بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
سهام شرکت نفت بهران به عنوان یکی از مجموعه های بورسی تولیدکننده انواع روانکار از جمله سهم هایی است که سال جاری را با روند صعودی و متعادل آغاز کرد.
کد خبر : ۱۲۱۱۶۱
سهام شرکت نفت بهران به عنوان یکی از مجموعه های بورسی تولیدکننده انواع روانکار از جمله سهم هایی است که سال جاری را با روند صعودی و متعادل آغاز کرد، به گونه ای که برخلاف سایر شرکت های فعال در بورس اقبال فعالان بازار سرمایه به سهام این شرکت مناسب بوده است.

براساس گزارش بورس نیوز، چند روزی است که خبر برنامه های شرکت نفت بهران جهت خرید 40 درصد از نیروگاه زنجان تحت تملک بانک سینا میان فعالان بازار سرمایه و سهامداران زمزمه می شود. از این رو، در این گزارش صحت و سقم انتشار خبر مذکور و چگونگی اجرای این برنامه را از مدیر مالی "شبهرن" جویا شدیم.

مدیر مالی شرکت نفت بهران در این ارتباط به خبرنگار بورس نیوز گفت: در پی برنامه های دولت جهت واگذاری نیروگاه زنجان به سازمان خصوصی سازی طی اواخر سال گذشته، طبق درخواست سهامدار عمده "شبهرن" یعنی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مقرر شد تا به منظور حضور در مناقصه خرید نیروگاه زنجان مبلغی به صورت نقد از سوی شرکت به سازمان خصوصی سازی پرداخت شود.

غلامرضا شهرتی قیمت پایه خرید نیروگاه مذکور را 800 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: حدود 15 درصد از مبلغ مذکور معادل 120 میلیارد تومان می بایست از سوی "شبهرن" در صورت برنده شدن در این مناقصه پرداخت شود که در مرحله اول و به منظور مشارکت در مناقصه 20 درصد این رقم یعنی 24 میلیارد تومان به صورت نقد طی سال گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه "شبهرن" یکی از بزرگان مناقصه خرید نیروگاه زنجان بوده، در خصوص پرداخت مابقی مبلغ خرید بیان کرد: از آنجایی که تنها نفت بهران خریدار نیروگاه مذکور نیست و تعداد شرکت های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان متقاضی خرید این نیروگاه مشخص نشده، به نظر می رسد تعیین باقی مانده مبلغ قابل پرداخت از سوی شرکت پس از اعلام سهامدار عمده مشخص خواهد شد. از این رو، درصد سهام نیروگاه زنجان تحت تملک "شبهرن" تاکنون مشخص نشده است.

این مقام مسئول در خاتمه با تأکید بر خرید نیروگاه زنجان از سازمان خصوصی سازی پیرامون سهام بانک سینا نیز اظهار داشت: در حالی حدود 30 درصد از سهام بانک سینا در نیروگاه قم تحت تملک شرکت نفت بهران بوده که این مجموعه 20 درصد دیگر از سهام مذکور را خریداری کرده و آثار اجرای این برنامه نیز در صورت های مالی حسابرسی شده اعمال شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
همه شرکتها در سال جدید نیروگاه میخرند چه خبره ؟ اونوقت مپنا چرا انقدر اقت میکنه ؟
توئیت
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
محمود کجایی که یادت بخیر
x
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
چه تأثيرى رو سهم خواهد داشت؟
مهدی
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
نفت بهران چرا نیروگاه میخرد؟ چه خبره؟ !!
امیر
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
مپنا بزودی صف های بلند خرید را خواهد دید .
حسن رضایی
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
خرید این نیروگاه در میان مدت و بلند مدت تاثیر بسیار خوبی بر نفت بهران داشته و از محل سود اقساط خود را پرداخت خواهد کرد.
مجید
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
آقای شهرتی عزیز با پرداخت این پول قیمت سهام شرکت از کنترل خارج شده و از افت بیش از انتظار روز شنبه حکایت دارد، حال با چه طرفندی قیمت سهام را حفظ خواهید کرد؟ کاش این برنامه در سال آینده با افزایش سهام ۱۰۰ درصدی همراه می شد