بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر : ۱۲۰۰۳۹
یک کارشناس مسائل اقتصادی با استقبال از شکل گیری کمپین نه به یارانه نقدی، گفت: در حالی که تنها 7 تا هشت 8 میلیون نفر بیشتر به دریافت یارانه نیاز ندارند ولی می بینیم که چند برابر این آمار یارانه نقدی دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، موسی غنی نژاد که تحصیلکرده ˈاقتصاد توسعهˈ از دانشگاه سوربن فرانسه است، می گوید: در حالی که بعضی از تحت پوشش های سازمان بهزیستی یارانه نمی گیرند اما بالاشهری ها یارانه دریافت می کنند که این نشان می دهد نحوه توزیع یارانه غلط بوده است.

وی ادامه داد: از آنجا که در حال حاضر یک نظام آماری نسبتاً خوب داریم، مثلاً کمیته امداد یک سری داده های آماری خیلی متّقن و خوب راجع به افراد واقعاً نیازمند دارد و یا اطلاعات سازمان بهزیستی هم حاکی از وجود چنین آمار و اطلاعاتی است لذا یارانه باید این ها را تحت پوشش قرار دهد.

این استاد دانشگاه با بیان آنکه در ایران و در باب دریافت یارانه عده ای دچار توهم هستند، افزود: مثلاً در ابتدای اجرای طرح هدفمندی و در دولت دهم که قرار شد یارانه توزیع شود، عده زیادی می رفتند ثبت نام می کردند که خوب زحمت زیادی هم

داشت اما خودم هیچوقت نرفتم ولی شاهد بودم که آدم های خیلی پولدار یا کارخانه دار می رفتند، ثبت نام می کردند. می گفتم شما چرا ثبت نام می کنید؟ آخر این 45 هزار تومان به چه دردتان می خورد؟ و اصلاً چرا این دردسر را به خودتان

می دهید؟ در جواب می گفتند برای این ثبت نام می کنم که اگر کسی ثبت نام نکند، می گویند وضع مالی او خوب است و می آیند از او مالیات می گیرند.

غنی نژاد افزود: در آن زمان یکسری توهماتی این گونه وجود داشت و در حال حاضر نیز این موضوع همچنان وجود دارد. الان هم عده ای که نمی خواهند انصراف بدهند و همچنان یارانه بگیر باشند، این را یک نوع پوششی می دانند که ما فقیر هستیم و سراغ ما نیایید و از ما مالیات نگیرید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عباد
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
باتبریک سال نو به تمام هموطنان عزیز و مسئولین بورس نیوز چرا یارانه حق یک عده باید باشه مگه ثروتمند ازدیوار مردم بالا رفته یا دزدی کرده که نباید یارانه بگیره بسیاری از سرمایه داران خون دل خوردن تا بتونن ترقی کنند چرا نباید یارانه بگیرن چطور باسرمایشون به چرخه اقتصادی کشور کمک میکنن ایجاد اشتغال میکنن مالیات میدن ایجاد کسب وکار میکنن مگه یارانه از فروش منابع ملی مثل نفت وگاز و برداشته شدن یارانه های حامل های انرژی پرداخت نمیشه این یارانه حق همه مردم ایرانه باهر دین ومذهب وهر نژادی مستضعفها هم تلاششونو چند برابر کنن ایدهای پیشرفت اقتصادی واجتمای پیاده کنن امروزه روستاها بدلیل هجوم بی رویه پر از زمینهای بکر کشاورزی چرا استفاده نمیشه بیچاره جهاد کشاورزی که تمام امکاناتو در حد توانش برای هر ایده ای ارئه میده یه عده یاد گرفتن گیر بدن به سرمایه دار تا کم کاری و موفت خوری خودشونرو توجیح کنن از مردم ژاپن کارو تلاشو یاد بگیریم منافع ملی همونطور که به خطر بیوفته همه مردم آسیب میبینن پس در روزهای شادی و خیر دادنشم همه باید خیر ببرن یارانه یا نباید پرداخت بشه یا اگر
پرداخت میشه همه باید بگیرن
رضا
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
با سلام
دولت فقط میخواست پول نفت رو به جیب بزنه
بخاطر همین بحث یارانه ها رو پیش کشید تا قیمت ها رو آزاد کنه
حالا هم کم کم یارانه ها رو قطع میکنه
اگر از اول بدون پرداخت یارانه قیمت ها رو آزاد میکرد هرج و مرج میشد
ولی الان دیگه ملت رام شدن