بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹
کد خبر : ۱۲۱۶۵۷

همايون دارابي: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد جمع آوري صف‌هاي فروش در گروه‌هاي مختلف بود.

پس از چهار روز افت پياپي ديروز تلاش‌هاي مضاعفي براي رسيدن بازار به تعادل صورت گرفت؛ پس از آنكه عصر روز دوشنبه بزرگان بازار جلسه‌اي را با نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار كرده و در اين جلسه بر همكاري مجلس با بازار سرمايه تاكيد شد، ديروز صبح نيز برگزاري يك نشست در شستا با حضور معاون وزير اقتصاد و همچنين تلاش پيگير در سازمان بورس موجب كاهش عرضه‌ها و خريد صف‌هاي فروش شد تا باوجود افت شاخص بازار بهبود نسبي را شاهد باشيم. ديروز شاخص با افت 126واحدي به 73هزار و 847واحد رسيد. انتظار مي‌رود امروز در آخرين روز كاري هفته بازار شاهد شاخص مثبتي باشد تا پس از يك هفته كاري هواي بورس اندكي آفتابي شود.
در بازار ديروز در تحولات مهم نگاه بازار به گزارش وزير اقتصاد به مجلس شوراي اسلامي بود كه در آن طيب‌نيا بر تداوم برنامه‌هاي دولت در زمينه‌هاي اقتصادي به ويژه بر اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها تاكيد و خاطرنشان كرد: ميزان افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي كمتر از مصوبه مجلس خواهد بود.
در گروه خودرويي ديروز عضو هيات مديره انجمن قطعه‌سازان ايران از رشد حدود 2 برابري توليد خودرو در سال جديد خبر داد. محمدرضا نجفي‌منش در گفت‌وگو با «ايسنا»، اظهار كرد: تيراژ توليد خودرو در سال جاري به حدود يك ميليون و 300 هزار دستگاه خواهد رسيد كه به معناي رشد حدود دو برابري توليد خودرو در كشور است.
وي افزود: ‌خودروسازان توليد در سال جاري را با تيراژ بالايي شروع كرده‌اند به‌گونه‌اي كه هم‌اكنون تعداد خودروهايي كه به دليل كسري قطعه در كف خطوط توليد خودروسازان بزرگ رسوب كرده بودند به شدت كاهش يافته است.
نجفي‌منش با بيان اينكه رشد توليد خودرو تاثير مثبتي بر كنترل هزينه‌هاي توليد خواهد داشت، تصريح كرد: ‌اميدواريم مشكلات مختلف داخلي و خارجي صنعت خودرو به زودي حل شود.
در همين حال ديروز خودرو با معاملات سنگيني همراه بود تا در نهايت بتواند صف فروش اين نماد را بعد از چند روز متعادل كند. در همين حال نماد حق‌تقدم ايران خودرو گشايش يافت كه متعادل قيمت خورد.
در گروه تجهيزات ديروز تلاش براي تعادل بخشي به مپنا با موفقيت همراه بود؛ در اين گروه، آذراب نيز با شايعاتي در مورد انعقاد قراردادي جديد مواجه بود.
در گروه پتروشيمي ديروز پتروشيمي فارابي از افزايش سرمايه 200درصدي براي ايجاد دو مخزن ذخيره‌سازي جديد خبر داد. در گروه شيميايي نيز پاكشو روند پر حجمي را با عرضه چند باره صف خريد شاهد بود كه در نهايت با صف خريد به كار خود پايان داد. در مجموع بازار ديروز بازاري با شاخص منفي، اما با روحيه و انگيزه بيشتر معامله‌گران همراه بود كه در آن در كنار افت 17/0 درصدي شاخص كل ارزش معاملات بورس و فرابورس 296ميليارد تومان بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتظار
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
باور نکنید من خودم شرکت ایرانخودرو هستم هیچ خبری از افزایش تولید نیست این دروغها را میگن که سهامهای باقبماندهاشون بفروشون به مردم