بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
خزان بورس در اولین ماه فصل بهار

راهکار و پیشنهاد شما چیست؟

خزان بورس در اولین ماه فصل بهار در حالی پیش روی سرمایه گذاران قرار گرفته که هر روز کارشناسان دلایل مختلفی را برای ادامه این روند فرسایشی و افت های قابل توجه شاخص ها و قیمت سهام عنوان می کنند.
کد خبر : ۱۲۱۶۳۲
خزان بورس در اولین ماه فصل بهار در حالی پیش روی سرمایه گذاران قرار گرفته که هر روز کارشناسان دلایل مختلفی را برای ادامه این روند فرسایشی و افت های قابل توجه شاخص ها و قیمت سهام عنوان می کنند.

به گزارش بورس نیوز، در این روند خزان زده بنا به گفته های کارشناسان می توان اتخاذ تصمیم گیری های ناکارآمد از سوی دولت و مجلس برای عرصه اقتصاد کشور را مهمترین موضوعی دانست که سبب فرار سرمایه ها از بورس و دل سردی سرمایه گذاران برای حضور در این بخش از اقتصاد کشور شده است.

در این میان کارشناسان و فعالان اقتصادی نیز هر بار تقصیر را بر گردن دولت، مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و سازمان بورس و سایر نهادهای سیاست گذار بر بورس می اندازند. به عنوان مثال تصمیم برای افزایش نرخ سود بانک ها به متقاضیان، بگونه ای که نظام بانکی به عنوان رقیبی پرمدعا در مقابل بورس برخاسته و این روزها در سبقت بانک ها از یکدیگر برای اعلام نرخ سود بالاتر و جذب نقدینگی بیشتر، در کانون توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است. هرچند که تصمیم برای رشد نرخ سود سپرده ها در کوتاه مدت جذاب است، اما به طور قطع در میان مدت و بلندمدت خود می تواند تبعات جبران ناپذیری را به بدنه اقتصاد کشور وارد سازد.

اجرای فاز دوم هدفمندی نیز موضوع دیگری است که تاکنون اطلاع رسانی شفافی از آثار ناشی از آن بر تولید و در نتیجه فرار سرمایه ها از بورس صورت نگرفته و این خود به عنوان ابهامی بزرگ موجب تشدید روند فرسایشی بورس شده است.

در این میان مصوبات نمایندگان خانه ملت پیرامون رشد بهای خوراک مصرفی صنایع و یا عوارض تحمیلی بر آنها نیز در افزایش نگرانی سرمایه گذاران چندان بی تأثیر نبوده است.

برآورده نشدن انتظارات جامعه از مذاکرات هسته ای ایران و عدم حصول نتیجه قابل اتکا تاکنون نیز در سطح کلان از مواردی است که به گفته کارشناسان در شکل گیری و تشدید این روند فرسایشی مؤثر بوده است.

و در مجموع تمامی عوامل اقتصادی و سیاسی سیستماتیک و غیر سیستماتیک موجب شده اعتماد سرمایه گذاران از بازار سرمایه کشور رخت بندد و سرمایه ها را به سمت بازارهای موازی با بورس جاری کند.

در شرایط فعلی نیز بازار به مرحله ای رسیده که در حال پس گیری بازدهی اعطایی سال گذشته خود به سهامداران و سرمایه گذاران است و در صورت ادامه این روند و شکست حمایت های پیش رو می توان گفت کم کم اصل سرمایه سهامداران نیز آب خواهد رفت.

اما همگی خسته شدیم از انتشار نظرات کارشناسانی که به دلایلی موافقان و مخالفان زیادی دارد. در نتیجه این بار می خواهیم به جای درج نظرات انتقادی به دنبال راهکاری مؤثر برای پایان این روند نامطلوب در بورس باشیم.

در همین راستا خوانندگان بورس نیوز می توانند راهکارها و پیشنهادات خود را با استناد به دلایل مورد نظرشان ذیل این خبر درج کنند تا این نظرات در قالب یک بسته پیشنهادی به وزیر امور اقتصاد و دارایی ارایه گردد.

در پایان از تمامی مخاطبان خود تقاضا داریم نظرات کارشناسی و نه انتقادی خود را با ذکر دلایل قابل قبول ارایه کنند، زیرا از انتشار نظراتی که کارشناسی شده نبوده و بدون بیان دلایل منطقی و در قالب متنی انتقادی است، معذوریم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۶
1-تعامل بادنیا 2-تجارت جهانی 3-ازادسازی اقتصاد 4-ازادسازی اطلاعات 5-بستن دریچه های فسادورانت 6-اجازه به شرکتها به وفق شرایط خودبا رهاسازی دولت 7-شرایط یکسان ازامتیارات درشرکتهاوفعالان خصوصی ودولتی
ati
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸
تنها راهکار اراده ی دولت برای حمایت از بازار هست !! اگر عرضه های اولیه و تصمیم های غیر کارشناسی مجلس و بانک مرکزی و سازمان بورس همانند روال قبلی ادامه پیداکند سرمایه ی اصلیمان هم به باااااااااد خواهد رفت.
فرید
United States of America
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱
امروز و فردا بازار برمی گردد فعلا فروشنده نباشید
در روزهای اینده خبر فروش دارایی های سرمایه گذاری توسعه ملی وتوسم وافرایش سرمایه ان رسانایی می شود
وتوسم نگین سرمایه گذاری ها
امیر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳
با سلام تنها مطلبی که می توان بدان اشاره کرد اعتماد مردم است، در صورتیکه این اعتماد سلب شود باز مجددا سرمایه ها به سمت احتکار ارز و طلا می رود که هیچ عایدی برای کشور نخواهد داشت. شاید دولت فراموش کرده در همین چند ماه گذشته چقدر تلاش کرد که ارزهای داخل خانه ها را به چرخه اقتصاد برگرداند
حمید
United States of America
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳
با گران شدن فراوردهای نفتی شاوان.شبندر . شرانل .بهران.شپنا .شبریز بازدهی 20 درصدی خواهند داشت
سهیل
United States of America
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵
از گروه خودرویی فقط به دید نوسان گرفتن واز گروه پالایشگاهی به دید بلند مدت خرید کنید
adnani
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
ازماست که بر ماست . اگر حقیقی هایی که با هیجان خرید کرده وبه برندگان این جنگ اقتصادی نا برابر کولی دادند , امروز سهامشان را نفروشند بزودی بازا چهره اصلی خود را به نمایش خواهد گذاشت .
مجید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
در زمانهای نه بسیار دور عده ای در کوچه و بازار قداره به کمر می بستند و عربده می کشیدند و نفس کش می خواستند و کسی یارای مقابله نداشت، مگر عده ای قراول که دسته جمعی می ریختند سرشان و مال و ناموس مردم در امان می ماند، فعلاً نیز در کشور ما دولت و مجلس با سهم مالکانه و افزایش نرخ خوراک و مالیات بر ارزش افزوده ریختند سر شرکتهای بورسی تا یارای افزایش سود آخر سال نداشته باشند، از سوی دیگر بانکها به سردمداری بانک مرکزی سود سپرده ها را بالا بردند، مسئولین بورس نیز برای جلب هر چه بیشتر سرمایه گزاران جدید سعی در شفاف سازی قیمت سهام شرکت ها دارند، حال در بهار بورس تنها راه حلی که به نظر می رسد، افزایش سود شرکت ها برای جلوگیری از افت قیمت سهام با فروش اوراق به مردم با درصد اعلامی بانکها می باشد و در غیر اینصورت ما شاهد افت و خیز سهام ها به تناسب زمان نزدیکی و دوری با مجمع عمومی شرکت ها خواهیم بود
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
مدیریت صحیح به دور از سیاست بازی و جناح بازی می تواند یک راهکار باشد ضمن اینکه سرمایه ملی باید مورد احترام ویزه قرار گیرد
فريد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
بورس تا اواسط 93 افت ميكند
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
راهکار دیگر بین المللی کردن بورس است که فقط در صرت تعامل با دنیا امکان پذیر هست قیمت اکثر سهام ما به یک دلار هم نمیرسد اما با شرکت کشرهای دیگر می توان قیمتها را براساس ارزهای خارحی سنجید که باعث ارتقاع قیمت سهام خواهد شد
حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
شفاف سازی بازار که مهمترین انها پالایشگاهها مزدا 3
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
دولت باید اقدام جدی و عملی در افزایش سودهای بانکی اعمال کند. وقتی بانکها سودهای بالای 25 درصدی به سپرده‌ها میدهندنشاندهنده آنست که باید دید در آینده نزدیک کدام بخش را هدف قرار داده اند.بدون شک بانکها پولها را روانه بازار مسکن و مقداری هم سکه و ارز خواهند کرد. هشدار به مسؤلان اقتصادی دولت که تا بانکها نبض بازار مسکن را بدست نگرفته و فتیله افزایش قیمتها کلید نخورده قاطعانه با افزایش نرخ سود بانکی غیر معقول برخورد کنند.مبادا کار کار بگذرد و آنگاه وارد شوند که چه زود دیر میشود و باز اقتصاد بیمارتر!

توجه دولت به بازار سرمایه مشکلات سفته بازی در بازار های دیگر را به حداقل میرساند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
بهترین راهکار اینه که شرکتهای که روند سهامشان صعودی می شود سازمان بورس اطلاعات بروز و دقیق ازشان بخواد و بدون فوت وقت شفاف سازی کنه نه اینکه بعد از اینکه سهمشان 200/درصد رشد کرد شرکت بیاد تازه اعلام کنه هیچ خبری نیست وتازه تعدیل منفی هم بده و سهامدار جز که به امید امده دلشکسته سرمایه اش در اولین معامله نصف بشه نهاد ناظر یعنی چه یعنی جلوی این جور کارها گرفته بشه در حالی که هر روز خودشان نظاره گر روند صعودی یه سهم هستند ....سازمان بورس باید اول از خودش شروع کنه2 /وزارت اقتصاد هم باید سیاست هاش را حداقل برای یه بازه یک ساله ثابت نگه داره نه به قول تجار ترکیه در مرز می گن ما جنس هامانو حمل می کنیم از انکارا به ایران تو این فاصله زمانی و مکانی قوانین ایران دو سه بار عوض میشه3/ تعیین کار گرو مشتر ک از کارشنان وزارت اقتصاد سازمان بورس نمایندگان مجلس با نظارت دقیق و بدون رانت و تعارف و ملاحظه کاری و مصلحت چون واقعا سرمایه و مال مردم در میان هست و صریح و روشن عمل کردن/
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
بیمه دولتی سهام باید اتاسیس شود بطوریکه اگر دولت در امر سهامداران تعلل کرد خود متضرر و مجبور به پرداخت غرامت به سهامداران گردد به عبارتی تمامی سهام باید ازروز اول به طور اتوماتیک بیمه شوند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
ما همه آماده ريزش شاخص تا 65000 هستيم ديگه عادت كرديم
دکترشکفته
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
باسلا م:برای گذر از تله های بورسی از جمله حقوقی گری ودلالی وایجاد رونق وارزشگزاری به سرمایه های خرد مردمی ودر حقیقت تحقق پیام رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی وحمایت واقعی از بخش تولید کلان کشور"تصویب قانونی مبنی بر خرید اعتباری هر سهامدار حقیقی کارگزاری بمیزان حداقل25%وحداکثر50%سهام موجودنزد آن کارگزاری بدون اخذ 22%سود توسط کارگزاری است.
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
بیمه دولتی سهام باید تاسیس شود بطوریکه اگر دولت در امر سهامداران تعلل کرد خود متضرر و مجبور به پرداخت غرامت به سهامداران گردد به عبارتی تمامی سهام باید ازروز اول به طور اتوماتیک بیمه شوند
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
در هنگام خرید سهام مبلغی معادل حق الزحمه کارگزاری بابت بیمه سهام اخذ گردد و سهام را تا حدودی در قبال خسارات بیمه کنند
امیررضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
بنده بخشی از مشکلات پیش آمده را حضور اشخاص غیر حرفه ای و بدون سواد کافی بورسی در بورس و معاملات آنلاین می دانم ، لذا پیشنهاد میکنم شرایط ورود به بورس و انجام معاملات آنلاین از این حالت فعلی به صورتی کاملا متفاوت تغییر شکل دهد بگونه ای که برای ورود به بورس گذراندن دوره های جامع و کسب نمره بالا در آزمونهای واقعی لازم باشد، همه ما می دانیم که در حال حاضر هر کسی با هر میزان سرمایه و هر میزان سواد بورسی می تواند با یک آزمون کاملا فرمالیته که معمولا خود پرسنل کارگزاری پاسخ را به متقاضی می دهند وارد بورس شود،همین است که بازار بورس به صورت ناگهانی واکنش های شدید و غیر ضروری به هر عامل شناخته شده و ناشناخته نشان می دهد.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
راهکار فایده ندارد امسال ار سود 100% در بورس خبری نیست سهامداران باید خود را با سود حدود 30% مطابقت دهند.
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
با سلام
به نظر بنده عمده دلیل این روند با توجه به شرایط موجود را می توان به عوامل زیر دسته بندی نمود.
1-فروش کلیه سهام جمع آوری شده توسط صندوق مهر
2-نرخ سود پرداختی بانکها تا 32%به سرمایهای بالا
3-دعوای سیاسی بین اصولگرایان ودولت تدبیر وامید
رضا
Germany
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
با سلام
هرچند طبق روند کلی معاملات در بورس هر صعود قیمت سهم نیاز به یک تصحیح دارد تا با روند اقتصادی و منطقی بازار پیش بره و از ایجاد حباب جلوگیری بشه این روند افت شاخص نیز با توجه به رشد بسیار خوب سال 92 نیاز به تصحیح داشت ولی بر اساس قانون فیبوناچی این روند میبایست نهایتادر کانال 77000 حمایت و به روند صعودی برمیگشت. لیکن در این خصوص چنانچه دقت میکردید کاملا مشخص اکثر معاملاتی که انجام میشد بدون تحلیل و بررسی و صرفا هیجانی و کاملا غیر حرفه ای بود بطوریکه فروشندگان سهم در هر نمادی با رقابت یک ریال به یک ریال سعی داشتند سهام خود رو سریعتر بفروشند که متأسفانه این رویه هنوز هم مشاهده میشه و من پیشنهاد میکنم افراد بدون گذراندن دوره های فراگیری معاملات در بورس جدا از ورود به آن خودداری کنند و این مهم بر عهده شرکتهای کارگزاری و سازمان بورسه که چطور بتونن این قضیه را نهادینه کنند چون اینگونه افراد هم به خودشون ضرر میرسونن هم بقیه رو غرق میکنن. دوم اینکه فکر میکنم جای معاملات گروهی توی معاملات بورس خالیه چون در یک همچین مواردی میتونست با خرید گروهی تا حدودی از ایجاد یک چنین هیجانات کاذبی جلوگیری کنه و مردم به حال خودشون رها نشن و هرکی هر بلایی میخواد سر سهام بیاره. سوم اینکه بر روند معاملات کارگزاریها نظارت بیشتری بشه چون این کارگزاریها هستند که خصوصا در ابتدای شروع معاملات با زد و بندها و شگردهای خاص خود قیمتها رو به گونه ای جابجا میکنن که خط و مشی معاملات رو تغییر میده این قضیه در ابتدای صبح کاری کاملا مشهوده و من نمیدونم که چطور مسئولین بورس این موضوع به این روشنی رو نمیبینن و شاید هم میبینن ولی چرا راهکاری براش تا الان در نظر نگرفتن. به نظر من این موارد میتون در صورت اجرا به بهبود و منطقی شدن معاملات در بورس کمک کنه
موفق باشید. یا علی

مرتضی
Germany
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
با سلام
در ایبن وضعیت منفی هیچگونه عرضه اولیه یا عمده ای از جانب خصوصی سازی صورت نگیرد
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
دیگه تمام شد ... پول نقد ترسید و فرار کرد
mj
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
مشکل ما سهامداران اینه که زود تحت تاثیر جو بازار قرار میگیریم تو همین جو منفی بازار هم میشود سود کرد فقط باید طمع کرد
تمکک
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
با سلام به نظر من چه بخواهیم چه نخواهیم بخش عمده ای از اقتصاد دولتی و در دست یک ارگان خاص افتاده پس دولت بهتره بجای کم محلی ..... اونارو هم بده و بیاردشون تو بازی تا ما سهامداران جز بیشتر از این زیر پا له نشیم تا در دراز مدت خود مردم تو خودشون هضمشون کنند
نینا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
بازار تایمه خریده
پردیس پارسان کرمانشاه شازند
امير
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
در بورس ايران دزدي واختلاس وپنهان كردن اطلاعات ودروغگويي ورانت خواري بيداد ميكنه به نظرم بهترين راه اينه كه بورس را منحل كنند تا خيال همه راحت شود.
حميدرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
عوامل اصلي نابساماني اوضاع بورس در اين روزها به ترتيب اهميت و راه چاره هركدام از نظر اينجانب عبارتند از:
1-شفاف نبودن اطلاعات فاز دوم هدفمندي و تأثيرات آن بر صنايع مختلف: در حاليكه همگان بر تأثيرات عظيم اين جريان بر تمامي وجوه اقتصادي و معيشتي كشور واقفند، مشخص نيست دولت چرا اصرار بر مخفي نگهداشتن اطلاعات دارد. دولت موظف است در اسرع وقت شفاف‌سازي نموده تا مردم تكليف خود را بدانند و صنايع بر اساس اطلاعات شفاف اقدام به شفاف‌سازي نمايند.
2-فشار دولت در جلوگيري از افزايش قيمت محصولات علي‌رغم افزايش قيمت انرژي‌هاي مصرفي صنايع: دولت از يك طرف اصرار بر افزايش قيمت حاملهاي انرژي و كاهش پرداخت يارانه به مردم دارد تا سود خود را هر چه بيشتر افزايش دهد و از طرفي مي‌خواهد صنايع كشور بار اين زياده‌طلبي را بر دوش بكشند و جهت جلوگيري از فشار بيشتر بر مردم، از هر گونه افزايش قيمت خودداري نمايند! نتيجه اين بي‌تدبيري نيز همين است كه اين روزها دماسنج اقتصاد (بورس) نشان مي‌دهد.
3- افزايش نرخ سود سرمايه‌گذاري بانكها و اوراق مشاركت: متأسفانه به نظر مي‌رسد دولت در اين موضوع تعمدي دارد و علي‌رغم اظهارنظرهاي خوش رنگ و لعاب در جهت حمايت از بازار سرمايه، مي‌خواهد نقدينگي موجود در جامعه را كه در بورس در خدمت بخش خصوصي قرار گرفته به سمت بانكها و اوراق مشاركت خود سوق دهد تا بيشتر از اين نعمت خدادادي بهر‌ه‌مند گرديده و كمبود نقدينگي خود را به نحو احسن جبران نمايد! اين روش كاملاً با سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي در تضاد قرار دارد. قاعدتاً كسي را كه خود را به خواب زده نمي‌توان بيدار نمود و و فقط از دولت عزيز خواهشمنديم ديد بلندمدت را هم گاه گاهي مد نظر قرار دهند.
4- وضع قوانين ويرانگر بازار سرمايه توسط مجلسيان: از آنجا كه قرار نيست همه كاسه كوزه‌ها بر سر دولت خرد شود در اينجا بايد يادي هم بكنيم از نمايندگان محترم مجلس كه فقط در حرف از بازار سرمايه حمايت مي‌كنند و پاي حفظ منافع جناحي و وضع قوانين ويرانگر براي بورس كه مي‌رسد مي‌گويند ضرر صنايع و مردم ارتباطي به ما ندارد! فكر نكنم براي اين مشكل هم بتوان چاره‌اي انديشيد و فقط كار اين دوستان را به خدا واگذار مي‌كنيم.
5- عدم حمايت حقوقيها از بازار سرمايه و فروش هيجاني توسط حقيقي‌ها: شايد كارشناسان چند ماه قبل اين مسأله را مهمترين دليل افت شاخص مي‌دانستند اما امروز و با توجه به موارد ذكر شده بالا، ديگر انتظار چنداني از حقوقيها هم نمي‌توان داشت. وقتي حقوقي مي‌بيند در كشور هيچ نهاد تصميم‌گيري از بازار سرمايه حمايت نمي‌كند و همگان به دنبال منافع خود خواسته يا ناخواسته به ويراني بورس دامن مي‌زنند، عاقلانه است كه بطور موقت هم كه شده سرمايه خود را در آتش بورس نسوزاند. حقيقي كم سرمايه هم كه ديگر جاي خود دارد. اگر مي‌خواهيم حقوقي و حقيقي بار ديگر با بازار سرمايه آشتي كنند، دولت و مجلس بايد دست در دست يكديگر و با كلان نگري و مهمتر از آن آينده نگري و نشاندن عمل به جاي حرف، نسبت به مرمت اعتماد از دست رفته سرمايه‌گذاران بازار سرمايه و سوق دادن بخش اعظم نقدينگي جامعه به سوي بورس اقدام نمايند.
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
صدا و قول های مسیولان ضبط گردد و در صورت تخطی مجازات و مجبور به پرداخت خسارت گردند از طرف دیگر سهامداران باید این را نیز بپذیرند که بورس ریسک دارد و همیشه سود اور نیست بلند مدت برنامه ریزی کنند و در صورت تله گذاری دولت و دیگران هیجانی عمل نکنند بلکه برعکس با خرید بیشتر سهام و عرضه نکردن انها جلوی هر گونه توطیه را بگیرند
مرتضی درگاهی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
باسلام .متاسفانه مسئولین محترم بورس دیدگاههای خودرا بیان میکنند درحالیکه به مکانزیم بازارهای مالی رقیب توجهی نمیکنند.1- ازسه ماهه چهارم سال گذشته بانکهای دولتی اقدام به افزایش سود پس اندازهاکردند یعنی ار 7درصدسودمتعارف به22درصد وبانکهای خصوصی هم از18درصد به نزدیک 25درصد که مدیران ارشد بورسی بایستی متوجه میشدند که بورس رامجزا نمی توان دید وهمگام باآن حداقل درصد افزایش روزانه را به 5یا6 درصد میرساندندودرصد کا هش را از4به2درصد میرساندند که متاسفانه این کار نکردند و من خود نظاره گر سهامدانی هستم که یکصدمیلیون آنها تبدیل به شصت میلیون شده آیا مدیران بورسی وظیفه ای در این مورد ندارند در حالیکه در بازارهای موازی مثل بانک اصل پول وسود آن تضمین شده است (البته سود وزیان منطقی دربورس یک امرطبیعی است ) ولی این حرکت حدود سه ماهی است که غیر منطقی به نظر میرسد
چاپار
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
شاعر :سالی که نکوست از بهارش پیداست
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
صدا و قول های مسیولان ضبط گردد و در صورت تخطی مجازات و مجبور به پرداخت خسارت گردند از طرف دیگر سهامداران باید این را نیز بپذیرند که بورس ریسک دارد و همیشه سود اور نیست بلند مدت برنامه ریزی کنند و در صورت تله گذاری دولت و دیگران هیجانی عمل نکنند بلکه برعکس با خرید بیشتر سهام و عرضه نکردن انها جلوی هر گونه توطیه را بگیرند
رضا
Germany
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
با سلام
هرچند طبق روند کلی معاملات در بورس هر صعود قیمت سهم نیاز به یک تصحیح دارد تا با روند اقتصادی و منطقی بازار پیش بره و از ایجاد حباب جلوگیری بشه این روند افت شاخص نیز با توجه به رشد بسیار خوب سال 92 نیاز به تصحیح داشت ولی بر اساس قانون فیبوناچی این روند میبایست نهایتادر کانال 77000 حمایت و به روند صعودی برمیگشت. لیکن در این خصوص چنانچه دقت میکردید کاملا مشخص اکثر معاملاتی که انجام میشد بدون تحلیل و بررسی و صرفا هیجانی و کاملا غیر حرفه ای بود بطوریکه فروشندگان سهم در هر نمادی با رقابت یک ریال به یک ریال سعی داشتند سهام خود رو سریعتر بفروشند که متأسفانه این رویه هنوز هم مشاهده میشه و من پیشنهاد میکنم افراد بدون گذراندن دوره های فراگیری معاملات در بورس جدا از ورود به آن خودداری کنند و این مهم بر عهده شرکتهای کارگزاری و سازمان بورسه که چطور بتونن این قضیه را نهادینه کنند چون اینگونه افراد هم به خودشون ضرر میرسونن هم بقیه رو غرق میکنن. دوم اینکه فکر میکنم جای معاملات گروهی توی معاملات بورس خالیه چون در یک همچین مواردی میتونست با خرید گروهی تا حدودی از ایجاد یک چنین هیجانات کاذبی جلوگیری کنه و مردم به حال خودشون رها نشن و هرکی هر بلایی میخواد سر سهام بیاره. سوم اینکه بر روند معاملات کارگزاریها نظارت بیشتری بشه چون این کارگزاریها هستند که خصوصا در ابتدای شروع معاملات با زد و بندها و شگردهای خاص خود قیمتها رو به گونه ای جابجا میکنن که خط و مشی معاملات رو تغییر میده این قضیه در ابتدای صبح کاری کاملا مشهوده و من نمیدونم که چطور مسئولین بورس این موضوع به این روشنی رو نمیبینن و شاید هم میبینن ولی چرا راهکاری براش تا الان در نظر نگرفتن. به نظر من این موارد میتون در صورت اجرا به بهبود و منطقی شدن معاملات در بورس کمک کنه
موفق باشید. یا علی

حمید
Germany
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
مقصر فقط و فقط وزیر ... مدرک دار اقتصاد است و اگر او تعویض شود بورس تهران سالها صعودی خواهد شد.
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
با سلام
نوشته های قسمت نطرات خیلی کم رنگ و ناخوانا است لطفا اصلاح کنید ضمینه متن را تغییر دهید حیف سایت شما نیست با این وضع
تشکر
سیدحجت الله عسکری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
باسلام.مشکل بازار ما تنها یه چیزه و اونم عدم حمایت دولتمردان از بورسه.تنها راهکارشم با توجه به از بین رفتن اعتماد مردم به بازار سرمایه اینه که نقدینگیه زیادی رو وارد کنه به طوری که حداقل 1 یا 2 هفته تمام سهام ها مثبت بشن اونموقع شاید اعتماد از دست رفته برگرده
ياحق
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
بسمه تعالي
همينکه از مردم نظر مي خواهيد يعني اينکه بورس فاتحه . خودتان بهتر از همه مي دانيد بايد چکار کنيد لطفاً مردم را با اين موضوعات سرکار نگذاريد.
حسن عطائی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
دولت که خود از نگرانی در دامن زدن به تورم سالها قیمتها را مصنوعا ثابت نگهداشته بود با هدفمندی یارانه ها پی به عوارض کار خود برد اما اکنون با بالا بردن قیمت محصولات انحصاری شرکتهای خصوصی را وادار به تثبیت قیمت میکند که این امر موجب فرار سرمایها از بورس شده و تجربه تلخ گذشته را می خواهد بر بخش خصوصی تحمیل کند توصیه می شود قیمت ها را به عرضه و تقاضا واگذارد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
اول باید دولت تکلیف خودش را مشخص کند که چه برنامه مدون اقتصادی دارد و اگر ندارد با انتخاب یک تیم زبده اقتصادی برنامه اقتصادی تدوین گردد . نمیشود بر اساس آزمون و خطا سیستم کلان اقتصادی کشور را پیش برد
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
راه حل من این است جدی باشید و جهانی فکر کنید.... والسلام
کریم حمیدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
اگر راهکار می خواهید این است که بازار عمق ندارد برای اینکار باید بازار دوطرفه شود یعنی فروش سهم استقراضی در این طرح همیشه یک تریدر در گیر بازار است یا در پوزیشن خرید قرار دارد که باید بفروشد ویادر پوزیشن فروش قرار دارد باید بخرد بنابراین دیگر کسی به دنبال مقصر نخواهد گشتودر بازار همیشه هم فروشند وجود خواهد داشت وهم خریدار
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
1-شفاف سازی شرکت هاوارزشگذاری واقعی سهام انها2-خصوصی سازی واقعی نه شبه دولتی3-پیوستن به تجارت جهانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کسایی که پاکشو دارند من فکر می کنم یک سره تا بالای 2400 برود چون dps ش بالای 2000 هست خیالتون راحت باشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
تعیین کف و سقف بنیادی قیمت برای هر نماد بر اساس ارزش ذاتی شرکت ها در تابلو بورس در این صورت هر نماد در برابر خطر سقوط و یا حبابی شدن بیمه میشود.و قیمت عرضه وتقاضا در این بازه شکل میگیرد.گرچه جذابیت سرمایه گذاری کم شود ولی امنیت سرمایه ها بیشتر میشود.
فرهاد20
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
پیشنهاد دوست عزیزمون را که گفته:
"1-تعامل بادنیا 2-تجارت جهانی 3-ازادسازی اقتصاد 4-ازادسازی اطلاعات 5-بستن دریچه های فسادورانت 6-اجازه به شرکتها به وفق شرایط خودبا رهاسازی دولت 7-شرایط یکسان ازامتیارات درشرکتهاوفعالان خصوصی ودولتی"
بهترین پیشنهاد میبینم.
jahfar
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
راهکار و پیشنهاد ما چیست؟!!!
شادی روح عزیز درگذشته، الفاتحه مع الصلواه
صادق
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
1- شفاف سازی و جریمه کردن شرکت ها در زمان دادن اطلاعات غیر شفاف 2- آموزش و حرفه ای گری حقیقی ها 3- اجرای تمهیداتی در زمان صعود قمیت ها و تزریق پول به بازار برای جلو گیری از جبابی شدن بورس (مثلا افزایش عرضه های اولیه) 4- تدریجی اعمال کردن قوانین به منظور پیش بینی کردن بازار توسط سرمایه گذار و معلوم شدن ریسک سرمایه گذاری 5- بهبود اقتصاد کلی کشور و رابطه با جهان
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
عدد نمایشی کاذب در خرید و فروش که از طریق نرم افزارهای خرید و فروش online وجود داره باید حذف بشه که مقدار درخواست خرید و فروش به طور واقعی دیده بشه.
صابری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
سلام : شما میخواهی برای حقظ منافع سهامدار قوانین حاکم بر ممکت را تغییر دهی که این غیر ممگن است . شما اگر هوشمندانه عمل کنی میتوانی سود خود را با سود گروهای وزین مملکت هماهنگ ساری
ravi
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
این دوستانی که صحبت از سقوط بازار می کنند همه تازه واردان بورس هستند.بازار همین است و نوسان دارد.از هفته دیگر جو مثبت است فقط هیجانی خرید نکنید که باعث سو استفاده می شود.
سید مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
بسمه تعالی
به نظر من مشکل اقتصاد ما ساختاری است. که برای حل آن نمیتوان تنها بر روی بخش کوچکی از آن تمرکز کرد و با نادیده گرفتن سایر بخشها که تاثیر متقابلی بر روی هم دارند به حل و گره گشایی از همان بخش خاص پرداخت و امیدوار بود که مشکلات در کلیت خود حل شوند. در یک اقتصاد سالم و پویا همه بخشهای اقتصادی بایستی بتوانند بدون دسترسی و یا دست اندازی به حقوق ویژه و رانت خاص برای خود و در یک محیط و اتمسفر کاملا آزاد برابر و امن و کاملا رقابتی, پتانسیلها, توانمندیها و قابلیتهای واقعی و عملی خود را بدور از توهم, جنجال و شعارزدگی و عوامفریبی, و در یک فضای کاملا قانونمند و غیر قابل انعطاف نسبت به تجاوز به حقوق دیگران و دیگر بخشها, بکار گیرند تا در کنار رشد و شکوفایی خود موجب رشد و شکوفایی کلی اقتصاد, جامعه و مردم شوند. اصولا در حوزه اقتصاد چیزی خطرناکتر و خانه مان براندازتر از شعارگرایی و ویترین سازی نیست چرا که بیش و پیش از آنکه دیگران را فریب دهد موجب خودفریبی است که به مرور زمان باعث تخریب و فروپاشی اقتصاد از درون میشود و قبل از آنکه زیانی به دیگران برساند خود را نابود میکند. اگر در شرایط تورم 35 درصدی و بالاتر به صورت دستوری سود بانکی را 20 درصد یا کمتر اعلام کنیم خودمان را فریفته ایم و کار اقتصادی انجام نداده ایم. و اگر در شرایطی که شرکتهایمان به لحاظ تکنولوژی و مدیریت و کیفیت و حتی کمیت در تولید حرفی برای گفتن ندارند سعی کنیم به هر نحوی شده تابلوهای بورس را سبز کنیم و سبز نگه داریم ,و یا با تزریق نقدینگی سرسام آور و تسهیلات مفت و حتی با بهره منفی (تورم 35 درصد و نرخ وام مثلا 16 درصد) از کیسه ملت فقیر, امیدوار باشیم که این به ظاهر غولهای کاغذی ولی ضعیف و بی استعداد و ناکارآمد احتمالا حرکتی به خود بدهند, نه تنها کمکی به تولید نکرده ایم بلکه در واقع تولید را به ورطه سقوط برده ایم و آن را در مقابل توهماتمان قربانی کرده ایم. اگر فقط و فقط اگر اجازه بدهیم که همه بخشها به موازات و در کنار هم فعالیت واقعی و منطقی داشته باشند و رقابت و رشد کنند, به خاطر منطق سرمایه و سیال بودن آن به تدریج شاهد خواهیم بود که تمامی بخشهای اقتصادی از جمله بازار سرمایه به شرایط واقعی و مطلوبی خواهند رسید و قیمتهای سهام نیز منطقی خواهند شد.
سهامدار
Japan
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
بورس نیوز گرامی،

بزرگوار

آخه شما که برای سرمایه گذاری که با یه غوره سردیش می کنه با یه کشمش گرمی، چطوری می خوای راهکار پیدا کنی؟ دو نکته هست که فکر می کنم کمتر داخل خبرهاتون برجسته شده. اول صحبتهای آقای آل اسحاق در مورد تبدیل رکود تورمی در اقتصاد که آقای طیب نیا در دوره خدمتشون تونستند اون رو به رکود خالی تبدیل کنند دوم راهکاری که خود وزیر دیروز داد و صحبتش هم بود و اون کاهش نرخ بهره هست. از بس والا یه عده هفته ای 5% توی این بازار خوردن بسشون شده به این روز افتادیم. جمعش کنید این بساط سفته بازی رو. کجای دنیا اینطوری سرمایه گذاری می کنند که شما مبلغش شدید آخه؟....................................
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
راه خل
1- زیرساخت های ذهنی باید عوض شد
۲- ظرفیت ها باید بالا برود
Navid
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
بنده به عنوان أدمى كه يك سال است وارد بازار سرمايه شدم و الان هم سرمايه ام رو با ضرر از بورس بيرون كشيدم و دلار وسكه خريدم تا زمانى كه حمايت جدى از طرف دولت نبينم وارد نميشم، 1: تمام عرضه هاى اوليه بايد تا 6 ماه دوم عقب بى افته، 2: هر روز دولت نياد يك قانون بر ضد بورس و توليد به أجرا در بياره 3:حقوقيهاى فروشنده رو شناسايى كنه چون با چشمم ديدم حقوقى صف فروش درست ميكنه و از اون طرف از سهم حمايت نميكنه، براى حقوقيهايى كه از بازار حمايت ميكنند تسهيلات عالى در صنعت مربوطه در نظر بگيره تا حقوقيهاى ديگر گروه ها تشويق به حمايت بشن نه فروش4: سود بانكى رو معقول كنه
اگر دولت واقعا دوست داره بورس رونق بگيره حسن نيت خودش رو با تعويق عرضه هاى اوليه به 6 ماهه دوم نشون بده، نميشه كه هر بار بازار خواست جون بگيره با عرضه اوليه نفس بازار رو بگيرى بعد بگى از بورس داريم حمايت ميكنيم!!!!!!
ravi
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
این دوستانی که صحبت از سقوط بازار می کنند همه تازه واردان بورس هستند.بازار همین است و نوسان دارد.از هفته دیگر جو مثبت است فقط هیجانی خرید نکنید که باعث سو استفاده می شود.
مریم
Japan
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
سلام می خواستم بدونم سهام بنیرو چرا اصلا خریدار نداره الان 3 ماهه که اینجوریه یه فکری بکنین
محمد
United States of America
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
پیشنهاد من:
رفع علت العلل مشکلات: تضمین دولت و مجلس در عدم سوء استفاده از اهرم قانون در جهت تامین کسری بودجه از جیب بخش خصوصی و مردم

و همچنین راهکارهای فوری و موثر:
1. لغو مصوبه اخراج 14 شرکت به بازار پایه
2. لغو عوارض معدنی و کاهش بهره مالکانه
3. تعیین نرخ رقابتی خوراک گاز با منطقه (5 سنت)
4. معافیت مالیاتی بالا برای صنایع انرژی بر
5. حذف مالیات بر ارزش افزوده برای دو سال
6. کاهش مالیات های عمومی
7. حذف حجم مبنا و دامنه نوسان
8. افزایش اعتبار و وام کم بهره برای خریداران سهام
پیشنهاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
بابا سهام حقوقی ها راکه بالای 5 برابرحجم مبنا سهام دارند در بازار دیگری به خرید فروش بپردازند مسدود کنید تا بازار واقعی خصوصی سازی بشود درصد نوسان را حذف کنید پله ای حجم مپنا را در روز نسبت به حجم معاملات اضافه کنید که نوسانگیران با سهام خیلی کم سهام راچاق یا ذلیل نکنن از دوستان نارنجی خواهشمند است اگر با این طرح موافق هسیتید توی تاپیک تان این طرح را مطرح کنید شاید اقایان ببیند وباعث کشایش در کارها باشد اگر حقوقی در بازار دخالت نکند بازار دیگر می تواند خود را کنترل کند فقط دست این رانتخواران را کوتاه کنید
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
مگر می شود همه سهام شرکتهای بورسی به یکباره طی 3ماه منفی شود به نظرم در این مواقع حقوقی ها به ادامه روند منفی ویا مثبت مستمر زیاد دامن میزنند
آقو
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
پیشنهاد ما فقط یک جمله بیش نیست: دولت محترم بورس را انگولک نکند و اجازه بدهد مکانیسم بازار و عرضه و تقاضا بر مبنای ارزش واقعی سهام قیمتها را تعیین کند. البته این شد سه جمله ولی به هر حال اگر عرضه های دستوری از سوی دولت و به ویژه شرکتهای سرمایه گذاری استانی نباشد روند بورس متعادل و با شیب ملایم صعودی خواهد بود.
Navid
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
به عنوان يك شخص تازه وارد به بورس بايد اعلام كنم جداى از مشكلات فراوان مشكل ديگرى كه در بورس وجود داره عدم خدمات دهى كارگزاران به افراد تازه وارد هست، البته اين به اين منظور نيست همه كارگزاران به وظايف خود عمل نميكنند ولى اكثر كاركزاران نسبت به افراد تازه وارد بى توجه اند و حتى تحويلمون هم نميگيرند چه به برسه به راهنمايى، هميشه ميريم پيششون با عصبانيت با ما برخورد ميكنند، اطلاعات ميخواييم ولى هميشه ميپيچونن، با افراد قديمى گرم ميگيرند و اصلا هيچگونه توجه هى به افراد تازه وارد ندارند، حتى بعضى از افراد تازه وارد با بنده تماس ميگيرند و اطلاعات ميخوان، ازشون ميپرسم مگه پيش كارگزار نرفتى كه از من تازه وارد اطلاعات ميخواى؟ ميگن كارگزار سرش شلوغ بود به زور و التماس رفتيم پيشش جوابى كه كارگزار داد: من چه ميدونم برين تكنيكال و بنيادى ياد بگيريد، خوب كارگزار محترم شايد بنده كارمند باشم و اصلا وقت گذروندن كلاس نداشته باشم،چون بلد نيستم نبايد بيام تو بورس؟؟؟!!!!! همين رفتارها باعث ميشه بنده و دوستان كه همه تازه وارديم با بورس خداحافظى كنيم و اقايان حرفه اى ميبينيد كه فرار امثال بنده چه بلايى سر بورس اورد، ترجيح ميديم پولامون دلار باشه يا سپرده چون حداقل بازدهى بدون ريسك داريم و وقتى وارد بانك ميشيم كارمند بانك با احترام با ما برخورد ميكنه، اره دوستان ما خودمون رو تنها ديديم كه از بورس فرار كرديم، چرا كارگزاران افرادى رو در قالب تيم در كارگزاريها مشغول به كار نميكنند كه امثال بنده بتونيم حداقل 15 دقيقه با هاشون مشورت كنيم و تصميم درست بگيريم؟؟ مگه كارگزار چيكار ميكنه كه داره كارمزد ميگيره؟؟؟ نبايد خدمات بده؟؟؟نبايد برخورد خوب داشته باشه؟؟؟ عدم راهنمايى كارگزاران با افراد تازه وارد باعث بى اعتمادى مردم شده و رفتار هيجانى حقيقيها نتيجه همين بى توجههى هاست، بنده در اين يك سالى كه وارد بورس شدم حداقل 30 نفر از دوستان و اشنايان رو وارد بورس كردم ولى به خودمون اومديم ديديم تنهاى تنهاييم و دريغ از يك راهنمايى كارگزار و خود بنده به همه دوستان پيشنهاد خروج دادم و بغير از يك نفر همه خارج شديم، تا پول مردم در بازار نباشه بورس بالا برو نيست اقايان حرفه اى
حقیقی واقعی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
باسلام
مثل این می مونه که کسی حرف گوش نکرده سریع و بی احتیاط دویده پاش شکسته حالا راهکار بدیم فردا دوباره بتونه بدوه.
مشکلات:
1-محدوده دامنه نوسان باعث تشکیل صف میشه(که هزاران بار گفته شده)
2- کوتاه نمودن دوره شفاف سازی اطلاعات ولی به هرحال بی خودی نمادها را بیش از 2 تا 3 روز متوقفش نکنند.
3- سرمایه گذار خودش عقل داره بی خودی تبلیغ بورس نکنید(بخش از رشد شاخص به خاطر همین تبلیغات است که داره بر می گرده)
4- از شاخص است که بر شاخص است.
شاخص من درآوردی را جمع کنید
ضمنا انتظار نداشته باشید شاخص بدون انرژی مجددا رشد کند اگر شاخص(محاسبه اش چه درست چه غلط باشد) به محدوده (عددش را فعلا نمی گم که سهامداران تو ضرر ناراحت نشند البته خودم هم هرچند کم یکی از اونها هستم) برسد ترس سهامداران خواهد ریخت و مجددا حقیقی و حقوقی وارد خواهند شد.
این را هم اضافه کنم هر موقع رشد بازارهای حرفه ای به جایی برسه که افراد عادی وارد شده و صاحبنظر باشند بدانید که آخر موج صعودیه و هر موقع در بازار راکد و رنج (نه نزولی) حقوقی ها از بازار تعریف کنند ابتدای صعود هست.
موفق باشید
mahmoud
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
به نظرم بخش کوچکی ازریزش شاخص مربوط به حباب قیمتی سال 92می باشدولی عوامل اصلی ریزش شاخص سیاستهای غلط دولت مجلس ومسولین بورس مباشند بشرح زیر :
- دولت درحرف مدعی حمایت ازبورس است ولی درعمل خلاف اینرا ثابت کرده بدلایل زیر :
1-افزایش نرخ اوراق مشارکت از20%به 23%
2-افزایش نرخ سودبانکی به حدود24% وسکوت دولت وبانک مرکزی به نشانه حمایت ورقیب قراردادن بانکهابابورس
3-مجلس باوضع تصمیمات غیرکاشناسانه وضع قیمت 13سنتی خوراک پتوشیمیهاوبهره مالکانه30%برای معادن عملادرترفندلایه پیشنادی دولت قرارگرفت وضربه ی دیگری به بورس واردکرد . دوستان لایحه قیمتهارادولت تهیه وبه مجلس می دهدپس عامل اصلی افزایش نرخ به دولت برمگردداماتوپ رابه زمین مجلس انداخت تاهمه کاسه کوزههاسرمجلس خوردشودومتاسفانه مجلس نیزغیرکارشناسانه تصمیم گرفت وضربه خودش رازد.
4-مشخص نبودن قیمتها درطرح هدفمندی مرحله دوم وابهامهای موجودوتعمددولت درشفاف سازی قیمتهاودرنتیجه اثرآن برقیمت سهام عامل دیگریست .
5-عدم تصمیم گیری بموقع وبجاازطرف مسولین بورس درکنترول حباب بورس سال گذشته .درریزش شاخص وعدم شفاف سازی بموقع .
6-اگردولت قصدحمایت ازبورس رادارد: چراآنزمان که بورس بقول خودشان حبابی بالامی رفت برای کنترول بورس خصوصی سازی راانجام نمی دادندتاجلوی حباب بورس بگیرندولی درزمانی که شاخص درحال سقوط است مرتب عرضه خصوصی صورت می گیرد دلیل برهمگان واضح است .
7-البته ازرفتارهیجانی ماسهامدارن درخریدوفروش که به سرعت ریزش کمک می کندنبایدغفلت کرد.
پیشنهادات :
1-کاهش نرخ سودبانکی درحدمعقول وکنترول دولت وبانک مرکزی برآنان .
2-کاهش عوارض مالیات ونرخ خوراک برای صنایع باتشکیل کارگروه مشترک ازدولت صنایع وبورس .
3-مشخص کردن افزایش قیمتهادرهدفمندی وشفاف سازی دولت وتشکیل کارگروهی مشترک ازدولت مجلس وصنایع مختلف وافزایش قیمت محصولات شرکتهاباتوجه به گرانی حاصله ازهدفمندی ضمن رعایت حقوق مصرف کنندگان وکنترول تورم موجود .
4-حمایت جدی مسولین اقتصادی دولت مجلس وبورس ازبورس نه درحرف بلکه درعمل .
5-خواهش ویژه ازسهامداران حقیقی :پرهیزازخریدوفروش هیجانی
ali
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
با سلام 1- نبود مدیر متخصص در پست مدیریتی خود 2 سیاست با اقتصاد گره زدن 3 نبود ثبات در سیاست و تغییرات یک شب در مواصع اقتصادی 4 تعامل با دنیا و وابسته کردن سایر کشورها به مواد اولیه به کشور مان ونقش تعیین کننده بازی کردن در اعیین مواد خام
محمد عامری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
وضع قانونی که خریدار نتونه تو همون روز خرید بفروشه یا دو سه روز بعد بتونه بفروشه. هرچی میکشیم از این نوسانگیریهای در طول روزه.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
دولت بایستی جلوی افزایش نرخ سود بانکی را بگیرد و بانکهایی که خودسرانه سودشان را افزایش داده‌اند سپرده هایشان را کنترل و سرمایه‌گذاری بانکها را کنترل کند. و اجازه خرید ملک و املاک به بانکها ندهد. بانک وقتی سود 25 درصدی میدهد قطعا باید در جایی سرمایگذاری کند که 100 درصد سود کند. پس میاید سراغ مسکن و با احتکار مسکن و افزایش قیمتها سود شناسایی میکند.لذا بایستی بانکها و مؤسسات اعتباری به شدت کنترل شوند

از طرفی در بورس از مدیران با تجربه استفاده شود و مدیران فعلی .....
قانون شفاف برای نظارت بر عملکرد شرکتهای بورسی ایجاد شود.

با مدیران شرکتهای بورسی متخلف و حسابرسان متخلف آنها که در حسابها دستکاری و حسابسازی میکنن بشدت برخورد شود.

مالیات شرکتهایی که سهام شناور آنها پایین است افزایش یابد.تا شرکتهای خانوادگی نتوانند هر طور میخواهند گزارش دهند.
برای شرکتهایی که شناور پایین دارند دامنه نوسان را حذف کنند و شرکت را مجبور به عرضه کنند
علی
Germany
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
سلام.بهترین راهکارهمان است که بورس نیوز قبلا مطرح کرده بود.دامنه نوسان روزانه بین +6و -2 باشد.تحلیل این روش را بخوبی نوشته بودید خواهشمندم پیگیری کنید.
سالار
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
راهکار اساسی اینه که اینا که داد میزدن "روحانی مچکریم" و "احمدی بای بای" بفهمن کی بهتر به درد مملکت و حرکت اقتصاد داغونش به سمت بازار آزاد میخوره و دور بعدی درست تصمیم بگیرن....
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
با سلام
بورس باید جای باشد که کاملاً غیر سیاسی باشد و مسئولین آن نیز فرا جناحی باشند.
فقط برای اینکه میزان نظارت و کنترل مسئولین بورس را متوجه شوید لطفا سایت وزین بورس نیوز روند گزارشات شرکت پتایر را در یکسال گذشته منتشر کنند تا میزان کارایی این نظارت ها برای همگان مشخص شود. از بعد سیاسی نیز ..........
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
یکی از راهکارهای گسترش و بهبود عملکرد شرکتها همین افزایش سرمایه از آورده نقدی است که هم باعث افزایش تولید و هم کاهش بیکاری می شود.(اگر صحیح صورت بگیرد)
بعبارتی شرکت طرح توسعه ای داشته که بر اساس آن با افزیش سرمابه اش موافقت شده.
ولی قوانین ناکارآمد همین بورس مانند حجم مبنای ثابت که در هر شرایط و با هر میزان سرمایه 4% است باعث قفل شدن شرکت ها پس از افزایش سرمایه میشود.
من هیچ موقع مخابرات و .... را نخریده ام زیرا می ترسم در دام حجم مبنای آن قرار گیرم.
چرا نباید این حجم مبنا پلکانی باشد که نتنها عامل بازدارنده افزایش سرمایه نباشد بلکه تشویقی بر این موضوع باشد.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
با سلام
یک زمان که آنلاین وجود نداشت کارگزار باید درخواست شما را ثبت می کرد و چند نسخه پرینت تهیه می کرد. یکی برای بایگانی یکی برای شما و یکی را هم برای بخش ثبت سفارس میفرستاد
فرد دیگری نیز باید آن سفارش را در سامانه وارد کرده و پیگیر می شد تا در محدود مشخص شده خرید یا فروش صورت گیرد. در این شرایط دو کارمزد 0.4% شاید معقول نبود.
ولی کسانی که آنلاین دارند و حتی شاید یکبار هم کارگزاریشان را ندیده اند چرا باید 0.8% در هر خرید و فروش بدهند.
وقتی مسئولین بورس سیاسی باشند تنها چیزی که به ذهنشان هم نمی آید همین منافع سرمایه گذاران است.
حال اکثرا انلاین هستند و ح
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
ما جز کشورهای خاصی هستیم که در سود و زیان مالیات میدهم. انگار ما یکسری بیگانه هستیم که اداره مالیات در هر شرایطی کار خودش را می کند.
چرا نباید در زمانهای منفی بازار که قطعا فروشنده در حال ضرر است مالیات لغو شود.
اگر مدیران بورس ما به فکر سهامداران بودن دنبال این راهکارها میرفند. نه قوانینی مثل محدود کردن فروش ، حجم مبنا و ... که به فکر هر فرد عادی نیز میرسد
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
از سایت محترم بورس نیوز خواهش میکنم خلاصه مجموع این نظرات را منتشر کند
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
با سلام فقط باید هر چی کار گزاری هست تعطیل بشه تابورس رونق بگیره
امین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
به نظر حقیر مسئولین بورس در این برهه از زمان همگی می بایست بصورت دسته جمعی کنار گذاشته شوند چراکه قدرت حمایت و حفاظت از حریم تعادلی بورس را نداشتند.اشخاص شایسته تر می توانند اعتماد را به بورس بازگردانند.
شهاب
United Arab Emirates
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
شنبه برای بازیابی اعتماد روز مهمی است. باید خودمان به خود کمک کنیم. بیایید یک جنبش عدم فروش سهم در شنبه راه بیندازیم و به هر کس که می شناسیم هم بگوییم. شنبه فروش ممنوع و هر کس ناچار است فقط فروش در حداکثر مثبت. حقوقی ها هم این روزها چندان فروشنده نیستند. اگر نمی خریم، سهم هم نفروشیم.
«همه با هم، جنبش عدم فروش سهم در روز شنبه»
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
1-دولت پس از خصوصی سازی چشمداشتی به دارایی های ملت نداشته باشت و دخالت نکند و اجازه دهد بازار روند طبیعی خود رو دنبال کند.حتی تبلیغ هم نکند.
2- دولت جلو رانت را به شدت بگیرد.و برخورد کند.
3-سیستم امار دهی رو به بخش خصوصی واگذار کند تا با امار دقیق برنامه ریزی کند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
برای بهبود بازار سرمایه بورس صدا وسیما باید جمایت کنند بطور مثال الان برای یارانه نگرفتن افراد کلی تبلیغات و فرهنگ سازی میکند بنابراین این بازار نیز نیاز به حمایت از مسئولین رده بالا (ریس جمهور - ریس مجلس - وزیر اقتصاد- صداوسیما - ریس سازمان بورس و....) دارد تا جایگاه خود را همانند گذشته حفظ نماید
تمام شرایط سیاسی - اقتصادی - فرهنگی و... آماده رشد بازار بورس است فقط حمایت لازم است
سعید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
سلام اگر وقت تنگ نباشد قالب پی دی اف شما تنگ است و گنجایش صحبت بنده را ندارد اجبارا در دو یا سه بسته پیشنهادی خلاصه مطلب..... بازی کردن مجلس با قانونی که مرتبط با اقتصاد است مثل این میمونه اشی که نیاز داره یک ساعت در دیگ پخته شود یک روز انرا هم میزنند که میهمان از این همه به هم زدن بقولی اش زده میشه قانونی که برای اقتصاد میخان وضع کنن باید اول ان با چند جلسه غیر علنی در مجلس پیمایش شود و بعد زمان تصمیم گیری رسانه ای کنند مثل این وضعیت خوراک پتروشیمی چند ماهه که در دیگ مجلس قول میخورد...2زمانی وضع بورس خراب میشه بعد رسانه ای میشه بعد شورش در میاد و همچنین صدای سهامدار میبینی یک شبه کندل ها بالا رو شدن توی کدوم اقتصاد سالم صدای سهام دار در امد روز بعد سهام میره بالا این نشان دهنده اینه که دست هایی برای تعیین مسیر بورس در کاره که خیلی بده3... درز اطلاعات خاص اقتصادی که اول حقوقی ها از اون با خبر میشن که روز بعد وضعیت یک سهم به یکدفعه عوض میشه که از رانت خواری کلان گرفته تا دیگرون دستشون توی این کار مشخصه... برنامه هسته ای یک روند داره که دست ما نیست که بگیم حالا امروز میگیم باشه فردا وضعیت بورس درست شه این مقوله دست وزیر اقتصاد هم نیست و بحثش بی فایده است4.....جدول زمان بندی حساب شده ای برای عرضه های اولیه که امکان تغییر زمان عرضه وجود نداشته باشد تا سهامدار بداند کی عرضه در پیشه5....تقسیم عادلانه عرضه های اولیه که بعضی از کارگزاریها توی زمان عرضه هنگ میکنن و بعد این سهام از پرتفوی دوستان در میاد6....ناظر بازاری که چشم روی خیلی از مسایل نبندد7....روشن شدن وضعیت حمایتی هر صنعت و غیره... که در زمان خودش دولت بداد سهامدار و سهم ان برسه8..تعهد وجدانی از سوی گروه حقوقی که زمانی نیاز به عرضه نیست برای نفع بزرگان عرضه های انچنانی نکنند مثل این روزها عرضه های زیاد در ایران خودرو که این سهمو اماده معامله بلوکی کنند ارزش سهم بنفع خودشان پایین نگه دارن..9.....بخش خصوصی سازی این روزها زیر فشار دولته که باید تا فلان روز x درصد از فلان شرکت رو عرضه کرده باشی والا مدیریت برداشته میشه و این هماهنگی با سازمان بورس انجام میشه10.....تقلیل حداقل یک سومی مالیات و مزد کارگزاری برای لااقل حقیقی ها.11 گذاشتن جوایز بزرگ زیر نظر دولت برای معامله گرانی که بهترین سود اوری رو از ان خودشان میکنند ان هم به نسبت سرمایه سرمایه دار بزرگ رو بزرگتر نکنن این جوایز باید از ان کسانی باشه که مثلا زیر بیست تومن سرمایه گذاری میکنند من ارزش سهامم بیش از این مبلغه چونه خودمو نزدم ...به امید روزهای سبز برای یکایک عزیزان سهامدار واقعی..شاد باشید
عیدمحمدریاضی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
باید کارشناسی دقیق برای کارمزدبانکها درنظرگرفته شود وکارمزدبالاباعث رکودصنعت ودست آخرورشکستگی بانکها وبیمه وتولیدرادرپی دارد/چرادرکشورهای خارجی کارمزد زیر5درصداست/بانکها پول راباکارمزدبالابرای دلالی میدهند که باعث فسادورانت وآخرش هم پس نمی دهند
وحید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
سلام در درجه اول به نظر می اید وزیر اقتصاد وتیم اقای روحانی چندان بی تمایل به سقوط بورس بنا به دلایلی نیستند لذاتوصیه میکنم چنانچه واقعا تمایل دارند که در باتلاق رکود تورمی بیشتر از این وارد نشویم نظر خود را عوض کنند همچنین مجلس ودر این مقوله با هم لج نکند ومنافع مردم را پایمال منافع حزبی خود نکنند اقای وزیر خوب میدانند چنانچه بازارهای موازی مثل مسکن ودلار در نتیجه افت وفرسایش بازار بورس به حرکت در ایند اقای وزیر که هیچ بزرگتر از ان هم نمیتوانند تعادل را ایجاد کنند وتاثیر قابل توجهی در مهار انها داشته باشند وبه اصطاح از دست انها در میرود که نتجه حرکت هر کدام از انها در این شرایط بحرانی مملکت یعنی تورم بالاتر ورکود بیشتر اما چرا بازار بورس ؟ بازار بورس بهترین راه تامین سرمایه برای شرکتهای تولیدی است که با کاهش نقدینگی مواجه هستند ورود نقدینگی به بازار بورس هیچ تورمی به دنبال ندارد بسیار قابل کنترل هست که جناب وزیر وسازمان بورس به این مطلب واقف هستند بازار بورس به عنوان بازار واسطه ای برای حرکت اقتصادی کشور به مثابه موتور محرک میباشد چنانچه از این بازار به خوبی استفاده شود اقتصاد بدون نفت وحتی بدون سرمایه خارجی از طریق جذب سرمایه داخلی امگان پذیر است لذل به عنوان یک ایرانی ونه دبه عنوان یک سهامدار از شما میخواهم که فرصت سوزی نکنید ونگاه خود را به بورس عوض کنید بارها از مسولین دولت اقای روحانی شنیده ام که رونق بازار مسکن را خواستارند اقایان بازار بورس کانال حرکت ورونق تمام بخشهای اقتصاد کشور حتی مسکن نیز میباشد البته بدون اثار تورمی لذا نگاه اماتوری به بازار بورس نداشته باشید پیشرفت سالم کشور در همه ابعاد تنها از راه بازار سرمایه میگذرد لذا کاهش سود بانکی عدم ایجاد جو نا ارام روانی در سایر بازارهای موازی بخصوص مسکن ودلار حمایت مالی به عنوان چاشنی از بازار در روزهای سخت بازار راه اندازی مکانیسمهای جدید برای هدایت نقدینگی های ورودی به بازار به سایر فعالیتهای اقتصادی تسهیل مجوز افزایش سرمایه برای شرکتهای مواجه با مشکل نقدینگی پرهیز از تصمیمات عجولانه واضهارنظرهای سطحی که میتواند به جو مثبت بازار ضربه وارد کند راهکارهایی برای رونقبازار ورونق اقتصاد کشور باشد حرف اخر بورس ما میتواند با مدیریت هوشمندانه تمام نقدینگی سرگردان کشور را جذب کند وبه شکوفایی اقتصاد کشور بیانجامد لذا در این شرایط حساس کشور به عنوان یک ایرانی ویک دولت ومجلس ملی این فرصت را هدر ندهید ودر ضمینه خارجی نیز از موقعیت چانه زنی بهتری برخوردار شوید شکوفایی اقتصاد کشور از کانال بازار سرمایه واتکا به ثروت داخلی انشا ... قطعنا امکان پذیر است چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
hg
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
رییس سازمان بورس باید به عنوان مدافع حقوق سهامداران در تصمیمات مهم اقتصادی در جلسه هیئت دولت حضورپیداکند.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
دولت در بازار دخالت نکنه به دلیل مرحله دوم هدفمندی و افزایش شاید 20000 هزار واحدی شاخص در بازه زمانی کوتاه پس از هدفمندی دولت تصمیم گرفت شاخص را نا 75000 واحد بیاره پایین تا افزایش شاخص بعد از هدفمندی خیلی مشهود نباشه
بهترین راه حل ایجاد قوانینی است که هیچ کس نتونه به بازار دست ببره و نظرات شخصیش را وارد بازار کنه و روند بازار را شرکت ها ، سرمایه ها و سودآوری شرکت ها مشخص کنند
محسن انجیدنی
United States of America
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
به نظر می آیید کارایی و هدف افراد فعال در بورس کوتاه مدت و احساسی است. اگر سه ضلع حقیقی ها حقوقی ها و خود سازمان بورس به صورت مستقل و جدا از دولت اگر هدف گذاری مدبرانه (مدیریت استراژیک) داشته باشند افزایشهای نامعقول پاییز 92 و کاهشهای نامیمون تر بهار 93 رخ نمیداد.برخی از دوستان ورود به تجارت جهانی را راهکار دانستند که با توجه به ساختار اقتصادما و اصولا هدف استعماری پنهان پشت تجارت جهانی این پیوستن نه امکان پذیر و نه به نفع ماست. بنابراین بهترین راهکار اعتماد به نیروهای درون ساختاری و تاثیرگذار در بورس و مدیریت مطلوب آنهاست.
ط
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
تا اقتصاد ما با فرض قربانی کردن یک بازار اقتصادی بنفع بازار دیگر اداره بشود وضع همین هست که هست ، دولت مردان ما باید از ان حد از توان برخوردار باشند که قادر باشند تمام بازار ها را در ان واحد شکوفا نگه دارند و برای رونق دادن به یک بازار ان دیگری را قربانی نکنند، روش جاری ضمن این که مبتدی ترین روش میباشد بد ترین و مخرب ترین روش نیز هست و باعث سوء استفاده دلالان و سفته بازها نیز میشود که در این میان دولت نیز مقصر و شریک جرم میباشد
ل
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
بهترین پیشنهاد این که:
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است .......با دوستان مروت با دشمنان مدارا..
سعید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
سلام دیدم دوستی پیشنهاد پیگیری +6 و -2 رو میده نکنید این کارو در اصل باید این رشد ازاد باشه شما توی فارکس همچین موضوعی رو نمیبینید این قانون من در اوردیه همینی که الان داره اجرا میشه رو میگم این پیشنهاد ما رو میبره به قهقرا چرا واسه اینکه من افت و خیز این بورس رو واقعی نمیدونم اگر قرار باشه مثلا سهمی سی درصد در این ما پایین بیاد بایید بیاد حالا شما حساب کنید بای پانزده روز چرت بزنی که این افت صورت بگیره تازه اگر وسطش یک مثبت 6 نداشته باشیم مگه میشه ما به اندازه کافی داریم چرت میزنیم تورو خدا اضافه اش نکنید ...بهترین کار اینه ساعات معامله رو با فارکس یکی بکنن انوقت ببینید رشد معامله ها چقدر زیاد میشه من که نمیرسم سر وقت معامله کنم وقت دارم وقتی که میام منزل این کاررو بکنم روزی سه ساعت تا بیایی تصمیم بگیری چه کنی تموم شده اقای بورس نیوز اگه میخای کمکی به این بورس کنی و بانی خیر باشید پیگیر اضافه کردن تایم بورس باشید که کلی از نواقص بر طرف میشه....شاد زی مهر افزون پاینده ایران
سعید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
سلام راهکار اینه که یکیو بگذارید اینجا مردم وقت میگذارن چیز مینویسن بعد شما نوشته رو مچاله میکنید جای توپ بسکتبال میاندازید توی سطل اشغال
کاظم میرزایی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
داشتن اطلاعات دقیق و با خرید در زمان دقیق موجب سود اوری است.حال که رانت اطلاعاتی در بورس سرنوشت را تعیین میکند و من حقیقی از رابطه پشت پرده محروم هستم چه راهکاری ارایه دهم. وقتی قوانین محکم برای بیمه کردن هیچ سهمی وجود ندارد اضهار نظر چه معنی میدهد.واقعیت اینه که دولت میخواست با پرداخت یارانه مردم را عادت به هزینه زندگی با دلار سه هزارتومانی کندوبرای جمع اوری این پول زیاد راهی جز حبابی کردن بازار دلار سکه وبورس برای بدام انداختن ما مردم ساده نداشت.بله خصلت بازار افزایش و کاهش بر اساس عرضه و تقاضاست وقتی عمده عرضه کننده بدون حساب کتاب دولت میباشد نظر منه نوعی را چه کسی اهمیت میدهد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
ایجاد اتحادیه .صنف سازمان بورس وکوتاه کردن دست سیاسیون وایجاد شرایط تعامل بین سازمان بورس ومجلس وبکار گیری افراد متخصص وفراه جناهی در سازمان بورس وکنترل عر ضه های اولیه..
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
ایا میتوان امیداور شد از مدیریت اقایان در سازمان بورس مثلا یکی از معظلات این روزها عرضه های اولیه است با این همه شرکت که در انتظار ورود به سازمان بورس هستند چگونه رفتار میکنند..شرکتهای در صف عرضه اولیه.1نفت سپاهان2نفت جی 3هلدینگ صدر تامین4هلدینگ سیمانی سید کوه5سیمان خوزستان6فولاد ماه وجنوب کیش 7.فولاد هرمز گان جنوب8پالایش نفت کرمانشاه9گروه سرمایه گذاری بانک مسکن..خدا به خیر بگذرونه..
سعيدروشن
Kazakhstan
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
وزير اقتصادي كه از بورس نيوز و سهامداران حقيقي و به قول شما تحليلگران بازار سرمايه ( در افت شاخص دچار رفتار هيجاني و ايجاد صف فروش مي شوند) ديگه وزير نيست بايد بيايد براي بورس نيوز قلم بزند .....چرا هروقت سبز ميشه حاصل هوش و فراست و مطالعه سرمايه دارن بورسه ووقتي قرمز ميشه به ناكارآمدي دولت و مجلس ربط داده ميشه ...بنظرم اين خطاي اسنادي در وضعيت بحراني است ...
حمید رضا خراسانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
حجم مبنا و دامنه نوسان را بردارید همه مشکلات حل میشه تا زمانیکه این صف های خریید و فروش وجود دارد یک سال بورس مثبت میشه و چهار سال تعطیل میشه
magsood
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
كاهش ماليات بر ارزش افزوده
اقتصاد ما تحمل چنين ماليات بر ارزش افزوده اي را ندارد.
آ
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
بیشتر نظرات بصورت انتقادی است لطفا عوض انتقاد و دنبال مقصر کشتن راهکار بیان نمایید آنهایی که آیه یاس می خوانند تازه وارد ها هستند و اطلاعات کافی از بورس ندارد که با افت جزئی بورس برای فروش هجوم می آوررند که خود باعث افت بیشتر بازار می گردد و در ثانی دولت و بانک مرکزی باید سود سپرده ها را تحت نظر بگیرد و برای ان سقف تعیین نماید اگر سود سپرده ها به همین صورت پیش برود طبق پیش بینی کارشناسان تا پایان سالجاری به 25 الی 30 درصد خواهد رسید آن وقت است که فاجعه ای بپا خواهد شد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
فقط خود سهامدارا یکم تحمل کنن سهام رو نگه دارن هیچکی نمیتونه سرمایه مونو بالا بکشه حتی حقوقی ها. اندکی صبر سحر نزدیک است
lpln
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
خیالتون راحت .ما یه دوستی دازیم تو هر چیزی دست میزاره اون کالا بیچاره میکنه .دیروز از بورس کشید بیرون همه خوشحال شدیم
هادی کریمی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
نگهداری سهام ودر صورت نیاز به نقدینگی با +4 فروختن تحت هیچ شرایطی در منفی نفروشید با تشکر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
سود 25% بانک یعنی فاجعه .... اما نظر بنده همان پیشنهاد اول که گفته:
"1-تعامل بادنیا و اجازه سرمایه گذاری خارجی 2-تجارت جهانی 3-ازادسازی اقتصاد 4-ازادسازی اطلاعات 5-بستن دریچه های فسادو رانت 6-اجازه به شرکتها به وفق شرایط خودبا رهاسازی دولت 7-شرایط یکسان ازامتیارات درشرکتهاوفعالان خصوصی ودولتی"
ترو خدا نترسید بلایی سر اسلام نمیاد ! لطفا بنام دین ، مردم این مملکت رو بدبخت تر و بیچاره تر نکنید!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
متأسفانه شروع دروغ گویی و گزاف گویی در بین وزیران و مسئولان ارشد دولت همانند دولت گذشته رواج یافته گویا دولت قول خود مبنی بر راست گویی را فراموش نموده .
حسن
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
بستن بورس بهترین راهکار است لااقل بیش از این ضرر نمیکنیم.
چون هیچ کس فکر خرده سرمایه گذاران نیست
اقایان کاری کنید بخدا متضرر هستیم
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
سلام
من یه مثال میزنم>
شپنا به عنوان یه شرکت بزرگ هنوز بعد مدت ها گزارش 9 ماهه خودش رو اعلام نکرده فقط اعلام بی اطلاعی از نرخ خرید و فروش محصولاتش کرده و حالا هم که مدت هاست بسته است ولی جالب اینکه هیچ وقت امور سهامش جواب نمیده و سازمان بورس هم هیچ کاریش نداره
>>پس کی باید به امور سهامدارا رسیدگی کنه پس وظیفه سازمان بورس چیه
>>نتیجه میگیریم که نظارتی در کشور به صورت واقعی و عملی وجود نداره مثل قوانین راهنمایی رانندگی که هست ولی هیچ جا نمی بینیمش.
toraj20
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶
بورس نیوز دفعه قبل مطلب منو روسایت نگذاشتی لااقل ایندفعه بگذار
بنظر من راه حل فوری برای خارج شدن از وضعیت فعلی اینه که 1-دردرجه اول ریسک مثبت هر خرید وفروش بالا بره ومساوی یا بالاتر از ریسک منفی بشه بطور مثال اگر شما درهر خریدوفروش درهرروز قیمت سهام 4% +رشد کند شما 1.5% باید به کارگزار بدیدوعملا 2.5%+ سود برده اید ولی اگر همان سهم درهمان روز 4%- منفی بشه شما باید باتوجه 1.5% که به کارگزار میدید 6.5%- ضرر کرده اید که باید این تفافت ریسک اصلاح بشه
2-درصورت امکان برداشته شدن حجم مبنا ویا محدودیت نوسان باعث رشد سریع بازار سرمایه میشه سئوال من اینه که درکجای دنیا وکدام یک از بورسهای بزرگ دنیا صف خرید وفروش سهام هستش که این قانون مسخره درایران اجرا میشه دربورس های بزرگ دنیا خود سهامداران هستند که قیمت سهام را کنترل میکنندواجازه بالارفتن بیش از اندازه قیمت رو نمیدن .باتشکر
عباس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۱
ذات بازار همینه کسانیکه سکه 15000000خریدند الان در زیان هستند کسانیکه سال گذشته مسکن خریده اند الان در زیانند رقابت در بازار آزاد سخته کسانیکه با هوش ترندبموقع وارد وخارح می شوند کسانیکه آماتو رهستند اگر صبر کنند تنها بازاری که به سود آوری خواهد برگشت بورس است یکی از دلایایل عمده افت بورس افزایش سرمایه پی در پی شرکتهای بزرگ است مثلا همین 1393/2/6 همزمان پایان مهلت حق تقدم 4 شرکت بزرگ بورس است مبلغ بسیار سنگینی را از بازار جمع خواهد کرد پیشنهاد میدهم اول سهم را خوب مطالعه کنید واز آینده سود آوری آن مطمن که شدید پلکانی وارد شوید از افت آن برای خرید مجدد خوشحال میشوید پیشنهاد خرید پترول را میدهم که در آینده لیدر بازار خواهد بود باز تاکید میکنم با مشورت وآگاهی بصورت پلکانی وارد شوید مطمنا سود خوهید کرد.
محمدرضا نعمتیl
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱
فقط باید...... بره تا بورس رونق بگیره . یادتون هست پارسال نفتیها تامیخواستن رشدکنند.بورس گیر می دادشفافسازی بشه وسهمو تو اون بازارمثبت می بست می رفت2-3ماه دیگه. تامیخواست بازار منفی بشه نفتیهاروبازمی کرد تاشاخص را از نزول حفظ کنن.چراامسال شبندر.وشاوان.گزارش 6 ماه دوم سال92راهنو ز نداده بورس هیچ اقدامی نمی کنه
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
برای کنترل نوسانگیرها ی روزانه بورس باید قانونی وضع کند که فردی که در یک روز اقدام به خرید میکند نتواند در همان روز همان سهم را بفروشد.

نظارت بیشری بر خرید و فروش داشته باشید و با شناسایی نوسانگیرها کدهای آنها را ابطال کند
s
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
ثبات اقتصادی و ایجاد اعتماد داخلی و خارجی
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
برای بهبود شرایط بازار اقدامات زیر را باید انجام داد:
1.کم کرد سود سپرده گذاری در بانک
2.کم کردن کارمزد خرید و فروش سهام
3.تشکیل کمیسیونی از مجلس و دولت و نظارت دقیق بر عملکرد مدیران سازمان بورس
4.جلوگیری از توقف بی دلیل و طولانی نمادها
5.پرداخت سریعتر و دقیقتر سود سهام
طببطظی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
درش راتخته کنید
سنندجی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
1-باید کارمزد براساس مقدار خرید باشد وقتی خرید یکصد هزاری اندازه پانصد هزار کارمزد داره کسی رغبت به خریدهای کوچک نداره خیلیها هستند دوست دارند بجای دادن وجه نقد به فرزندشون اجازه خرید 10سهم رو داشته باشند مثل وبصادر .ودراین راستا تبلیغ شود که بورس قلک فرزند شماست انوقت دید سرمایه گزاری بلند مدت میشه. مثال بنده هرروز به بچه هام 5هزار پول تو جیبی میدم اگر بتونم با اون مبلغ سهم بخرم ونیم درصد هم کارمزد بدهم مطمن باشید هم نحوه سرمایه گزاری رو به فرزندم آموزش داده ام وهم آن سرمایه دربلند مدت جواب مثبت خواهد داد .اگر مقدار خرید را آزاد کرد ودندون طمع کارگزاریها رو کشید خوب میشه 2- عرضه های اولیه تا تثبیت بازار متوقف شود چون نیاز به نقدینگی درزمان عرضه باعث فروشهای هیجانی وصفهای کاذب میشود3-آموزش لازم داده شود به صورت درس افزار وافرادی که درآزمونها موفق هستند تشویق شوند 4-نظارت بیشتری برکارگزاریها داشته باشند .مثلا دوستی میگفت یکی از کارمندان کارگزاریها کد بورس منو گرفته وماهانه بهم سود میده
عباسي
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
چاره كار فقط انحلال بورس است
مهدی11
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
ساده ترین راهکار ایجاد تعادل در یک سیستم استفاده از بازخورد(فیدبک) می باشد.نرخ سود بانک ها می تواند بر اساس شاخص بورس بصورت متغیر تنظیم شود. این نگاه می تواند شاخص بیکاری و تولید ناخالص را نیز مشتمل شود. اما این مطلب نیازمند مدلسازی از رفتار شاخص های اقتصادی و روابط فیمابین آنها می باشد. نکته دشوار این است که پس از یافتن تصویر مطلوب از آنچه که باید اتفاق بیفتد مأموریت نهادهای دولتی را برای رسیدن به آن تعریف نماییم و عملکرد آنها را مورد ارزیابی و کنترل قرار دهیم. در حقیقت, ضعف دولت در کنترل عملکرد زیرمجموعه های خود چالش اصلی است.
زر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
مشکل فقط وزیر اقتصاد استتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
ابراز حمایت دولت از بورس-همراهی مجلس و تصویب طرحهای کارشناسی شده و نه جناح بازی شده(همانند تصویب نرخ خوراک گازی چند برابری که ناشی از یک بازی جناحی بوده)-توسعه آموزش سهامداری(نه نوسان گیری) به سهامداران جدید-حمایت عملی از بازار سرمایه در مواقع نزول شاخص با ابزارهایی همچون صندوق توسعه ملی و بازارگردانی آن-عدم عرضه سهام جدید در شرایط نزولی شاخص
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
برای جلوگیری ازافت بیشتربایددرصدافن به 2%وصعودبه 6%برسه درضمن مثل سال های پیش وقتی سهمی خریداری شدتا 72ساعت اجازه فروش نداشته باشی تا نوسان گیری کمتربشه
حسن
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
شماره کامنت بنده 2014
با سلام (لطفا مطالعه فرمایید)
راهکار اول این است که محدودیت نوسان 4 درصدی برداشته شود. چون اولا با اصول بازار کارا همخوانی ندارد. ثانیا فرهنگ صف که در سراسر مملکت از گرفتن نان، نفت، بنزین، خط موبایل، دانشگاه، جاده و مسافرت، خلاصه همه چیز باید توی صف باشی و اگر صف روبه هم بزنی می گن بی فرهنگ درست توی صفت وایستا. پس شد دامنه نوسان را بردارند تا حرفه ای ها نشان احمقهایی مثل کارگزاریها و برادران این سایدرز و دارنده اطلاعات نهانی بدهند که سرمایه گذاری یعنی چه؟
ثانیا چطور شد که دکتر رحمانی بعد از دوسال از بورس کنار گذاشته شد ولی جناب .... الان 6 سال است که تشریف دارند.

اساسنامه بورس می گفت که ماکزیمم 2 دوره 2 ساله پس چی شد. یک پاسخ است . همکاری مسالمت امیز.با بچه های بالا
سوم اینکه برای کل اقتصاد اگر بخواهم یک راه حل جامع بدهم این است که اول ما باید رییس بانک مرکزی را با انتخابات مردمی برگزینیم تا همینجوری پول چاپ نکنه و بس.
چارتيست
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
الان بعد از موج سوم صعودي كه پارسال به انتها رسيد در موج چهارم هستيم. اين اصلاح براي موج پنجم ضروريست. توصيه من به دوستان، خصوصا سرمايه گذاران خرد اينه كه حتي با ضرر فعلا بيرون بيان تا نشانه رشد مجدد بورس كه شروع موج پنجم هست ديده بشه. نتيجه اينكه شاخص همچنان پايين تر خواهد آمد. پولتان را موقتا وارد بازارهاي ديگر كنيد.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
به نظر من :
1- به هر طریق ممکن از نوسانگیری روزانه جلوگیری بشه.
2- وقتی بازار تعادل نداره و دائم در حال ریزش هست عرضه ی اولیه انجام نشه.
3- رئیس فعلی بورس ....
4- سایت های خبری مثل همین بورس نیوز با نظارت بیشتری کار کنند.
5 -پرزیدنت روحانی لطف کنند اگر قصد حمایت از بورس را ندارند حذاقل مردم را فریب ندهند.
6 - از تبلیغات رسانه ای جلوگیری شود.
7 - آزمونهای دریافت کد آنلاین بسیار سخت تر و حرفه ای تر و واقعا مانند آزمون انجام شود.
8- برای واگذاری کد آنلاین شرایط سخت تر و طولانی تر شود.
9 - وزیر محترم اقتصاد لطف کنند موضع خود را نسبت به بورس شفاف اعلام نمایند.
10 - قانونی وضع شود که حقوقی ها نتوانند بازار را به هر طرف که خواستند بکشانند.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
معاملات گروهی فعال شوددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
حسن
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
باید مدیریتی در بازار سرمایه مستقر شود که با دولت جدید همدل باشد.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
با سلام
1- کاهش سود بانکی تا 20 درصد، هر چند تورم 35 درصده،نرخ سود بانکی بیشتر از تورم برای شرایط اقتصادی پایدار هست نه این اقتصاد بیمار.سود زباد سپرده در دراز مدت میتونه برای خود بانکها هم زیان آور باشه2-کنترل بر خرید و فروش حقوقی ها،با توجه به شرایط حال حاضر حقوقی ها به راحتی می تونن پول شویی کنن.چه بسا اگر حقوقیی وجود نداشت نوسانات بورس منطقی تر بود 3-تغییر دامنه نوسانات از+4 تا -4 به +6 و -2 می تونه منطقی تر باشه(با توجه به 1.5% کارمزد کارگزاز) 3- با توجه به اینکه بورس بسیار برای فساد مستعده باید کسانی مدیریت این سازمان رو بر عهده داشته باشن که به اصطلاح حساب پس داده باشن،در این صورت با نظارت دقیق ، مخفی کردن سود و زیان در گزارسات به حداقل می رسه، و همین طور که بسیاری از دوستان اشاره کردن آزاد سازی اطلاعات برای سلامت بازار سرمایه حیاتیه. 5- حسن نیت مجلسیان و دولت مردان ثابت بشه در واقع مردم به خاطر گرفتن تصمیمات متناقض اعتمادشون رو به نمایندگانشون از دست دادن و این شبهه ایجاد شده که تصمیمات در جهت منافع گروهی خاص گرفته میشه
این موارد برای کوتاه مدت متاسبه ولی برای دراز مدت با نظر کامنت 1 موافقم.
jh
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
پیشنهاد بنده .... مدیران بی سواد را از گردونه خارج کنید .مچکرم
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
با تشکر از این ابتکار بورس نیوز و اظهار امیدواری در اینکه نظر خواهی از مردم به نحو مناسبی به تصمیم گیران اقتصادی مملکت منعکس شود. واقع این است که اقتصاد مانند یک رود خانه پر آب می ماند که خود پویا و زنده است و نیازی به دست کاری ندارد و خود مسیر خود را می یابد و طی می کند و به کلیه شهر های واقع در مسیر آب رسانی می کند ولی وقتی در آن دستکاری های غیر اصولی می شود آب در جایی تجمع می کند و فقط شهر ها وروستا های اندکی از آن بهره می برند و اکثریت شهر های واقع در مسیر رود بی اب می مانند. وضعیت اقتصاد ما نیز به همین منوال است سیاست های تورم زای دولت سبب شده تا منابع ثروت کشور فقط در اختیار درصد اندکی از جامعه قرار گیرد و اکتیریتی از آن محروم . دولت وظیفه کنترل تورم را دارد یعنی جلوی آب را ول کند تا تا آب روان شود . هرگاه دولت تورم را کنترل کرد اقتصاد و ابزار های اقتصادی از جمله بورس نیز حالت طبیعی خود را می یابد. بدون کنترل تورم هیچ سیاست و راهکاری برای تنظیم بازار جواب نمی دهد اگر دهد مانند قرص مسکن موقتی است.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
اگر می خواهند بورس در حالت تعادل نوسان طبیعی داشته باشد باید از دادن دسترسی آنلاین به افراد بی تجربه جلوگیری شود،به نظر من امکانات معامله آنلاین سهام برای کسانی فعال شود که حداقل یکسال تجربه فعالیت در بورس کسب کرده باشند.
آرین حسابرس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
آرین حسابرس>لیسانس و فوق لیسانس حسابداری>>>
علت منفی بودن بازار نه عرضه های اولیه و فروش های سنگین حقیقی/حقوقی و نه ابطال واحد صندوق ها و غیره ... نمی باشد
علت تنها معامله(خریدوفروش) در کمترین(کف)قیمت مجاز روزانه ودر صدهای -4 و -5 می باشد که باعث
قرمز پوش شدن کل بازار شده است...


برخی می گویند بفروشید بورس سقوط کرد...!!! این دسته به طرف دیگر رویدادمالی یعنی خریداران که سهم را می خرند و علت خرید ایشان بی توجه می باشند و حاضرند سهم با ارزش خودرا با کمترین قیمت به خریدار فرصت طلب واگذار نمایند

در نهایت جهت مثبت شدن بازار، به فروشندگان پیشنهاد می گردد تسلیم قیمت های پیشنهادی خریداران نشوند و کلیه فروشندگان سهم خودرا در بالاترین قیمت مجاز روزانه به فروش رسانند.
عرفانی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
بارها گفته ام و بار دگر می گویم: تا زمانی که افراد بی تجربه دسترسی به معاملات آنلاین سهام دارند وضعیت بورس به تعادل نخواهد رسید،شما هیچ شخص مجرب و ماهری را پیدا نمی کنید که با اتکا به مزخرفات و شایعات سایت ها اقدام به خرید و فروش سهام نماید، جو روانی پیرامون بورس تاثیر مستقیمش بر روی سهامداران بی تجربه و تازه کار است،برای اثبات این ادعا می توانید به سادگی گزارشی مکتوب از مصاحبه با سهامداران قدیمی بورس را بر روی سایت خود قرار دهید،وقتی کارگزاریها برای بالا بردن تعداد مشتریان و به تبع آن پر کردن جیب خود از درصدهای خرید و فروش سهم بدون هیچ تحقیق و آزمون واقعی اقدام به دادن کد آنلاین به متقاضیان ناشی و بی تجربه می نمایند، و هنگامی که اخبار نادرست و شایعات بی اساس به گوش همین معامله گران ناشی می رسد صف های فروش و حتی خرید بی دلیل تشکیل می شود و نظم بازار به واسطه ی این ناهنجاری در شناخت صحیح بازار به هم می ریزد.پس چاره کار اینست که هیچ متقاضی قبل از شناخت لازم و کافی بازار بصورت آنلاین دسترسی به بورس نداشته باشد و صرفا از راههای خرید از طریق کارگزاری اقدام نمایند.با آروزی اینکه روزی این مهم محقق گردد.
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
سلام به همه دوستان
چند دلیل برای آرامش بازار مد نظر هست که با تجربه 12ساله بیان میکنم
1- شفاف سازی در شرکت های دارای ابهام
2-شفاف سازی در نرخ حامل های انرژی
3- شفاف سازی در نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و سیاست های اقتصادی دولت
4- مشخص کردن سود سپرده های بانکی که ریسک بازار برای سرمایه گذاری مشخص گردد( سود سپرده 20درصد بیشتر نگردد)
5- افزایش دامنه نوسان بازار برای شکستن حباب قیمتی در بعضی نماد ها
6- موضع دولت نسبت به بورس و رئیس سازمان بورس و خاتمه دادن به شایعات برکناری و...
7- جلوگیری از عرضه سهام توسط سازمان خصوصی سازی و کنترل کردن افزایش بی دلیل قیمت ها که ناظر بازار باید نماد مذکور را برای شفاف سازی متوقف کند
8- گسترش بازار و امکان بیشتر سرمایه گذاری از خارج کشور
9- جلوگیری از نحوه دستوری بر قیمت گذاری شرکت ها و دخالت نکردن دولت در قیمت محصولات و رقابتی کردن شرکت ها با قیمت های جهانی که بازار عرضه و تقاضا که قیمت تمام شده محصول بیان میکند
10- کاهش مالیات بر ارزش افزوده و کارمزد شرکت های بورسی و اطمینان به سرمایه گذاران بر موقتی بودن اصلاح که موجب بازگشت سرمایه از بازارهای موازی گردد

دوستدار شما f.j
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
در نامه مدیرعامل شبندر در کدال نامه شفاف سازی قبلی شبندر جعلی اعلام شده !!اگر واقعا اینطور باشه در کدال رو باید تخته کرد چه بسا با جعل تعدیلهای منفی یا مثبت شرکتها عده ای بیچاره بشن.

متولی کدال باید محاکمه بشه چرا از اینکونه اتفاقات میفته؟

سازمان بورس هم اگر معدن جعل اخبار و قوانین بورسی باشه که دیگه هیچ!!!!@@@@@@@@@@@@@
حسن
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
شماره کامنت بنده 2014
با سلام (لطفا مطالعه فرمایید)
راهکار اول این است که محدودیت نوسان 4 درصدی برداشته شود. چون اولا با اصول بازار کارا همخوانی ندارد. ثانیا فرهنگ صف که در سراسر مملکت از گرفتن نان، نفت، بنزین، خط موبایل، دانشگاه، جاده و مسافرت، خلاصه همه چیز باید توی صف باشی و اگر صف روبه هم بزنی می گن بی فرهنگ درست توی صفت وایستا. پس شد دامنه نوسان را بردارند تا حرفه ای ها نشان...مثل کارگزاریها و برادران این سایدرز و دارنده اطلاعات نهانی بدهند که سرمایه گذاری یعنی چه؟
ثانیا چطور شد که دکتر رحمانی بعد از دوسال از بورس کنار گذاشته شد ولی جناب قالیباف الان 6 سال است که تشریف دارند.اساسنامه بورس می گفت که ماکزیمم 2 دوره 2 ساله پس چی شد. ....
سوم اینکه برای کل اقتصاد اگر بخواهم یک راه حل جامع بدهم این است که اول ما باید رییس بانک مرکزی را با انتخابات مردمی برگزینیم تا همینجوری پول چاپ نکنه و بس.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۶
بانکها ،موسسات مالی و سهام هر کدام از عواملی هستند که می تواند با هر مقدار پول می تواند در این مراکز اقدام به کسب سود یا سرمایه گذاری نمود.افزایش سود دهی هر کدام از این مراکز می تواند موجب کاهش نقدینگی در دست مردم جامعه شود پس افزایش هر کدام از این ها میتواند باعث کاهش تورم شود.و کاهش قیمت سهام به دلیل سود دهی آنها می باشد.شرکتهای ایرانی قدرت سود دهی بالا دارند ولی سه دلیل باعث کاهش قابلیت سود هی این شرکتها می شود.اول تکنولوژی و دومی سرمایه کافی برای وارد کردن این تکنولوژی و سومی تحریم ها ی موجود.به همین خاطر حضور سرمایه گذاران خارجی در سهام شرکتها لازم می باشد و سرمایه گذاران خارجی زمانی اقدام به سرمایه گذاری می نمایند سودآوی خوبی داشته باشد به همین خاطر سهام شرکتها تا جایی باید کاهش داشته باشد که شرایط برای حضور سرمایه گذاران خارجی مهیا گردد و نشان دهنده شرایط مطلوب باشد.
با سلام
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
به نظر بنده شفاف سازي در مورد خوراك صنايع بزرگ ازجمله پتروشيمي ها ،دوري از اظهار نظرهاي بيجا و هيجاني،دوري از رسانايي كردن تصميمات قبل از اجرا،تعامل دولت مجلس، كاهش سود بانكي ، اطلاع رساني از بورس در رسانه ملي، جلوگيري از عرضه زياد حقوقي ها ، دسترسي يكسان به اطلاعات براي تمام سهامداران ،همايت هميشگي دولت از بورس ، تعادل در ارزه هاي اوليه،شفاف سازي اقتصاد حداقل تا يكسال. با تشكر
حمید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
سلام به نظرم وقتی موسسات مالی و اعتباری 24%سود روز شمار به سپردههای کوتاه مدت میدهند و بانکهای دولتی 22% دلیلی برای رشد بورس وجود ندارد همه میذارند بانک چرا بیاند تو بورسی سرمایه گذاری کنند که 4ماهه که هروز منفیه و اعصاب سهامدارن را خورد کنند خوراک پتروشیمیها از یک طرف بلاتکلیفی پالایشکاهها در نرخ فروآوردههای مصرفی و عدم ارایه گزارش به موقع و صنعت خودرویی که بلای دست نوسانگیرها شده و بانکهایی که با افزایش سود سپردهها کاهش سود آوری خود را به همراه میارنداز طرف دیگر باعث ترس سرمایه گذاران میشند من خودم 10میلیون تومان ضرر کردم غیر از سود بانکی که این 4 ماهه از دست دادم واقعا این جا تالار نیست تالاب است
رهیاب
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
مشگل شبندر را حل کنید مشگل بورس حل مدشود.
c
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱



جلوی نوسان گیران رو بگیرید

زمان فروش سهام خریداری با زمان خرید آن یک ماه فاصله داشته باشد تا دیگه نوسان گیری نکنن..

رضایی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
پیشنهاد بنده این استنکه مثل بازار های بین الملی بورس
برای اینکه بازار بورس ایران از حالت یک جانبه خارج شود علاوه بر امکان خرید سهام
امکان گرفتن موقعیت فروش هم باشد مثل بازار سکه آتی
و زمانی که بازار بخواهد رشد حبابی کند خود فعالان بازار با گرفتن موقعیت فروش در سهام هم جلوی رشد هیجانی و حبابی سهام را می گیرند و هم امکان سود کردن در زمان نزولی بودن بازار بورس فراهم می شود و بازار رشد آهسته و پیوسته و منطقی به خود می گیرد و این گونه نیست که یک سری سرمایه ها موقتی وارد بازار شود و بعد از رشد هیجانی و حبابی خارج شده و ضرر را به سهامداران برساند
این پیشنهاد را به گوش مسوئولان محترم برسانید
هادی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
فقط و فقط سهامداری
davoud
Germany
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
باید اگه فقط یه بار دیگه شاخص منفی شد وزیر را استیضاح کنند به هر قیمتی که شده تا از خواب بیدار بشه ولی دوستان نگران نباشید شبندر و بانکها را بخرید شاخص خودبخود مثبت خواهد شد.دو روز هم که مثبتش کنیم همه تکنیکالیها سیگنال خرید صادر خواهند کرد.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
دولت اگه تکلیفشو با خودش معلوم کنه همچی درست میشه(آقای روحانی اگه یه نگاهی به اون لیست صد روزش که الان خیلی از اون صد روز گذشته بندازه خوبه)
علی
Germany
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
شما نظر خواستید منم نوشتم ولی سانسور شد !من که اهانت نکرده بودم خلاصه ی کلامم تغییر کلیه مسولین بورس بود.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
باید کل محدودیت های بورس برداشته بشه تا این صف نشینی مسخره تموم بشه
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴
با سلام
به نظر من برداشتن محدودیت 4% بورس و 5% فرابورس می تونه به بازار کمک شایانی کنه ...... اگر این اتفاق بیافتد ما دیگر شاهد صف خرید و فروش نخواهیم بود و به طبع در روزهای عادی بورس ، به طور ناخودآگاه نوسانات آن به کمتر از 2% در روز می رسد!!!!
نینا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
این حجم مبنا سرعت بازار رو گرفته
الان که بازار کف قیمت را میبینه باید حجم مبنا برداشته شه
هر سهمی که رفت مجمع سود داد حجم مبناشو بر دارید
ما ریسک به اندازه کافی داریم
با اضافه شدن کوچکترین ریسکی سهمهای بزرگمان میافتند ته چاه
اصلا مسخره است که حتما یک سهم باید 10م معامله بشه تا 4% مثبت شه وقتی هم که صف میشه مثل مپنا یک نفر لج میکنه عرضه نباید بشه!
تمامی محدودیتها باید برداشته شه
ددد به بازار برگرده
اعتبار برگرده
و مهمتر از همه این تعدیل مثبت و منفی دادن سهمها رو بردارین یه سهم را میبندین بالا پایین باز میکنید
پولی که مردم خریدند را دود میکنید میره هوا با یک تعدیل منفی
ارزش قائل بشید واسه سهامداران
خواجويي
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
با سلام واحترام
اول از هرچيز ما بايد تعريف علمي ازاصطلاحات زيررا داشته باشيم
١ - اقتصاد آزاد
٢ - بازار ازاد
٣- سياستهاي مالي
٤- سياستهاي پولي
و سپس وظايف مجلس ودولت وبخش خصوصي را بدانيم
وآنگاه بايد قبول كنيم كه رديفهاي ١تا٤ ازادانه كار خودشان را انجام دهند و ارگانها هم بخوبي وظايفشان را انجام دهند واز دخالتهاي بيجا وبيمورد در هريك از نظامهاي فوق خودداري شود
بحث در مورد هريك از موارد فوق گسترده هست ونميتوان در باره همه موارد ان گفتگو كرد لذا ناگزيريم مثالهايي بياوريم تا شايد بتوانيم نتيجه گيري با سلام واحترام
اول از هرچيز ما بايد تعريف علمي ازاصطلاحات زيررا داشته باشيم
١ - اقتصاد آزاد
٢ - بازار ازاد
٣- سياستهاي مالي
٤-
سياستهاي پولي
و سپس وظايف مجلس ودولت وبخش خصوصي را بدانيم
وآنگاه بايد قبول كنيم كه رديفهاي ١تا٤ ازادانه كار خودشان را انجام دهند و ارگانها هم بخوبي وظايفشان را انجام دهند واز دخالتهاي بيجا وبيمورد در هريك از نظامهاي فوق خودداري شود
بحث در مورد هريك از موارد فوق گسترده هست ونميتوان در باره همه موارد ان گفتگو كرد لذا ناگزيريم مثالهايي بياوريم تا شايد بتوانيم نتيجه گيري
بعنوان مثال اگر سياست پولي به معناي واقعي خود ايجاب نمايد كه نرخ سود بانكي افزايش يا كاهش نمايد درست است كه روي بورس اثر گذار است ومنابع بورس را كاهش ميدهد ويا افزايش ميدهد نبايد بخاطر بورس انرا تغيير بدهيم وشوراي پول اعتبار بيايد صرفا بخاطر بورس سياست پولي را كنار بگذارد واگر وزير امور اقتصادي چنين تقاضايي رااز شوراي پول اعتبار بنمايد تقاضاي معقولي نيست مگر اينكه
شوراي پول اعتبار تصميم غلطي را گرفته باشد كه اين هم بد از بدتر ميشود چون جناب وزير عضو شوراي پول واعتبار
هست و درتصميم گيري قبلي مشاركت داشته است
اگر بورس مشكل داشته بايد مشكل را در خود بورس جستجو كرد بهر حال ماهيت بورس اين است كه قيمت سهام در بورس نوسان دارد يا افزايش دارد ياكاهش دارد اگر قابل توجيه است كه نوسان را بايد قبول كرد كه در حال عده اي از اين بابت سود ميبرند ياضرر ميكنند اگر با يك تحليل صحيح از اطلاعات شركت نتيجهرگيري كرد كه قيمت سهم بدون جهت بالا رفته قطعا بايد كاهش يابد وبه نقطه تعادل برسد حالا اگر بخواهيم بررسي كنيم كه چرا قيمت سهم بدون جهت بالا رفته قابل بررسي هست ممكن است كه عده اي از حرفه ايها صف خريد درست كرده با شند وعده اي هم دنباله روي كرده اند وقيمت سهم بالا رفته واز تعادل خارج شده حالا هيچ چاره اي نيست و قيمت بايد بيايد پايين ممكن است تعديل سود داده باشد ويا بدليل ساير جهات كه قابل بررسي است ويا ممكن هست كه هيج كدام ازاينها نباشد وقيمت سهم بي دليل آمده پايين وزير قيمت هست وازتعادل خارج شده وقيمت سهم براي خريد شيرين است كه آنهايي كه با تحليل سهم ميخرندان سهم راخريداري ميكنند و تدريجا قيمت سهم بالا ميرود
تابه تعادل برسد
آنچه از مجلس ودولت بايد خواست اين است كه انها وظايف خودشان را بصورت علمي وكاملا كارشناسي انجام دهند در رابطه با تاثيرات روي بورس. بيشترين تاثير سوء راتصميم مجلس در رابط با نرخ خوراك پتروشيميهاوعوارض معدنيها گذاشت كه كاملا فاقد كارشناسي بود حالا اگروضع بورس بهم ريخته ما نبايد از مجلس بخواهيم كه بيا وبه داد بورس برس بلكه بايد بگوييم كه اقاي مجلسيان با يك تصميم نا درست بورسرا بهم ريختيد وبياييد تصميمتان را عوض كنيد
از دولت بايد بخواهيم كه تصميماتي ميگيرد كارشناسي باشد مثلا از دولت بخواهيم كه درمورد فاز دوم هدفمندي تصميم كارشناسي ودرست بگيرد نه اينكه به اقاي وزير بگوييم شاخص امده پايين بيا شاخصرا درست كن
نهايتا اگر در كار بورس دخالت نكنند بورس خودش را بحال تعادل خواهد رساند
بااحترام
محمد ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کارمزد onlineها کم شود. 1٪ به میزان تغیر قیمت روزانه اضافه گردد.
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
شفاف سازی وجلوگیری ازرانت اطلاعاتی
امیر
Germany
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
1_ طرح هدفمندی یارانه ها که در بلند مدت سودی نخواهد داشت، اگر نتوانید جلوی تورم و گران شدن دلار را بگیرید ، چون هیچ وقت قیمت های حاملهای انرژی واقعی نخواهند شد و بورس فقط با تورم رشد خواهد کرد.
2-ارزش پول ملی را تقویت کنید تا افزایش حاملهای انرژی به قیمت واقعی خود نزدیک شود تا دولت بتواند به تولید کمک کند.
2- سود بانکی را کاهش دهید و بهره وام باید کاهش یابد تا شرکتها بتوانند وامی بگیرند که برایشان قابل پرداخت باشد. کدام تولید آنقدر پر سود است که بتواند بهره های سنگین را بپردازد؟
4- صندوق حمایت از بازار سرمایه را تقویت کنید. هم برای صندوق پر سود خواهد بود هم برای سهامدارای خرد. اگر خبر صندوق حمایت از بازار سرمایه نبود شاخص بیشتر سقوط می کرد و سهامداران بیشتر ضرر میکردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۵
عرضه خودرو در بورس کالا افراد فقیر له میشون شما در بورس خودرو دو برابر ویفروشید نوعی کلاه برداری است . حرام خوری فقط به نفع سهامداراران است