بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

بازار پول پیشتاز سایر بازارهای مالی در سال 93

شاخص کل در روز گذشته به رقم 78430 واحدی رسید بطوریکه شاهد رشد 614 واحدی شاخص کل بودیم.
کد خبر : ۱۱۹۸۶۰
شاخص کل در روز گذشته به رقم 78430 واحدی رسید بطوریکه شاهد رشد 614 واحدی شاخص کل بودیم.

در همین راستا، مرادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت دلار طی سال 92، برای شاخص رقم 80 هزار واحدی منطقی به نظر می رسید و به اعتقاد بنده هیچگونه حباب قیمتی در بازارسرمایه وجود نداشت.

مرادی تصریح کرد: با توجه به اینکه ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه طی سال 92 افزایش یافت در نتیجه شاهد افت شدید شاخص کل بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: به نظر بنده، بازدهی شاخص کل در سال 93 حدود 35 درصد خواهد بود از طرفی نیز با توجه به نرخ سود روز شمار بانکی که حدود 25 درصد می باشد به نظر می رسد بازار پول در سال آینده نسبت به سایر بازارها برای عموم مردم با توجه به عدم ریسک پذیری از ارجحیت بیشتری برخوردار باشد.

وی در خاتمه افزود: بطور کلی روند شاخص کل در سال آینده صعودی با شیب ملایم خواهد بود و صنایع بانکی، مخابرات و انفورماتیک با توجه به رفع تحریم ها و همچنین به دلیل اینکه در سال جاری رشد زیادی نداشته اند، از نظر سودآوری پربازده تر از سایر صنایع خواهند بود همچنین توصیه بنده به سهامداران این است که برای معاملات خود با دیدگاه حداقل یکساله سرمایه گذاری کنند و بر مبنای تحلیل واطلاعات علمی به خرید و فروش سهام بپردازند. علاوه بر این، در صورت عدم اطلاعات کافی از تحلیل سهام، با افراد و مؤسساتی که در زمینه تحلیل سهام از آگاهی لازم برخوردارند مشورت نمایند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سلام
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
سیمانیها پر سودترین و پر بازده ترین خواهند بود...
سلام
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
نمیدونم چرا هروقت یکی میگه بازار حباب نداره خیلی میترسم چون این یعنی حتما داره