بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر : ۱۲۰۸۹۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حجت الله فرهنگیان مدیر برنامه ریزی و کنترل پروژه شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس درباره اقدامات مهم انجام گرفته در این مدیریت در سال گذشته گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در سال 92 محقق شد، تکمیل نسخه دوم تالار مجازی بورس ایران بود. تالار مجازی بورس ایران از سال 89 با هدف ایجاد محلی برای افراد نا آشنا با بورس طراحی شد تا این دسته از علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس بتوانند بدون ریسک و پول در این فضا با شیوه معاملات در بورس آشنا شوند.

وی افزود: عمده فعالیت تالار مجازی بورس، شبیه سازی واقعی تالار شیشه ای است به گونه ای که افراد با آموزش و شبیه سازی به سرمایه گذاری واقعی هدایت می شوند البته در نسخه دوم تمرکز برای توسعه و همچنین غنی سازی محتوای آموزشی تالار بود. 4500 دقیقه فیلم و انیمیشن در سطوح مختلف تهیه شد که کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

فرهنگیان به افزایش تعداد کاربران این تالار در طول یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد اعضا در شروع سال 92 حدود 80 هزار نفر بود که در پایان سال 92 با وجود هدف 200 هزار نفری اعضای تالار به 240 هزار نفر رسیده است که در نیمه دوم سال 92 تعداد کاربران همزمان تالار از یک هزار کاربر پایین تر نبوده است.

مدیر برنامه ریزی و کنترل پروژه شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با یک افزایش 100 در صدی از لحاظ وسعت و مشارکت کنندگان نسبت به دوره ششم دومین برنامه اثر گذار این مدیریت در سال گذشته بود.

وی افزود: هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با حضور 370 شرکت در16500 متر زیر بنای غرفه ای و در وسعت 32 هزار متر مربع برگزار شد که روزانه 20 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند تا این نمایشگاه از لحاظ تعداد بازدید کنندگان و وسعت در منطقه رتبه اول و در جهان در مکان سوم قرار گیرد.

فرهنگیان به امکان وب تور مجازی نمایشگاه هفتم اشاره کرد و افزود : نمایشگاه هفتم به طور کامل مجازی شده و علاقه مندان می توانند در تمام طول سال با مراجعه به سایتwww.360.fif.irاز غرفه های این نمایشگاه بازدید کنند و همچنین اطلاعات شرکت ها و بروشورها به طور مجازی در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مدیر برنامه ریزی شرکت اطلاع رسانی گفت: در سال 92، مرکز ارتباط بورس با عنوان "بورس ما" راه اندازی شد. هدف از راه اندازی این مرکز ارائه سریع، دقیق و شفاف اطلاعات به متقاضیان با حداقل محدودیت های زمانی و مکانی، برقراری ارتباط دوسویه میان سرمایه گذاران و دست اندرکاران بازار سرمایه به روش آسان و سریع، ارتقاء کیفیت پاسخگویی و خدمت رسانی به سرمایه گذاران، حمایت و پشتیبانی از تماس گیرندگان در راستای رفع مشکلات احتمالی، ثبت و پیگیری انتقادات و پیشنهادات و ارائه راهنمایی های اولیه برای ورود و فعالیت در بورس و پاسخگویی به تمام موضوعات مرتبط با شرکت های بورسی و سازمان بورس بوده است.

وی تصریح کرد: برای ارتباط با مرکز ارتباط بورس در تهران و شهرستانها کارگزاران و سرمایه گذاران می توانند با شماره چهار رقمی 6375 تماس بگیرند یا به سامانه پیام کوتاه 300006375 و یا به آدرس الکترونیکیsidsco.ir@6375مطالب خود را ارسال کنند.

از دیگر فعالیت های این مدیریت طراحی و راه اندازی سایت فروشگاه مجازی انتشارات بورس است. فرهنگیان در این باره به سنا گفت: انتشارات بورس به عنوان بزرگترین مرکز انتشار کتب مالی در ایران فعال است به طوریکه در انتشارات بورس در سال گذشته 50 عنوان کتاب جدید و تجدید چاپ منتشر شد اما با توجه به اینکه این فروشگاه محدود بود به فروشگاهی واقع در خیابان ملاصدرا و علاقه مندان به کتابهای بورسی و حوزه مالی باید به این فروشگاه مراجع می کردند با طراحی و راه اندازی فروشگاه مجازی انتشارات بورس این امکان فراهم شد که هم اکنون هزار عنوان کتب انتشارات بورس و سایر انتشارات در حوزه تخصصی مالی و بورس در دسترس علاقه مندان با مراجعه به سایتwww.boursepub.irاز تمام ایران و خارج از کشور امکان خرید و ارسال کتاب وجود دارد.

وی پنجمین فعالیت این شرکت را برگزاری الکترونیک آزمون های حرفه ای بازار سرمایه اعلام کرد و گفت: نتیجه دو سال همکاری و رایزنی با مدیریت شرکت فناوری اطلاعات سازمان بورس، طراحی نرم افزار مناسب آزمون های حرفه ای از طریق الکترونیک بود. که در نهایت برای نخستین بار در دوره بیست و یکم اولین آزمون مدیریت سبد اوراق بهادار به طور کامل الکترونیک برگزار شد و در آزمون بیست و دوم آزمون مدیریت سبد اوراق بهادار با 50 ایستگاه مجهز در محل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس برگزار شد.

وی به توسعه برگزاری الکترونیک سایر آزمونهای حرفه ای اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های اصلی شرکت در سال های آینده، توسعه برگزاری آزمونهای دیگر به صورت الکترونیک است.

فرهنگیان در بخش پایانی گفتگو به تکمیل پروژه افکار سنجی که در سطح 9 کلان شهر برگزار شد اشاره کرد و گفت: این افکار سنجی با یک نمونه آماری 5هزار نفر انجام گرفته که نتابج شایان توجهی برای مدیریت بورس به همراه داشت که در برای برنامه ریزی های آتی از آن استفاده خواهد شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر