بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر : ۱۲۰۴۲

دانش جعفری از افزایش واگذاری ها خبر داد

داوود دانش جعفری ، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در 2 سال اخیر ارزش واگذاری ها به4 برابر 15 سال قبل از آن رسیده است .

دانش جعفری امروز در همایش جایگاه صنعت استان مرکزی در چشم انداز 20 ساله افزود : دولت در واگذاری تصدی ها به بخش خصوصی ، مصمم و جدی است و خواهان حضور فعال تر و بیشتر بخش غیردولتی در اقتصاد کشور است.

وی افزود : دولت انحصارهای گذشته را به هم ریخته است و همه شرایط برای استقبال از حضور هرچه بیشتر بخش های غیردولتی در اقتصاد کشور فراهم است.

دانش جعفری گفت : هم اکنون تعداد زیادی منطقه آزاد و ویژه در کشور وجود دارد و اقتصاد کشور از وضع نفت زدگی صرف در گذشته، در حال گذر به سوی اقتصاد غیر متکی به نفت است.

وی افزود:پارسال 16 میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشتیم که امیدواریم امسال از 18 میلیارد دلار عبور کند و به 20 میلیارد دلار هم برسد.

وزیر اقتصاد گفت : هم اکنون سهم بخش غیر نفتی در اقتصاد کشور به تدریج افزایش می یابد و به اندازه بخش نفتی اهمیت و نقش پیدا می کند.

وی با تبیین مزیت های اقتصادی برای گسترش فعالیت های بخش خصوصی در کشور گفت : هم اکنون کشورمان ، نرخ مالیاتی خوبی برای فعالیت های تولیدی دارد و در مناطق آزاد و نیز محروم ، نرخ مالیات ، صفر درصد است و بهشت مالیاتی محسوب می شود.

دانش جعفری با پیش بینی روند تحولات اقتصادی کشور گفت : رایانه انرژی در کشور ، هدفمند ، ساماندهی و کنترل خواهد شد و باید صنعتگران توجه داشته باشند که صنایع مبتنی بر استفاده بی رویه از انرژی در آینده به صرفه نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز بیست ساله کشور مبنی بر دستیابی به " ایران توسعه یافته" و با رتبه نخست اقتصادی ـ علمی و فناوری در منطقه گفت: اهمیت سند در این است که نگاهی بلند مدت دارد و قرار است 5 دولت و 5 مجلس برای تحقق اهداف تلاش کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر