بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر : ۱۲۰۰۳۱
اقتصاد ایران آنلاین:هر ساله مجله فوربس فهرست جوان‌ترين ثروتمندان را تهيه مي‌كند كه شامل كارآفرينان و صاحبان سرمايه‌اي است كه سني كمتر از چهل سال دارند. سال 2014 نيز فوربس طبق رسم سالانه خود اين اسامي را منتشر كرده است كه در آن از خاندان‌هاي سلطنتي تا برنامه‌نويسان رايانه‌اي حضور دارند

. در فهرست امسال نيز همچنان بنيان‌گذاران فيس‌بوك در رده‌هاي نخست قرار گرفته‌اند، اما رتبه نخست به دختري چيني رسيده است كه چهره‌اي مرموز توصيف شده است. ما در اينجا تنها نام هشت نفر اول فهرست را ذكر كرده‌ايم اما در رده‌هاي بعدي نيز افراد مشهور جوان كم نيستند، شايد مشهورترين آنان براي ما دو فرزند نخست‌وزير مقتول لبنان باشند كه در رده‌هاي دهم (فهد حريري) و پانزدهم (ايمن حريري) قرار دارند. اين دو در زمينه املاك و مستغلات در فرانسه و عربستان سعودي فعالند.



پرنا كي

لقب ثروتمندترين جوان دنيا امسال نصيب پرنا كي شده است كه تنها 24 ساله است. اين خانم چيني 1.3 ميليارد دلار ثروت دارد. درباره او چيز زيادي نمي‌دانيم جز آنكه دختر يكي از ثروتمندان هنگ كنگي است كه در زمينه املاك فعال است. عكسي از او در دست نيست و حتي فوربس نيز نتوانسته است تصويري از او پيدا كند. تنها درباره او شايعاتي بر سر زبان‌هاست از جمله اينكه مدركي در اقتصاد و تجارت از دانشگاه لندن دارد. او قبلا با نام جي پيلي فعاليت مي‌كرد.


داستين موسكوويتز

موسكوويتز 29 ساله ثروتي برابر با 6.8 ميليارد دلار دارد. او قبلا هم‌اتاقي مارك زاكربرگ بنيان‌گذار فيس‌بوك در خوابگاه دانشگاه هاروارد بود و بعدها سومين كارمند اين شبكه اجتماعي شد. او سپس در سال 2008 از فيس‌بوك جدا شد و به شركت آسانا رفت كه در زمينه بهبود شيوه فعاليت افراد در همكاري‌هاي پروژه‌اي بدون استفاده از ايميل تلاش مي‌كند. موسكوويتز در امور خيرخواهانه نيز همراه با همسرش فعال است.




مارك زاكربرگ

او 29 ساله است و ثروتش 28.5 ميليارد دلار است. بنيانگذار فيس‌بوك را ديگر همه مي‌شناسند. اين برنامه‌نويس رايانه‌اي از جمله پنج نفري بود كه اين شبكه اجتماعي را تاسيس كرد. زاكربرگ از 23 سالگي زماني كه فيس‌بوك به موفقيت مالي رسيد وارد فهرست ميلياردرها شده است. او به صورت نمادين سالانه يك دلار حقوق مي‌گيرد و در رأس فهرست ديگري نيز قرار دارد كه باشگاه يك دلاري‌هاست.



آنتون كاترين جونيور

ثروت اين جوان 29 ساله معادل 1.35 ميليارد دلار برآورد شده است. او سومين نسل خانواده‌اي است كه قديمي‌ترين شركت آنتن‌سازي و تجهيزات ماهواره‌اي را در دنيا راه‌اندازي كرده است. شركت كاترين‌ورك در 18 كشور از جمله چين و برزيل شعبه‌هاي توليد و 6800 كارمند دارد. آنتون كاترين جونيور از سال 2012 وارث اين شركت خانوادگي شده است. در اين زمان پدربزرگ وي كه بنيانگذار شركت در سال 1919 بود درگذشت.



درو هيوستون

ديگر جوان ثروتمند اين فهرست با 1.2 ميليارد دلار درو هيوستون 31 ساله و بنيانگذار شركت مشهور دراپ‍باكس است. دراپ‍باكس يك ارائه كننده خدمت ميزباني پرونده (فايل) روي اينترنت است كه با نصب آن مي‌توان پرونده‌ها را روي چند رايانه مختلف به اشتراك گذاشت. هيوستون آمريكايي اين شركت را با همراهي يك جوان ايراني به نام آرش فردوسي متولد 1364 راه‌اندازي كرده است. (فردوسي سال 2011 در فهرست ثروتمندان مجله فورچون قرار داشت).



آلبرت فون تورن

او از هشت سالگي وارد فهرست ثروتمندان جوان فوربس شده است و اكنون در 30 سالگي همچنان در رده ششم اين ليست قرار دارد. اين آريستوكرات آلماني وارث ثروت پدري است. پيش از آن، چون آلبرت به سن قانوني نرسيده بود مادرش قيم او بود. اين خانواده از سده شانزدهم ميلادي به صورت موروثي مقام رياست پست «امپراتوري روم آلمان» را بر عهده داشت. در حال حاضر درآمد اصلي اين خاندان از طريق ساخت و ساز كاخ تامين مي‌شود.




اسكات دانكن

اسكات دانكن نيز وارث ثروت خانواده دانكن است. اين ميلياردر اهل تگزاس يكي از چهار نفري است كه در زمينه ساخت لوله‌هاي انرژي فعاليت مي‌كند، شركت خانوادگي را پدر اسكات بنيان گذاشته است. او ثروتي معادل 6.3 ميليارد دلار دارد. پدر خانواده كه سال 2010 درگذشت ثروتمندترين مرد هوستون شناخته مي‌شد. از بخت خوش خانواده، در زمان مرگ وي قوانين يك سال به افراد فرصت مي‌داد تا ماليات خود را نپردازند.




ادواردو ساورين

ساورين نيز از يكي از پنج بنيانگذار فيس‌بوك است. اين برزيلي 31 ساله 5درصد از سهام فيس‌بوك را در اختيار دارد و ثروت او 2.2 ميليارد دلار است. او از سال 2009 در سنگاپور زندگي مي‌كند. سپتامبر 2011 ساورين شهروندي ايالات متحده را داوطلبانه پس داد تا بتواند از معافيت‌هاي مالياتي برخوردار شود. همين موضوع باعث شد تا يك سناتور آمريكايي تلاش كند لايحه‌اي را به تصويب برساند كه مانع ورود ساورين به ايالات متحده شود اما موفق نشد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احسان
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
بابک زنجانی چندم شده نامی ازش نیست
رضا
جمعه ۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
مجله فوریس هرچی کرد که بفهمه این آقا ( ب ز ) چقدرپول داره نفهمید باباشم بیاد نمیفهمه . مگه خود (بز) میدونه چقدرثروت داره ؟