بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
در گفتگو با مدیر مالی شرکت کاشی پارس عنوان شد:

برنامه ریزی برای افزایش 40 درصدی ظرفیت تولید

افزایش پیش بینی بودجه برآوردی شرکت ناشی از افزایش 10 درصدی مقدار فروش برای سال 93 می باشد و از طرف دیگر تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر نیز از علل دیگر می باشد.
کد خبر : ۱۲۱۴۶۵
شرکت کاشی پارس با سرمایه ای بالغ بر 8 میلیارد و 775 میلیون تومان پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 مبلغ 1888 ریال اعلام نموده است که نسبت به آخرین گزارش سال 92 افزایش 32 درصدی را نشان می دهد.

مدیر مالی شرکت کاشی پارس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: افزایش پیش بینی بودجه برآوردی شرکت ناشی از افزایش 10 درصدی مقدار فروش برای سال 93 می باشد و از طرف دیگر تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر نیز از علل دیگر می باشد.

فتح الهی با اشاره به برنامه شرکت برای افزایش ظرفیت 40 درصدی ابراز داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و خرید ماشین آلات جدید برای چاپ دیجیتال بر روی محصولات شرکت تصمیم دارد اقدام به افزایش ظرفیت تولیدی خود نماید به این صورت که 60 درصد از این پروژه برای سال 93 هدفگذاری شده است و 40 درصد دیگر در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر مالی "کپارس" پیرامون سایر طرح های شرکت ابراز داشت: دو دستگاه چاپ دیجیتالی در سال 92 خریداری و نصب گردید که از اوایل سال 93 به بهره برداری خواهد رسید و همچنین پیگیری هایی برای خرید دو دستگاه دیگر نیز صورت گرفته است تا در پایان سال 93 به طور کلی سیستم چاپ مسطح به سیستم چاپ دیجیتال در شرکت تبدیل شود. بنابراین سیاست شرکت کاشی پارس افزایش کیفیت و افزایش فروش می باشد که این تبدیل تکنولوژی سبب افزایش کیفیت محصول و در نتیجه تفاوت 30 درصدی قیمت محصول جدید با قدیم خواهد بود که می تواند به افزایش سودآوری شرکت منتهی گردد.

فتح الهی پیرامون افزایش سرمایه 200 درصدی شرکت و پیش بینی اخذ وام جدید اظهار داشت: شرکت کاشی پارس تصمیم دارد برای تأمین مالی طرح های توسعه و افزایش ظرفیت تولید اقدام به افزایش سرمایه 200 درصدی نماید که در حال حاضر طرح توجیهی طرح های مورد نظر در دست تدوین می باشد که بنا به روند پیشرفت پروژه این افزایش سرمایه در صورت موافقت سازمان بورس انجام خواهد شد که پیش بینی می شود عمده این افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و بخشی از آورده باشد.

وی افزود: در مورد پیش بینی اخذ وام هم که در گزارش حسابرسی نشده اعلام شده بود شرکت تصمیم دارددر صورت کمبود نقدینگی اقدام به اخذ وام جدیدی نماید که در صورت لزوم پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در صورت پوشش کامل بودجه فروش شرکت و با استفاده از منابع داخلی به نظر می رسد مشکلی برای اجرای طرح ها وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول در شرکت کاشی پارس در مورد تسهیلات ارزی اخذ شده در سنوات قبل ابراز داشت: این تسهیلات تسویه گردیده است و یک اختلاف 16 میلیارد ریالی در خصوص تفاوت قیمت تسویه ارز مرجع با مبادله ای با بانک داریم که ذخایر لازم در این مورد هم در نظر گرفته شده است.

فتح الهی پیرامون برنامه صادراتی شرکت کاشی پارس اظهار داشت: پیش بینی صورت گرفته برای صادرات 35 درصد تولیدات می باشد که در حال حاضر عمده ترین مقصد صادراتی شرکت کشور عراق می باشد.

وی افزود: شرکت برنامه کشف بازارهای جدیدی همچون کشورهای اروپایی و ترکیه را در دست پیگیری دارد.

در خاتمه مدیر مالی "کپارس" پیرامون چشم انداز وضعیت شرکت در سال 93 ابراز داشت: در بودجه بندی شرکت برای سال 93 آثار تورمی هدفمندی لحاظ گردیده است و با برنامه طرح توسعه ای شرکت در خصوص افزایش کیفیت می توان به افزایش حاشیه سود شرکت امیدوار بود بنابراین به نظر می رسد برای پوشش بودجه پیش بینی شده هیچ مشکلی وجود نداشته باشد چراکه شرکت کاشی پارس مشکلی در ساختار عملکردی خود ندارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر