بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
استقرار کارخانه تولیدی شرکت در کنار کارخانه گندله سازی شرکت چادرملو یکی از مهمترین مزیت های "ارفع" به شمار می رود، چراکه این امر موجب می شود گندله مورد نیاز تولید از طریق نقاله و بدون پرداخت هزینه حمل در اختیار مجموعه قرار گیرد.
کد خبر : ۱۱۹۸۱۷
معادل 10 درصد از سهام شرکت فولاد ارفع با سرمایه 200 میلیارد تومان طی دو مرحله در بازار فرابورس عرضه خواهد شد، به گونه ای که تعداد 99 میلیون و 743 هزار سهم معادل پنج درصد از سهام "ارفع" طی روز چهارشنبه هفته جاری در فرابورس عرضه می گردد.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: مرحله دوم انجام عرضه اولیه براساس تعهد هیأت مدیره شرکت طی سه ماه ابتدایی سال 93 انجام می پذیرد. همچنین دو شرکت صنعتی معدنی چادرملو با تملک 39 درصد از سهام "ارفع" و نیز سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با در اختیار داشتن 20 درصدی سهام، از جمله سهامداران عمده "ارفع" به شمار می روند.

مرتضی علی اکبری افزود: جلسه معارفه ای طی ساعت یک بعدازظهر سه شنبه هفته جاری در محل سالن تلاش واقع در چهار راه پارک وی به منظور آشنایی بیشتر فعالان بازار سرمایه با وضعیت مالی و عملیاتی "ارفع" برگزار می شود.

وی به کارخانجات تولیدی شرکت فولاد ارفع اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر کارخانه آهن سنگی با ظرفیت تولید 800 هزار تن در حالی فعالیت می کند که این میزان حداکثر ظرفیت اسمی تولید این مجموعه بوده و حتی طی سال جاری به مقداری بیش از آن تولید نیز دست یافته است.

علاوه بر آن، کارخانه فولادسازی با ظرفیت تولید 800 هزار تن نیز طی خرداد ماه 91 به بهره برداری رسیده و انتظار می رود تا پایان سال 93 به حداکثر ظرفیت اسمی تولید یعنی یک میلیون تن دست یابیم.

این مقام مسئول همچنین به مزیت های این شرکت اشاره کرد و گفت: استقرار کارخانه تولیدی شرکت در کنار کارخانه گندله سازی شرکت چادرملو یکی از مهمترین مزیت های "ارفع" به شمار می رود، چراکه این امر موجب می شود گندله مورد نیاز تولید از طریق نقاله و بدون پرداخت هزینه حمل در اختیار مجموعه قرار گیرد.

معاونت مالی و اقتصادی "ومعادن" اخذ تسهیلات بانکی با بهره کم به میزان دو درصد به اضافه لایبور را به عنوان یکی دیگر از مزایای شرکت نام برد و اظهار داشت: دسترسی سریع و مناسب به نقاط مختلف کشور از طریق راه آهن ریلی، وجود امکانات کامل زیر بنایی جهت مشارکت در بازار مصرفی داخلی در کنار آزادسازی صادرات فولاد را می توان از جمله مزیت های "ارفع" دانست، به گونه ای که با توجه به وضعیت عملیاتی و مالی این شرکت می توان چشم انداز مثبتی را پیش روی آن متصور بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حجت
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
بورس نیوز الان تو این متن، جلسه معارفه رو شما جا انداختین یا توی تیتر اشتباه کردین؟؟؟؟؟؟؟
علی
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
با تشکر از اطلاع رسانیتان