بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر : ۱۲۱۹۲۸

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه حمایت‌های دولت باید هم از طرف تزریق منابع سرگردان در جامعه و ایجاد شفافیت‌ اطلاعاتی در تصمیمات کلان اقتصادی باشد، اظهار داشت: اخیراً بازار سهام واکنش‌هاییبه تصمیم بودجه‌ای دولت نشان داد که دولت متوجه حساسیت این بازار شده است.

وی افزود: تعیین نرخ سود بانکی، ابهام در خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها از موارد مهمی بود که بازار سرمایه به حق واکنش نشان داد که دولت باید در رفتار اقتصادی خود تجدیدنظر اساسی کرده و نگرانی سرمایه‌گذاران در بلندمدت و نه کوتاه مدت رابرطرف کند.

هامونی با اشاره به اینکه ایجاد شفافیت در رفتارهاو تصمیمات کلان اقتصادی منجر به اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران خواهد شد، افزود: از شورای پول و اعتبار گرفته تا وزارت صنعت و تجارت باید باید بیش از اتخاذ تصمیمات آن را بر بازار سرمایه پیش‌بینی کند؛ البته در جریان تصمیم‌گیری نباید مباحث به صورت علنی و رسانه‌ها عمومیت یابد.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه قابل پیش‌بینی بودن سیاست‌ها و متغیرهای کلان اقتصادی به شفافیت بیشتر کمک می‌کند، گفت: این شفافیت تنها می‌تواند از دولت آغاز شده و به بدنه‌های آن برسد.

وی با تأکید دوباره بر اینکه دولت پیش از تصمیم‌گیری درباره متغیرهای کلان اقتصادی اثرات آن را بر بازار سرمایه باید پیش‌بینی کند، گفت: اکنون بازار سرمایه بازاری است که مؤلفه‌های آن بسیار گسترده شده و به راحتی دیگر قابل تحلیل نیست و قطعاً باید از طرف دولت ملاحظات و حمایت‌هایی ویژه داشته باشد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930130001584#sthash.dH97m8bL.dpuf

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
وزیر اقتصاد هیچ کاری نکرده فقط سد حقوقی ها را برداشت سدی که از 4 ماه پیش با هماهنگی مجلس بروی حقوقی ها گذاشته بود و به بانک ها چراغ سبز داد برای جذب نقدینگی و خروج سرمایه ها بسوی بانکها