بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
دو خبر از دو شرکت سرمایه گذاری در صنعت خودرو

پتانسیل های "ورنا" و "وساپا" برای رشد سودآوری

شرکت های سرمایه گذاری سایپا و سرمایه گذاری رنا دو مجموعه فعال در صنعت خودرو هستند و میزان قابل توجهی از پرتفوی بورسی آنها به سرمایه گذاری در سهام شرکت های خودروساز اختصاص دارد.
کد خبر : ۱۲۱۳۶۶
شرکت های سرمایه گذاری سایپا و سرمایه گذاری رنا دو مجموعه فعال در صنعت خودرو هستند و میزان قابل توجهی از پرتفوی بورسی آنها به سرمایه گذاری در سهام شرکت های خودروساز اختصاص دارد.

در این گزارش در نظر داریم به شرح برخی اخبار و شنیده ها پیرامون دو مجموعه مذکور بپردازیم، خبرهای خوشی که به نظر می رسد می تواند در این اوضاع نامناسب کنونی بورس لبخند را بر لبان سهامداران "وساپا" و "ورنا" بنشاند.

براساس گزارش بورس نیوز، سال مالی شرکت سرمایه گذاری سایپا در حالی پایان اسفند ماه هر سال است که این مجموعه می بایست طبق مقررات پس از پایان سال مالی 92 و شروع سال جدید، مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران را طی چهار ماه آتی برگزار کند و نحوه عملکرد شرکت طی سال مالی گذشته و دستاوردهای آن را به اطلاع سهامداران برساند.

براساس این گزارش، شنیده ها حاکی از آن است که "وساپا" در حالی در نظر دارد حدود 20 تومان از سود نقدی محقق شده طی سال مالی 92 را میان سهامداران تقسیم کند که طبق آخرین پیش بینی درآمد هر سهم براساس عملکرد 9 ماهه سال گذشته تقسیم 10 درصد از سود برآوردی 392 ریالی پیشنهاد هیأت مدیره این مجموعه بوده است.

برهمین اساس به نظر می رسد تصمیمات مدیران شرکت مبنی بر افزایش میزان سود نقدی تقسیمی خبر خوشایندی برای سهامداران "وساپا" باشد.

اما خبر دیگر در خصوص پتانسیل های شرکت سرمایه گذاری رنا جهت رشد سودآوری است.

این مجموعه سرمایه گذاری که سال مالی آن پایان شهریور ماه هر سال است در حالی سال مالی جاری را با برآورد زیان 125 ریالی آغاز کرده که این رقم براساس عملکرد سه ماهه سال مالی جاری به مبلغ 11 ریال سود افزایش یافته است.

براساس این گزارش، "ورنا" در پی فعالیت های خود در زمینه سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی به ویژه مجموعه های فعال در صنعت خودرو طی عملکرد شش ماهه اول سال مالی جاری یعنی از ابتدای مهر ماه تا پایان اسفند ماه سال 92 همراه با درآمدهای ناشی از فروش ساختمان تحت تملک شرکت توانست به سود 12 تومانی دست یابد که این مبلغ پس از کسر هزینه های مالی تحمیلی بر شرکت طی دوره مذکور به رقم هفت تومان تعدیل می شود. به عبارت دیگر شرکت سرمایه گذاری رنا از پتانسیل افزایش حدود شش برابری سود برآوردی خود براساس عملکرد نیمه اول سال مالی جاری برخوردار است، اتفاق خوبی که به نظر می رسد سهامداران "ورنا" می بایست به آن توجه کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ه
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
ههههههههههههههههههههههههه
حمید
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
مظلومترین سهام بورس همین دو تا هستن الان باید هر دو بالای 500 تومن باشن نه 130 تومن.
samani
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
شرمنده اینطوری مقایسه میکنم بالاخره بازار

اینگونه تصمیم گرفته!!! 1 بسته پفک 500

با تورم امسال بالایه600 ولی این 2سهم

..... ....خودتان قضاوت

کنید
مهدی
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
تنها چیزی که تو ایران ارزون هست قیمت سهام است. آیا وقت اون نرسیده که قیمت سهام متناسب با تورم افزایش پیدا کنه؟!!!!!!!!!!!!!!! این رو خود سهامداران باید متوجه باشند وگرنه هیچ مسئولی بفکر نیست. سهام خودتون رو ارزون نفروشید.
غلام
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
باسلام و احترام بورس نیوز عزیز
با هزار کلک مشخص است در حال جمع کردن...هستند فقط کمی صبر کنید و گول نخورید سود خوبی دارید ......
پیمان
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
یه نگاه به قیمت سهمهای زیان ده بکنید یه نگاه به قیمت وساپا یه نگاه به سهمهایی با ای پی اس 40 تومن بندازید یه نگاه به قیمت وساپا. عرضه های بی مورد سهام دار حقوقی مثل بیمه ایران و حمایت نکردن داتایان پارس و حقیقی های عجول سهم رو بیچاره کرده حداقل قیمت سهم الان باید بالای 300 باشه فقط کافیه یکماه سهامداری کنید و حقوقی حمایت. همیشه سهمهایی که دوروز صف خریدن یه روز صف فروش و بلعکس یه پشت پرده ای دارن دقت کردین یا صف فروشه یا صف خرید
محمد
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
سایپا دو ملک از وساپا را به فروش رسانده، مبلغ کل فروش هم 120 میلیارد تومن که تمام شده این دو ملک برای وساپا کمتر از 20 میلیارد تومن است، این خبر در مجمع منتشر خواهد شد. بهترین سهم برای سود از افزایش قیمت و سود همین وساپاست.
soren
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
معاون وزیر اقتصاد فرمودند که دیگه از رشد حداکثری
قیمت سهامها خبری نیست ایشان و دوستان گرامیشان با نگاه به نمودارهایه چندسال اخیر فکر میکنن قیمت سهامها خیلی افزایش پیدا کرده ان ولی آیا تورم صدتا فاکتور دیگه کاهشی
بوده اند که قیمت سهام بسیار افزایشی
بوده است؟! شما تصمیم نمیگیرید بازار
تصمیم میگیرد و مطمعن باشید خط روند
هایه جدیدی برا بعضی سهامهایی که
بناحق مغفور تصمیمات شما و دوستانتان
قرارگرفته اند تشکیل خواهد شد
مسعود
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
در این دو چیز ارزان وجود داره اون جون آدمی زاد دوم سهام،پس در نتیجه تا اطلاع ثانوی حتی 1 سهم هم فروشی نیست.
mm
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
نمیدونم صدامو به کی برسونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من یه بدبختی هستم که دار و ندارم در این بورس از بین رفت و نه دولت تدبیر و امید به فکر آدمهایی مثل منه نه خودرییس بورس به هر چیزی که اعتقاد دارید مردم خیلی صبورند دیگه با سرمایه هاشون بازی نکنید برای تصرف و ماندن در سمت و قدرت سرمایه مردم به باد ندید من واقعا یک سهامدار عادی هستم نه پول زیاد دارم نه سهام زیاد که به قول شما سهامداری کنم
خواجويي
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
باسلام
تورا بخدا قسم ميدهم اين همه تبليغات سوء نكنيد و سرمايه گذاران را گمراه نكنيد وبيش از اين موجبات ضرر انها را فراهم نكنيد .اخر يك سهمي كه خودش راكشته وبعد از يك سال هفت تومان سود عايد كرده ومعلوم نيست كه چقدرش را ميخواهد تقسيم كند تبليغ دارد وتازه پرتفوي ان خودرو هست كه تادو يا سه سال ديكر كمر راست نميكند اخر شما ميخواهيد پي به اي چند به اين سهم بدهيد
شما چرا بهترين سهام را معرفي نميكنيد كه صوابي هم براي شما داشته باشدبراي مثال شركت تاپيكو كه بهترين پرتفوي پتروشيمي را دارد و براي سال ٩٢ حداقل ١.٢٤ ريال سود دارد و قسمت اعظم ان را تقسيم ميكند نامي نميبريد وپي به اي ان حدود ٤/٧ميباشد وخيلي از سهام ديگر
از خوانندگان محترم ميخواهم كه گول اين تبليغات جهت دار را نخوريد اين تبليغات از همان نوع تبليغات سال ٩٢ هست كه تعداد زيادي از سهامدان را بيچاره كرد وادرس غلط داد حالا امسال هم شروع شده است
بااحترام
الف ز
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
سلام.با شرکت رنا تماس گرفتم تا سوالی ببرسم.گفتن ساعت کاری تمام شده فردا تماس بگیر.ساعت2 بود....فردای ان روز تماس گرفتم ساعت 1 بود.در جوابگفتتن دیر تماس گرفتی .داریم تعطیل میکنیم.میخواستم. از این همه زحمت تشکر کنم .