بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
.قطعاًبسیاری از سرمایه گذران بورسی تا این مدت عطای بورس را به لقای آن ترجیح داده اند .اما امید وارم در هفته جاری دیگر اوضاع بهبود یابد چراکه قیمت سهام بسیاری از شرکتها در سطح بسیار ارزنده ای قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۲۱۸۳۳

در هفته ای که گذشت بازار سرمایه همچنان در سردرگمی بسر برد و در مجموع با افت شاخص مواجه شدیم هرچند در روزهای انتهایی تا حدودی وضعیت بهبود یافت اما در نهایت وضعیت بازار بگونه ای بود که فعالان بازار سرمایه بسیار ناراضی بودند و اعتراض ها بالا گرفت تا جایی که مجلسی ها هرچند بسیار دیر اما بالاخره وارد عمل شدند و باطرح سوالی از وزیر اقتصاد در خصوص چرایی تداوم روند نزولی بازار سرمایه گامی در جهت شفاف سازی فضا برداشتند که در نهایت وزیر از مجلسی ها تذکر دریافت کرد .

به گزارش بورس نیوز آنچه که از گفته ها و عملکرد تیم اقتصادی دولت جدید بر می آید این است که آنها به رشدگذشته بورس اعتقاد ندارند و با تکیه بر اصل "بورس دما سنج اقتصاد" و آماری که از رکود اقتصادی در سال گذشته ارایه می کنند به نوعی سعی در کنترل رشد غیر منطقی بورس دارند به عبارت دیگر آنها بورس را در شرایط فعلی دما سنج اقتصاد نمی دانند.

البته مسئولین اقتصادی کشور باید در نظر داشته باشند که رشد ارزش سهام شرکت ها در بورس اغلب به دلیل کاهش ارزش پول ملی رخ داد که چنانچه وضعیت تورمی اقتصاد کشور را هم در نظر بگیرم ارزش سهام شرکتها فارغ از نوع عملیات و درآمد حاصل از عملیات اقتصادی آنها همچنان قابل افزایش است .اگر نگاهی اجمالی به اکثر نماد های مطرح بورسی داشته باشیم به وضوح می توان به این نکته رسید که ارزش جایگزینی بسیاری از شرکت های بورسی همچنان بسیار بالاتر از ارزش سهام آنها می باشد.

گفتنی است در طول هفته ای که گذشت در حوزه سیاسی بیشتراخبار منتشر شده در خصوص تداوم مذاکرات هسته ای بود که از این ناحیه فشاری به بازارسرمایه وارد نشد اما اخبار اقتصادی بخصوص اجرای فاز بعدی طرح تحول اقتصادی ،همچنان عامل اصلی فشار بر بازار سرمایه تلقی می شود .همانطور که آمار معاملات نشان می دهد هنوز سرمایه گذران بورس بخصوص حقوقی ها به جمع بندی نرسیدند و ترجیح می دهند همچنان تا مشخص شدن پارامترها اصلی همچنان بیرون گود بنشینند که این عامل باعث افزایش تنهشها در بازار سرمایه شده است چراکه در این حالت بازار به دست حقیقی ها افتاده و افت و خیزها شدت بیشتری بخود می گیرند بخصوص اینکه اغلب حقیقی های حاضر در بازار سرمایه نگاهی بسیار کوتاه مدت و بدون تحلیل و اغلب صف محور عمل می نمایند .

به گزارش بورس نیوز ،درهفته ای که گذشت شاخص بورس در نهایت با نزدیک به 3هزار واحد افت به 74161واحد نزول کرد که اگر رشد 313واحدی شاخص در روز پایانی رخ نمی داد شاخص در کانال 73هزار واحدی قرار می گرفت.کانالی که تا پیش از این هیچ کارشناس و تحلیلگری هم آن را متصور نبود.قطعاًبسیاری از سرمایه گذران بورسی تا این مدت عطای بورس را به لقای آن ترجیح داده اند .اما امید وارم در هفته جاری دیگر اوضاع بهبود یابد چراکه قیمت سهام بسیاری از شرکتها در سطح بسیار ارزنده ای قرار گرفته است.

در هفته ای که گذشت بدون احتساب معاملات بلوکی بیش از 3.2 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که نماد های فولاد مبارکه ،بانک صادرات و پارسیان بیشترین حجم معاملاتی را از آن خود نمودند. بازدهی بازار سرمایه نیز (3.3-) درصد به ثبت رسید که نماد های سرمایه گذرای نیروگاهی ، بهپاک و پاکشو بالاترین میزان بازدهی را ازآن خود نمودند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امید
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
سالی که نکوست از بهارش پیداست !!!!
حمید
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
تیم اقتصادی ... نتیجش نابود شدن بورس تو اوج اخبار مثبته./....
نینا
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
این حجم مبنا رو بردارین
مسعودنوری
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
بازار خرابکنهای عزیز تورو جان مادرتان جان پدر تان جان هرکی دوستدارین بابا باشه ما غلت کردیم دولتم غلت کرد کلا همه غلت کردن .... خوبه جان هرکی دوستداری ولکن دیگه شما که دهن مارو سرویس کردین
محمدرضا
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
متاسفانه وزیر اقتصاد اعتقادی به بورس نداره! البته ایشون بیشتر تئوری خونده و سابقه مدیریتی چندانی نداره.مثلا یه زمان میگفت نمیذاریم دلار پایینتر بیاد,حالاکه داره میره بالا اگه راست میگه نذاره بالاتربره.
علی
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
((هرچند در روزهای انتهایی تا حدودی وضعیت بهبود یافت)) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

منظورتون از روزهای پایانی همون یک ساعت اول روز 4شنبه هست دیگه ؟
ما را مسخره کردید.
بورس نیوز! کاش هیچوقت با سایتت آشنا نمیشدم. همون پارسال که ضررم حدود 30 میلیون بود میخواستم بیام بیرون. از بس وعده های دروغ دادی و مصاحبه های دروغ منتشر کردی، موندم و الان ضررم بیش از 80 میلیون شده.
دارم روانی میشم. خسته شدم.
لعنت به این فسادی که مدعیان اسلام در این مملکت براه انداختند
پيام
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
بس كنيد ديگه كجاارزنده هست ؟سه ماهه دارين ميگين قيمتها به كف رسيده خجالت بكشين
مهرداد
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
پولمون نصف شد. بازار سهام برای همیشه خداحافظ
نینا
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
انقد سیگار کشیدم این 3 ماه که نگو
مصطفی
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
اینجوری که پیش میره فکر کنم برادرا میخوان شاخصو به صفر برسونن بعد از اول باتدبیر وامید بیان بالا!!
علی
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
نوسانگیران در گروه خودرو بیچاره شدن!!

گروه خودرویی کم کم آماده ورود به زیر ارزش اسمی میشن! سفته بازا وقتی گروه خودرو را داشتن داغ میکردن فکر الان نبودن که کل بازار را نابود میکنن حالا بیان خودرویی بخرن!!!!@@@@@@@@@@@@@@@@
دکتر باقری
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
سهامها رو به بالاترین قیمت به مردم بیچاره فروختند حالا دارن میارن پائین که دو باره بخرند....
امیر
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
آقایان مجلس و دولت به داد سهامداران برسید . این سهامداران که از کرات دیگه نیامده اند. واقعا شما دستمزد کسانی رو که به سرمایه گذاری اعتقاد دارن خوب دادید.
سامان
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
لطفا با صبر مطلبی که نوشتم رو بخونید

بدبختی ماها اینجاست که صف فروش مپنا و شبندر نه تنها برداشته نمیشود حتی به اندازه حجم مبنا هم معامله نمیشه تا ما سهامداران بدبخت سهام کوچکتر یا سهام فرابورسی که راحت حجم مبناشون معامله میشه و -4 و -5 می خورند حداقل دلمون خوش باشه سهام صنایع بزرگتر هم مثل سهام کوچکتر -4 میخورن و حداقل قیمتها برای خریداران عمده هرچه سریعتر جذاب بشه و فکری برای خرید در اون قیمتها کنند.
در حقیقت بزگترین عامل منفی شدن سهام خوب و بد و صنایع کوچیک و بزرگ در بورس ما مخصوصا در این روزها همین صف فروش سهام بزرگ هست .
امیر
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کامنت چند تا بالاتر وسط دعوا نرخ تعیین میکنی؟ گروه خودرو فلان ... الان کدوم گروه اوضاعش خوبه ؟؟؟
علی
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
از افاضات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است

از یه بچه مدرسه ای هم بپرسی اینها رو بلده اگر عرضه دارید برید حالی اونی بکنید که تصمیم می گیرد