بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مدیر عامل شرکت کارگزاری برهان سهند عنوان کرد:

نگاه بنیادی و بلندمدت لازمه کسب بازدهی مناسب در بورس

بازار سهام در حالی روزهای پایانی سال گذشته را در مسیری مثبت و به دور از تنش ها و التهابات پشت سر گذاشت که به نظر می رسد این روند متعادل طی ماه های ابتدایی سال جاری نیز تداوم داشته باشد.
کد خبر : ۱۲۰۹۲۸
بازار سهام در حالی روزهای پایانی سال گذشته را در مسیری مثبت و به دور از تنش ها و التهابات پشت سر گذاشت که به نظر می رسد این روند متعادل طی ماه های ابتدایی سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

مدیر عامل شرکت کارگزاری برهان سهند با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اگرچه سهامداران عمده و بزرگان بورس چندان حضور پررنگی در روند معاملات روزهای ابتدایی سال جاری نداشتند اما به نظر می رسد با نزدیک شدن به فصل برگزاری مجامع و ورود سهامداران حقوقی در روند معاملات بورس شاهد افزایش حجم معاملات روزانه و نیز رشد ارزش سهام شرکت های بورسی همراه با صعود شاخص کل باشیم.

مجتبی بنی فر، سرمایه گذاری در بورس با نگاهی میان مدت و بلندمدت را لازمه کسب بازدهی مناسب از سرمایه گذاری در بازار سهام طی سال جاری دانست و ابراز داشت: قیمت سهام بسیاری از شرکت های بورسی در حالی طی سال گذشته با رشد قابل توجه همراه شدند که این مجموعه ها در وضعیت بنیادی مناسبی به سر نمی بردند. این در حالی است که در نظر گرفتن شرایط بنیادی و سودآوری شرکت های بورسی یکی از عوامل مهم و اثرگذار جهت کسب بازدهی قابل قبول از سرمایه گذاری در بورس به شمار می رود.

علاه بر این، چگونگی سیاست های دولت در زمینه مسائل سیاسی و اقتصادی کشور از جمله فاکتورهایی است که بر مقدار تولید، فروش و در نهایت وضعیت سودآوری شرکت های بورسی تأثیر می گذارد.

وی همچنین ایجاد گشایش در روابط بین المللی کشور را عاملی مؤثر بر شکوفایی دو صنعت پتروشیمی و دارو بر شمرد و گفت: حصول نتایج مثبت از مذاکرات سیاسی ایران با گروه 1+5 و در پی آن کاهش یا لغو تحریم های اعمالی بر کشور بسترهای لازم جهت برداشته شدن محدودیت های صادرات محصولات پتروشیمی را فراهم می کند و در نهایت موجب افزایش سودآوری مجموعه های فعال در این گروه به مدد رشد درآمدهای حاصل از صادرات محصولات آنها می شود. چراکه تولیدات واحدهای پتروشیمی متقاضیان فراوانی در کشورهای خارجی دارد، به گونه ای که در صورت گسترش روابط بین المللی کشور، شرکت های مذکور می توانند فعالیت های خود را در حوزه فروش خارجی تولیدات توسعه دهند.

علاوه بر این در صورت بهبود وضعیت سیاسی کشور، فرآیند واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید شرکت های دارویی نیز به سهولت انجام می پذیرد که این امر خود موجب بهبود هرچه بیشتر وضعیت تولید و سودآوری گروه دارو خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به مطالب عنوان شده می توان گفت طی سال جاری دو صنعت پتروشیمی و دارو از توانایی رشد سودآوری و در پی آن افزایش ارزش سهام برخوردار هستند.

مدیر عامل کارگزاری برهان سهند در پایان پیرامون خودروسازان داخلی نیز بیان کرد: دو خودروساز بزرگ داخلی از توانایی ایجاد تغییر در تولید و نیز همکاری و مشارکت با خودروسازان خارجی برخوردارند، حال آنکه خروج مجموعه های مذکور از زیان و تحقق امیدواری های به وجود آمده منوط به کاهش تحریم های اعمالی بر کشور و دستیابی به نتایج مثبت از مذاکرات ژنو است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
من در تاریخ 12 بهمن چند سهم از یک صندوق سرمایه گذاری را خریداری کردم حدود 2 ماه و 5 روز پیش ،
چه اتفاقی افتاده ، ربطی به بنیادی نداره همه اش کار خودشان است، پول باید یه زمانی تو طلا باشه ، یه زمانی تو سکه، یه زمانی تو بورس و ...
اینها همه داستانه بنیادی باشه و ...
سه سهم بنیادی را لطفاً بورس نیوز در این سه ماهه پیدا کند و قیمت را مقایسه و به اطلاع آن آقا برساند
محمود
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
شب بخير يكي اين اقا را از خواب بيدار كنه ظاهرا افت 50 درصدي سهام را خبر نداره در ضمن تو اين دو ماه شب مجمع اكثر سهامها است اگر الان هم سهام رشد نكند بايد فاتحه سهام را خوند
سارا
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
این علم به اصلطلاح تکنیکی دیگه چه جور علمیه که دونفر پیدا نمیشه که حرف و حدیث شون یکی باشه.مث اینکه ده نفر هندسه دان مساحت مثلثی را هر کدوم عددی متفاوت بگن.یا در جواب مسیله ای مثل دو در سه هر کسی یه چیزی بگه.این تکنیکالها یه فردا را هم نمیتونند حدس بزنن چی میشه یکی میگه مثبته اون یکی میگه منفیه اون یکی میشه پدر تکنیکال ولی پدر همه را در میاره این دیگه چطور علمیه که یه دانشگاه تو این کره خاکی قبولش ندارن ولی همه سهامداران را میرقصونه؟تازه این تو ایرانش که همه چی تحت کنترل بورسه . متصدیان بورس راحت روند روزانه را با معاملات صوری خود و با شاخص های ساختگی کنترل میکنن به جوک شبیه.آخر تو این دنیا یه نفر دیدین و شنیدین بگن ایشون از آکسفورد دکتری تکنیکال داره؟یا بخاطر این علمش یه جایزه ای از فلان آکادمی علمی برده باشد.اونوقت یه عده تو بورس افسار خودشونو به این استادان اعظم سپردن
davoud
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
تورو خدا یکی به این مردم بگه که امن ترین جا برای پنهان کردن پولهاشون بورسه.چون دولت هرگز نمیاد به ضرر خودش کار کنه.رییس بورس هم قول داده اطلاعات خصوصی افراد در بورس هرگز برای دولت فاش نمیشه.مدیونه هرکس اطلاع رسانی نکنه چون تنها دلیلی که بازار بورس امروز انقدر شدید ریخت فقط همین عدم اطلاع رسانی بود و نگرانی از وضع یارانه ها.