بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
در مجمع این شرکت تقسيم 450 ريال سود نقدي به ازاي هر سهم را به تصويب رسید كه اين رقم 164 درصد بالاتر از آخرين سود تقسيمي شركت بوده است.
کد خبر : ۱۱۹۶۷۶
مدیر عامل سرمایه گذاری صنعت و معدن با اشاره افزایش سرمایه پیشرو گفت: در مجمع این شرکت تقسيم 450 ريال سود نقدي به ازاي هر سهم را به تصويب رسید كه اين رقم 164 درصد بالاتر از آخرين سود تقسيمي شركت بوده است.

حسین زارعی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با اعلام این خبر افزود: در همين راستا هيأت رئيسه خبر از برنامه ريزي صورت گرفته در شركت برای تدارك يك افزايش سرمايه جديد از محل مطالبات و آورده نقدي و اندوخته داد كه به اين ترتيب مقرر شد تا هيئت مديره تا ششم ماه آينده گزارش توجيهي خود در اين خصوص را برای دريافت مجوز به سازمان بورس ارسال کند .

مدیر عامل سرمایه گذاری صنعت و معدن ا ضافه کرد: قيمت سهم شركت در اين سال از رقم 1220 ريال به 3537 ريال در پايان سال مالي افزايش يافته كه با در نظر گرفتن سود تقسيمي مجامع برگزار شده در اين دوره، شاهد كسب بازدهي قابل توجه 199 درصد براي سهامداران هستيم كسب اين بازدهي در شرايطي بوده كه بازدهي شاخص كل در دوره مشابه 141 درصد بوده است .

زارعی در خصوص بازدهی پرتفوي بورسي شركت در سال مورد گزارش توضیح داد: با مديريتي فعال پرتفوي بورسي خود را به روز نگه داشته و با همين هدف بيش از 5780 ميليارد معامله خريد و فروش را در بورس به انجام شده است . در نتيجه معاملات ياد شده ، شركت علاوه بر كسب درآمد قابل توجه در حدود 700 ميليارد ريال از محل معاملات سهام ، پرتفويي نقد‌شونده و داراي مازاد ارزش قابل توجه را براي سهامداران خود ايجاد کرده است . همچنین بازدهي پرتفوي بورسي شركت در سال مالي مورد گزارش بيش از 169 درصد بوده است .

مدیرعامل سرمایه گذاری صنعت و معدن یادآور شد:مجموع درآمد ناخالص شركت در سال مالي منتهي به پايان آذر ماه 1392 از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است و با رسيدن به رقم بي سابقه و قابل ملاحظه 1738 ميليارد ريال ، بيش از 2.7 برابر درآمد كسب شده در آخرين سال مالي 12 ماهه ماقبل را به دست آورده است . به اين ترتيب سود خالص هر سهم شركت از 315 ريال در سال گذشته به 1159 ريال افزايش يافته است .

وی تصریح کرد:در پايان سال مالي منتهي به 30/09/92 كل سرمايه گذاريهاي شركت مبلغ 3,828,571 ميليون ريال محاسبه شد. تركيب سرمايه گذاري بر اساس سه بخش اصلي 78.5 درصد آن سرمايه گذاري در شركتهاي پذيرفته شده در بورس، 18.1 درصد سهام شركتهاي خارج از بورس و3.4 درصد آن در سایر فعالیتها سرمایه گذاری شده است

زارعی افزود:مبلغ كل سرمايه گذاريهاي شركت به بهاي تمام شده حدود 5 /2 برابر سرمايه ثبت شده شركت است و بهاي تمام شده سرمايه گذاريها نسبت به سال قبل 9.5% افزايش داشته است.

مدیرعامل سرمایه گذاری صنعت و معدن سخنانش را از سرگرفت و گفت:سرمايه گذاري هاي شركت در پرتفوي بورسي به طور متوازني در صنايع مختلف توزيع شده است . مهمترين صنايعي كه شركت در آنها ورود نموده به ترتيب شامل سه صنعت محصولات كاني غير فلزي ، خودرو و واسطه گري مالي است اما از لحاظ ارزش روز ، صنعت شيميايي و پتروشيمي با در اختيار داشتن حدود 23 درصد از كل ارزش بازار پرتفوي ، در رتبه اول قرار گرفته است . پرتفوي شركت در پايان آذر ماه 92 داراي مازاد ارزشي به مبلغ 2789 ميليارد ريال بوده و اين در حالي است كه اين پرتفوي در مقطع مشابه سال قبل داراي زيان كاهش ارزشي به ميزان 505 ميليارد ريال بوده است . براساس صورتهاي مالي حسابرسي شده ، NAV هر سهم شركت در پايان سال مالي قبل مبلغ 1816 ريال بوده كه در پايان سال مالي جاري با 147 درصد رشد به بيش از 4491 ريال افزايش يافنه است .

به گفته وی سود خالص هر سهم شركت از 315 ريال در سال گذشته به 1159 ريال افزايش يافته است .

زارعیدر پایان یادآور شد: تعداد خريداران و همچنين تعداد سهام مورد معامله در بورس به نحو چشمگيري افزايش يافت . تعداد سهام معامله شده سرمايه گذاري صنعت و معدن در سال مالي 92-91 به بيش از 924 ميليون سهم رسيده و تعداد خريداران سهام شركت نيز از حدود 6000 نفر به بيش از 26000 نفر افزايش يافته است .

بنا براین گزارش جلسه مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام شركت سرمايه گذاري صنعت و معدن، در روز 22اسفند سال 92با حضور 88.4 درصد از صاحبان سهام برگزار شد. مجمع صورتهاي صورتهاي مالي و ياداشتهاي همراه شركت را براي سال مالي منتهي به پايان آذر ماه 1392 به تصويب رساند .همچنین مجمع از 1153 ريال سود ايجاد شده به ازاي هر سهم ، تقسيم 450 ريال سود نقدي ( معادل 39 درصد از كل سود ) را به تصويب رساندو سازمان حسابرسي به عنوان حسابرس و بازرس شركت انتخاب کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر