بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
در مجمع عمومی عادی و فوق العاده "پردیس" تصویب شد:

افزایش سرمایه 200 درصدی سرمایه گذاری پردیس

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری پردیس( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز دوشنبه مورخ 1392.12.19 درمحل هتل سیمرغ با حضور بیش از 89 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۱۹۶۵۹

بر اساس گزارش بورس نیوز ، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری پردیس( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز دوشنبه مورخ 1392.12.19 درمحل هتل سیمرغ با حضور بیش از 89 درصد سهامداران برگزار شد.

همچنین جلسه مجمع عمومی فوق العاده سالیانه "پردیس" نیز رأس ساعت 16:30 روز دوشنبه در همان محل تشکیل شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای جمالیان به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان نامداری و رفیعی و به دبیری آقای امیری تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و آقای خالق نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط تقی پور و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1392.09.30

2- تقسیم 100ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم در مجمع عمومی عادی سالیانه

3- انتخاب موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت(اصلی و علی البدل)

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- افزایش سرمایه 200 درصدی(از مبلغ 500 میلیارد ریال به مبلغ 800 میلیارد ریال به میزان 60 درصد) از محل سود مطالبات و آورده های نقدی به تصویب مجمع عمومی فوق العاده

6-در مجمع عمومی فوق العاده پس از تصویب و قطعیت 60 درصدی از محل سود انباشته ما بقی در اختیار هیأت مدیره قرار گرفت تا ظرف حداکثر دو سال پس از عملی شدن افزایش سرمایه نسبت به ثبت آن در اداره ثبت شرکت ها اقدام نمایند.

پيام هيأت مديره

با نام و ياد خداوند متعال و با عرض سلام و خير مقدم حضور يكايک سهامداران محترم، گزارش هيأت مديره به مجمع عمومي عادي صاحبان سهام شركت سرمايه گذاري پرديس (سهامي عام) براي سال مالي منتهي به 31 آذرماه 1392 را به استحضار مي رساند: چنان كه سهامداران محترم آگاهي دارند مجموع عوامل حاكم بر بازار سرمايه در سال مالي مورد گزارش، سالي پررونق همراه با رشد متغيرهاي بازار سرمايه را رقم زد. بروز نشانه هاي بهبود (هر چند كم رمق) در اقتصاد جهاني، تحولات مثبت سياسي و اقتصادي داخلي، تحولات مثبت سياسي مربوط به مناقشه هسته اي كشور در عرصه بين المللي، تغييرات سودآوري شركتهاي پذيرفته شده در بورس، ركود بازارهاي جايگزين بازار سرمايه و افزايش اميدواري ها به بهبود فضاي كسب و كار و اقتصاد از جمله عواملي بود كه رونق چشمگير بازار سرمايه كشور و رشد قابل ملاحظه متغيرهاي مختلف از جمله شاخص بورس، ارزش بازار و حجم معاملات در بازار سرمايه را به دنبال داشت. مجموع اين عوامل باعث شد تا شركت سرمايه گذاري پرديس هشتمين سال فعاليت خود به عنوان يک شركت سرمايه گذاري را با رشد مناسب شاخصهاي عملكردي به پايان برساند.

رونق ياد شده همراه با تدوين راهبردهاي مناسب از سوي هيأت مديره و اجراي آنها توسط تيم اجرائي اين امكان را فراهم آورد تا شركت از برنامه هاي تدوين شده خود فراتر رفته و در سال مالي 92 عملكرد مناسبي را به مجمع گزارش نمايد. تبديل عمده دارايي هاي غير بورسي به سرمايه گذاري هاي بورسي، انجام افزايش سرمايه شركت از 325 به 511 ميليارد ريال، پيگيري استراتژي فعال در معاملات بورسي و ثبت ركوردهاي جديد در اين زمينه، توجه به مديريت ريسک شركت، تحقق سودي فراتر از سود پيش بيني شده و افزايش انضباط مالي و گزارشگري از جمله ره آوردهاي هيأت مديره و كاركنان شركت براي سهامداران گرامي بوده است.

اين شركت همواره در تعاملات خود با ساير ذينفعان نيز منافع همگاني را مطمح نظر قرار داده است. گزارشگري شفاف و به موقع به سازمان بورس و اوراق بهادار و كسب رتبه يک اطلاع رساني در بين شركتهاي سرمايه گذاري پذيرفته شده در بورس، رعايت دقيق قوانين و مقررات حاكم بر فعاليت شركت و عدم وجود نكات منفي در گزارش بازرس قانوني شركت در سالهاي اخير، بهروز و شفاف بودن پروندههاي مالياتي شركت همگي نمونه هايي از تلاش شركت براي بهبود تعامل با كليه ذينفعان از جمله سهامداران محترم ميباشد.

همانند سالهاي پيش، هيأت مديره و كاركنان شركت سرمايه گذاري پرديس اميدوارند با بهبود مستمر رويه هاي كاري، بهره گيري هرچه بيشتر از توان تخصصي كاركنان و تداوم استراتژي هاي مناسب خود در سايه حمايت هاي سهامداران محترم شاهد پويايي بيشتر و ارتقاء جايگاه شركت در فضاي كسب و كار خود باشند.

تاريخچه تأسيس شركت

شركت سرمايه گذاري پرديس )سهامي عام( درتاريخ 1335.06.04 تحت نام شركت جنرال پلاستيک و به صورت شركت سهامي خاص تأسيس و طي شماره 5335 در اداره ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي در تهران بهثبت رسيد. بنابر مصوبه مجمع عمومي فوق العاده مورخ 1362.08.28 نام شرکت به عایق پلاستیک تغییر یافت و در مورخ 13377.11.28 نزد بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده 1384.06.27 نام شرکت از عایق پلاستیک به سرمایه گذاری پردیس تغییر یافت.

موضوع فعالیت شرکت

موضوع فعالیت اصلی شرکت طبق اساسنامه تطبیق یافته با ضوابط بورس، مصوب مجمع عمومی عادی فوق العاده مورخ 1387.09.03 عبارتست از خرید و فروش و سرمایه گذاری در اوراق بهادار با رعایت مقررات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف کسب انتفاع بدون قصد کنترل عملیات شرکت سرمایه پذیر.

سرمایه شرکت و تغییرات آن

سرمایه شرکت در بدو فعالیت به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری مبلغ 10.700 میلیون ریال (شامل تعداد 10.006.885 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح جدول 6 به مبلغ 325 میلیارد ریال(شامل تعداد 325 میلیون سهم به ارزش هر سهم 1.000 ریال) در پایان سال مالی منتهی به 1391.09.30 افزایش یافته است.بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1390.03.02 و مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 200 میلیارد ریال به مبلغ 400 میلیارد ریال از محل سود انباشته در طی سه مرحله تصویب گردید که مرحله اول آن تا مبلغ 260 میلیارد ریال, در مجمع مورد اشاره قطعی و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت گردید.مرحله دوم افزایش سرمایه در تاریخ 1391.01.21 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید و به این ترتیب سرمایه شرکت با 65 میلیارد ریال افزایش به رقم 325 میلیارد ریال افزایش یافت.

لازم به ذکر است که افزایش سرمایه شرکت از رقم 325 میلیارد ریال به 500 میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1392.04.10 از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران به تصویب و مراحل پذیره نویسی و عرضه عموی حق تقدم های استفاده نشده تا پایان سال مالی مورد گزارش به انجام رسید. با این حال به دلیل ثبت نشدن افزایش سرمایه تا پایان سال مالی صورتهای مالی بر اساس سرمایه 325 میلیارد ریال تهیه شده است.

وضعيت سرمايه گذاري ها در پايان سال مالي

جدول 12 و نمودار 4، تركيب سرمايه گذاري هاي شركت را در پايان سال مالي مورد گزارش نشان مي دهد. شركت سرمايه گذاري پرديس در سال هاي گذشته به منظور تنوع بخشي به سرمايه گذاري ها و مديريت مناسب ريسک، همواره بخشي از منابع خود را به سرمايه گذاري در ابزارهاي بدون ريسک اختصاص مي داد. در سال مالي مورد گزارش با توجه به رونق بورس، شركت سهم سرمايه گذاري هاي كم ريسک را كاهش داده و به سرمايه گذاري بورسي خود اضافه كرده تا بتواند از بازده مطلوب بورس استفاده كند.

همچنين سرمايه گذاري انجام گرفته در املاك در سال مالي مورد گزارش به فروش رسيده و منابع حاصل از آن وارد سرمايه گذاري های بورسی شده است.

وضعيت سرمايه گذاري هاي بورسي

سرمایه گذاری های بورسی شرکت سرمایه گذاری پردیس در پایان سال مالی منتهی به 1392.09.30 از سرمایه گذاری در 32 شرکت در صنایع مختلف به بهای تمام شده 637.994 میلیون ریال تشکیل گردیده که ارزش روز ان در تاریخ مورد گزارش به مبلغ 958.572 میلیون ریال بوده . نسبت به بهای تمام شده معادل 50 درصد افزایش ارزش را نشان می دهد. شرکت از محل سرمایه گذاری های انجام شده فوق در سال مورد گزارش مبلغ 80.401 میلیون ریال سود نقدی و 198.295 میلیون ریال سود حاصل از خرید و فروش سهام تحصیل نموده است.

مقايسه بهاي تمام شده و ارزش روز

بهاي تمام شده و ارزش روز سرمايه گذاري هاي بورسي شركت به تفكيک صنايع در پايان سال مورد گزارش به شرح زير است:

چنان كه ملاحظه مي شود، ارزش روز سبد سهام بورسي شركت در پايان سال مالي بيش از 321 ميليارد ريال بيشتر از بهاي تمام شده سرمايه گذاري ها مي باشد. بررسي روند ارزش بازار سبد سهام بورسي شركت طي سال مالي مورد گزارش نشان مي دهد كه اين رقم در پايان سال مالي قبل در حدود 97 ميليارد ريال بيشتر از بهاي تمام شده سرمايه گذاري ها بوده است. با توجه به رونق و رشد مداوم بازار و اطمينان از تداوم روند رو به رشد شاخص ها، فعاليت شركت در زمينه خريد و فروش سهام نيز افزايش يافته، به گونه اي كه نهايتا شركت توانست ضمن شناسايي بيش از 198 ميليارد ريال سود حاصل از فروش سهام، اضافه ارزش بيش از 321 ميليارد ريالي را در پايان سال مالي در پرتفوي بورسي خود داشته باشد. بررسي تركيب بهاي تمام شده و ارزش روز سرمايه گذاري در صنايع مختلف بورسي نشان ميدهد كه بخش قابل توجهي از پرتفوي شركت به صنايعي نظير پتروشيمي، فلزات اساسي، كاني هاي فلزي و بانكداري اختصاص يافته است. توزيع بهاي تمام شده سبد سهام شركت به تفكيک صنعت و برحسب درصد به شرح نمودار 6 ميباشد.

توزيع ارزش بازار سبد سهام شركت به تفكيک صنعت و برحسب درصد به شرح نمودار 7 ميباشد.

وضعيت سهم شركت در بورس

جدول زير وضعيت معاملات سهام شركت دربورس را طي سالهاي اخير نشان ميدهد :

در سال مالي مورد گزارش حجم معاملات سهام شركت در بورس از نظر تعداد سهام 118 درصد و از نظر ارزش معاملات 255 درصد افزايش داشته است. ليكن تعداد روزهاي معاملاتي در سال مالي مورد گزارش نسبت به سال مالي گذشته تقريبا 3۳ كاهش داشته است. شايان ذكر است بازده سهم شركت سرمايه گذاري پرديس در سال مالي مورد گزارش بالغ بر 153 % بوده است. نمودار11 وضعيت قيمت سهم شركت و ارزش خالص دارائي ها به ازاي هر سهم شركت را طي سال مورد گزارش نشان مي دهد:

اهم فعاليتهاي انجام شده در سال مورد گزارش

مهمترين فعاليتهاي انجام شده به منظور ايجاد زمينه در دستيابي به اهداف و برنامه هاي از پيش تعيين شده شركت در سال مورد گزارش به شرح زير است:

v تبديل تمامي سرمايه گذاري هاي شركت به سرمايه گذاري هاي بورسي؛

v پيگيري استراتژي فعال در معاملات سهام بورسي و ثبت ركوردي جديد براي شركت در اين زمينه؛

v گزارش دهي به موقع به بورس و رعايت كامل شفافيت اطلاعات و كسب رتبه يک در بين شركت هاي سرمايه گذاري؛

v پيگيري مراحل انجام افزايش سرمايه از 325 به 511 ميليارد ريال و اتمام پذيره نويسي حق تقدم سهام؛

v خريد واحد هاي اداري جديد شركت جهت انتقال دفتر مركزي؛

v حضور فعال كارشناسان شركت در مجامع شركت هاي سرمايه پذير؛

v آموزش و ارتقاء دانش كاركنان؛

v تهيه گزارشات متعدد بنيادين و تكنيكال كارشناسي درباره شركت ها و همچنين مسائل كلان داخلي و جهاني؛

برنامه ها و فعاليتهاي آتي

شركت سرمايه گذاري پرديس درراستاي اصول و سياستگذاري ترسيم شده متناسب با شرايط اقتصادي و نيز به منظور سودآوري بيشتر و افزايش توانایی هاي شركت درمواجهه با تحولات گوناگون اقتصادي و حضور فعال دربازار سرمايه كشور برنامه هاي زير را دراقدامات آتي خود لحاظ كرده است:

v تدوين برنامه استراتژيک 5 ساله آتي شركت؛

v انجام مراحل بعدي افزايش سرمايه به منظور حفظ جايگاه شركت و حضور فعال تر در بازار سرمايه كشور؛

v بازبيني مداوم استراتژي هاي سرمايه گذاري با هدف كاهش ريسک و افزايش سودآوري با لحاظ مسائل مختلف كلان و خرد اقتصادي و سياسي؛

v تقويت تيم كارشناسي به منظور استفاده مناسب و بهينه ازمنابع دراختيار و شناسائي فرصت هاي جديد سرمايه گذاري؛

v پيگيري استراتژي فعال در معاملات بورسي و افزايش سهم شركت از معاملات بورس و فرا بورس؛

v انتقال دفتر مركزي و استقرار در واحدهاي اداري جديد؛

v تخصيص بخشي از منابع براي استفاده از فرصت هاي مناسب به وجود آمده در راستاي اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي و عرضه سهام شركت هاي دولتي؛

با عنايت به موارد مطروحه فوق اميد است كه شركت سرمايه گذاري پرديس درسال مالي آتي عملكرد مطلوب تري در دستيابي به اهداف درنظر گرفته شده وكسب سودآوري و بازدهي بالا داشته باشد.

پيش بيني سود و زيان سال مالي آتي

سود و زيان پيش بيني شده (حسابرسي نشده) براي سال مالي منتهي به 31 آذر ماه 1393 به شرح زير تهيه و تنظيم شده است. دستيابي به بودجه مذكور با فرض استمرار شرايط موجود بازار سرمايه و عدم تغيير درصد سود تقسيمي شركت هاي سرمايه پذير، قابل دسترسي خواهد بود. لازم به يادآوري است، بودجه ذيل با سرمايه 11111 ميليارد ريالي تهيه شده است.

آدرس لینک شرکت:

http://www.pardisinvestment.com/



اشتراک گذاری :
ارسال نظر