بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۶
کد خبر : ۱۱۹۹۷۵

معاونت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران از افزایش حصه نقدی معامله عمده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، معاونت بازار شرکت بورس اعلام کرد : به موجب تقاضای سازمان خصوصی سازی مبنی بر تغییر در مهلت تسویه حصه نقدی معامله عمده موضوع اطلاعیه شماره 47274 /130 در روز چهاردهم اسفندماه جاری، مهلت تسویه حصه نقدی و ارائه سند تسویه خارج از پایاپای در خصوص عرضه 17 درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از 9 به 30 روز کاری افزایش یافت.

گفتنی است، بلوک ۱۷ درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فردا (چهارشنبه) دوباره در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

سازمان خصوصی سازی در نظر دارد بلوک ١٧ درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس شامل ٤ میلیارد و ٢١٤ میلیون و ٦٤ هزار و ٣٧٠ سهم را فردادر بورس اوراق بهادار عرضه کند.

ارزش پایه این بلوک هم قیمت تابلو بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ٣٠ درصد به شرط آن که از ٢٢ هزار و ٢٥١ ریال کمتر نباشد تعیین شده است که خریدار باید ٢ هزار و ٨١٣ میلیارد و ١٤ میلیون و ٣٨٨هزار و ٩٠٦ ریال را به عنوان سپرده شرکت در این مزایده پرداخت کند و 30 روز کاری پس از قطعی شدن معامله وجه نقد این مزایده را بپردازد.

ارزش کل پایه این میزان سهام ٩٣ هزار و ٧٦٧ میلیارد و ١٤٦میلیون و ٢٩٦ هزار و ٨٧٠ ریال برآورد شده که به صورت ٣٠ درصد نقد و بقیه اقساط ٤ ساله قابل پرداخت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.