{mosimage}پیش بینی می گردد که تولید خودرو در این کشور تا سال 2012 میلادی به 17 میلیون دستگاه برسد.در این میان یک میلیون دستگاه وارد شده و 2 میلیون نیز سهم بخش صادرات می گردد و مصرف داخلی نیز برابر 16 میلیون خودرو می گردد.

"> تولید سالانه 17 میلیون خودرو در چین

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۸

{mosimage}پیش بینی می گردد که تولید خودرو در این کشور تا سال 2012 میلادی به 17 میلیون دستگاه برسد.در این میان یک میلیون دستگاه وارد شده و 2 میلیون نیز سهم بخش صادرات می گردد و مصرف داخلی نیز برابر 16 میلیون خودرو می گردد.

کد خبر : ۱۲۰۱۷

تولید سالانه 17 میلیون خودرو در چین

گروه بین الملل بورس نیوز- فروش خودرو در چین به طور مستمر در حال افزایش است و در ماه ژانویه، میزان فروش در این کشور، پس از ایالات متحده بیشترین میزان در میان کشورهای جهان بوده است. صنعت خودرو سازی چین کماکان گسترش می یابد و به زودی بازارهای صادرات را نیز با قدرت هدف قرار خواهد داد. با این شرایط، مرکز خودروسازی ایالات متحده، دیترویت می بایست خود را آماده فاز جدید پیش روی بازار خودرو نماید.

اقتصاد رو به رشد چین، روز به روز بر توان خرید خودرو ساکنین این کشور می افزاید و پس از غذا و بهداشت و در مان، حمل و نقل آسان تبدیل به اولویت سوم چینی ها شده است. رشد اقتصادی در حدود 10 درصد چین نیز احتمالاً تقاضا برای خودرو در این کشور را در سالهای پیش رو 20 درصد افزایش خواهد داد. پیش بینی می گردد که تولید خودرو در این کشور تا سال 2012 میلادی به 17 میلیون دستگاه برسد.

در این میان یک میلیون دستگاه وارد شده و 2 میلیون نیز سهم بخش صادرات می گردد و مصرف داخلی نیز برابر 16 میلیون خودرو می گردد.

از 8/8 میلیون دستگاه خودرو فروخته شده در چین در سال 2007، 10 درصد توسط واردات تامین شده که اغلب نیز خودروهای با کیفیت بالا بوده اند. صادرات این کشور نیز عمدتاً بر صدور خودروهای باکیفیت پایین به کشورهای کمتر توسعه یافته بوده است. اما هم اکنون چینی ها ساخت خودروهای باکیفیت را در دستور کار خود قرار داده اند.

دولت پکن صنعت خودرو را استراتژی حیاتی تلقی کرده و قصد ندارد که بازار این کشور را تحت تساط خودرو سازان خارجی ببیند.

خودورسازان بزرگ دیترویتی و سایر سازندگان بزرگ دنیا، هم اکنون مشارکت خاص را در شرکتهای خودروسازی چینی انجام داده اند، اما دولت چین همچنان محدودیت مالکیت کمتر از 50 درصد شرکت های چینی از جانب خارجیان را در دستور کار خود قرار دارد.

همکاری چین با خودروسازان جهانی، از یک جهت تکنولوژی بهتری را پیش پای آنها قرار می دهند و از جهتی دیگر بازارهای جهانی را بیش از گذشته ، برای آنها باز می کند.

به نظر می آید که خودروسازان آمریکایی در چند سال آینده تولید خود را در چین به منظور صادرات افزایش دهند. آمریکا نیز مناسب ترین بازار برای صادرات خودرو چین به نظر می آید. هزینه تولید در چین کمتر از هر جای دیگر بوده و بازار آمریکا نیز، بزرگترین بازار دنیا به حساب می آید. خودروسازان دیترویتی، سال گذشته را با زیان پشت سر گذاشتند و هزینه نیروی کار به شدت بر مدیریت این شرکتها فشار می آورد و آنها را وادار به اتخاذ سیاست های تعدیل شغلی می نماید. به هر حال این روند به نظر اجتناب ناپذیر می نماید. و همین امر باعث شده بیشتر خودروسازان هم اکنون توجه خود را به تولید در چین با استفاده از نیروی کار ارزان معطوف نموده اند.

مشارکت خاص خودروسازان مطرح دنیا در سالهای اخیر با خودروسازان چینی را می توان گواهی مدعا تلقی نمود. به هر حال آنچه مشخص است، این است که خودروسازان چینی با هدف قرار دادن صادرات در کنار تامین نیاز بازار داخلی، در تلاشند که سهم قابل توجهی را در بازار جهانی خودرو از آن خود کنند و توسعه صنایع مختلف در این کشور در سالهای گذشته، نشان می دهد که عزم چینی ها بر این امر ، کاملاً جدی می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر