بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
کد خبر : ۱۲۱۵۱۱
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه از شکایت و پیگیری موضوع عدم صدور روادید از سوی دولت امریکا برای ˈحمید ابوطالبی ˈ سفیر و نماینده دایم پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مرضیه افخم افزود: ساز و کارهای رسمی موجود برای رسیدگی به این موضوع فعال شده و در دست اقدام است.

افخم اظهار داشت: اقدام آمریکا در عدم صدور روادید برای ˈحمید ابوطالبیˈ سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نقض مقررات بین المللی بوده و برخلاف قرارداد مقر بین سازمان ملل متحد و دولت آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ساز وکارهای موجود در سازمان ملل شامل رجوع موضوع به کمیته ارتباط با دولت میزبان که وظیفه نظارت بر اجرای قرارداد مقر را دارد، در دستور کار است و دستور العمل لازم در این زمینه به نمایندگی کشورمان در نیویورک داده شده که از فردا و متعاقب شروع هفته کاری اقدامات لازم از سوی نمایندگی کشورمان بعمل خواهد آمد و با جدیت و حساسیت روند کار دنبال می شود.

با اتمام دوره نمایندگی محمد خزاعی سفیر ایران در سازمان ملل متحد، حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید کشورمان در این سازمان معرفی شده است.

بدنبال معرفی ابوطالبی، ابتدا سنای آمریکا در 7 آوریل /18 فروردین ماه و سپس مجلس نمایندگان این کشور در 10 آوریل/21 فروردین با تصویب قانونی با ورود سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل به خاک این کشور مخالفت کردند.

این در حالی است که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان که به مدت هشت سال نماینده دائم ایران در سازمان ملل بود، از ابوطالبی به عنوان « یکی از مجرب ترین، منطقی ترین و با سابقه ترین دیپلمات های ایران» و مناسب برای نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نام برده و گفته است که او سابقه سفارت در ایتالیا ، بلژیک و استرالیا را دارد و پیش از این نیز بارها به عنوان دیپلمات جمهوری اسلامی ایران به نیویورک سفر کرده و در جلسات سازمان ملل حضور داشته است.

«سید عباس عراقچی» معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه نیز روز شنبه گذشته به ایرنا گفته بود: وزارت امور خارجه از طریق مکانیزم های حقوقی پیش بینی شده در سازمان ملل در حال پیگیری موضوع است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
اگر آمریکا از ورود یک ایرانی به جرم حضور در تسخیر سفارت آمریکا جلوگیری می کند.ما تا صدها سال از ورود آمریکایی ها به جرم اشغال کشورمان در طول حکومت پهلوی باید جلوگیری کنیم