بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر : ۱۱۹۹۹۵
همزمان با رفع تعلیق تحریم پتروشیمی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از توافق ژنو، اولین محموله پتروشیمی ایران به ایتالیا صادر شد.

به گزارش مهر، با گذشت نزدیک به چهار ماه از توافق هسته‌ای ژنو میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 5+1، اولین محموله محصولات پتروشیمی ایران به اتحادیه اروپا صادر شد.

بر این اساس، اولین محموله متانول صنایع پتروشیمی ایران به میزان 25 هزار تن به ایتالیا در اسفندماه جاری صادر شده است و پیش بینی می‌شود به زودی محموله‌های جدید پتروشیمیایی ایران به کشورهای مختلف اتحادیه اروپا صادر شود.

به گزارش مهر، تا پیش از افزایش تحریم‌های بین‌المللی، 10 تا 14 درصد محصولات پتروشیمی ایران به اروپا صادر می شد و از این محل سالانه 2 تا 2.5 میلیارد دلار درآمد داشت.

تا پیش از افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه صنعت پتروشیمی، ایران مقام اول صادرات متانول به چین و مقام دوم صادرات متانول به کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده بود.

در همین حال علی محمد بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اخیرا اعلام کرده است: همزمان با لغو تحریم صنعت پتروشیمی برنامه ریزی برای حضور در بازارهای اروپایی در حال نهایی شدن است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر