بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
در گفتگو با مدیر مالی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران عنوان شد:

پوشش بخش عمده زیان دوره و انباشته در سال 93

با توجه به واردات بی رویه تجهیزات مخابراتی و رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد کشور شرکت از حالت سودآور به یک شرکت زیان ده تبدیل شد ولی با تلاش و همت کارکنان توانستیم به فعالیت در این صنعت ادامه دهیم.
کد خبر : ۱۲۱۶۳۳
با توجه به واردات بی رویه تجهیزات مخابراتی و رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد کشور شرکت از حالت سودآور به یک شرکت زیان ده تبدیل شد ولی با تلاش و همت کارکنان توانستیم به فعالیت در این صنعت ادامه دهیم.

مدیر مالی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در حال حاضر با اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت هزینه ها و حذف هزینه های جانبی و کاذب توسط مدیریت شرکت وضعیت کلی در حال تغییر به سمت مثبت می باشد.

همتی ادامه داد: قراردادهای جدیدی هم در حوزه خدماتی و تولیدی اخذ گردیده است که می تواند کمک شایانی به کاهش زیان موجود در حساب ها گردد که در این راستا پیگیری ها و تلاش های جدی صورت گرفته است.

وی افزود: به تازگی بازدیدهایی توسط نمایندگان وزارت صنعت و تجارت از محیط کارخانجات صورت گرفته و صحبت هایی در جهت حمایت از این صنعت ملی انجام شده که امیدواریم به زودی شاهد تصمیم گیری هایی منطبق و مناسب از سوی متولیان امر باشیم.

همتی پیرامون تأثیر قراردادهای شرکت بر عملکرد سال 93 ابراز داشت: تعدادی از مناقصه ها و قراردادهای شرکت در سال 92 بسته شده است که آثار مالی آن در سال 93 نمایان خواهد شد به طوریکه پیش بینی می شود در گزارش های 6 ماهه دوم سال جاری با اجرای اعم قراردادهای اخذ شده و تحقق درآمدهای پروژه ها آثار آن در صورت های مالی منعکس گردد.

وی افزود: شرکت کارخانجات مخابرات ایران به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد طی چند سال گذشته اقدام به تولید طیف جدیدی از محصولات غیر مخابراتی همچون طراحی و تولید راک Outdoor برای شرکت تالیا و اخذ قرارداد تولید 20 هزار صندوق صدقات قطعات آلومینیوم و قطعات نظامی گردید که کماکان برای سال جدید هم این رویه ادامه دارد.

مدیر مالی "لکما" در مورد بدهی های بانکی اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته از طرف شرکت موفق به تعامل مناسب با بانک ها و نهایی شدن راهبرد کارخانجات در قبال بدهی ها شده ایم ولی همچنان از سیستم دولتی برای کاهش جریمه رویکردها انتظار همکاری بیشتری را داریم.

وی افزود: شرکت با کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص تجدید ارزیابی شرکت برای تعیین تکلیف بدهی به بانک همکاری های لازم را انجام داده است.

همتی پیرامون عمده ترین ریسک هایی که شرکت با آن رو به است اظهار داشت: نوسانات نرخ ارز بیشترین تأثیر را برای تهیه مواد الکترونیکی مورد نیاز داشته که پیش بینی می شود با ایجاد ثبات در قیمت ارز وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

مورد دیگر واردات محصولات چینی در حوزه تجهیزات مخابراتی می باشد که خود عاملی برای افزایش ریسک رقیب خارجی است چراکه شرکت های واردکننده به دلیل قیمت تمام شده پایین تر محصولات خارجی اقدام به تهیه تجهیزات از بازار خارجی و ورود آن به کشور نموده اند. بنابراین با توجه به فرمایشات رهبری برای حمایت از تولید داخلی امیدواریم در این راستا اقداماتی برای کاهش واردات صورت گیرد تا به تولیدکننده داخلی برای افزایش ظرفیت و حجم تولید کمک شود.

در خاتمه مدیر مالی شرکت کارخانجات مخابراتی در مورد چشم انداز آینده شرکت اظهار داشت: با توجه به سیاست های جدید دولت در راستای کاهش تورم و خروج از حالت رکودی در سال 93 به نظر می رسد شاهد اتفاقات خوبی در سال جاری در راستای کاهش زیان دوره شرکت به میزان 100 درصد و کاهش زیان انباشته در حدود 50 درصدی باشیم که می تواند نوید حرکت در مسیر مناسبی را در جهت مثبت به سرمایه گذاران بدهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر