ خورده است، افزود: متأسفانه در این زمینه شاهد کم لطفی‌های زیادی از سیستم بانکی کشور بودیم که باعث شد ساخت و افتتاح این پروژه‌ها با تأخیر مواجه شود. حسن‌پور از احداث بیش از 13 پروژه خدمات رفاهی در تیپ‌های 1 و 2 نیز خبر داد و گفت: پروژه‌های تیپ یک در 5 هزار و 500 متر مربع، دارای ساختمانی اداری و مجهز ساخته خواهد شد که قابلیت ارائه خدمات به کل ناوگان حمل‌ونقل را دارد. وی ادامه داد: مجموعه‌های رفاهی تیپ 2 نیز در 2 هزار و 200 متر ساخته خواهد شد که در این زمینه برای هر مجموعه نیازمند اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان هستیم. حسن‌پور با اشاره به پروژه مجتمع خدماتی رفاهی پارس زیگورات یادآور شد: این مجتمع از مجتمع‌های درجه 2 است که ساختمان اصلی آن بیش 2 هزار و 200 متر مربع در 5 هزار متر زیر بنا ساخته شده است. حسن‌پور در پایان از مساعدت‌های بانک گردشگری در ارائه تسهیلات مالی به این مجموعه تشکر و قدردانی کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر