بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر : ۱۲۱۹۸

زمینه برای فروش شکر دربورس کالا فراهم نیست

مقاومت شرکت توسعه نیشکر در عدم تغییر شرایط عرضه موجب شد شرکت بورس کالا مانع از عرضه شکر این شرکت در بورس کالا شود.

یک کارشناس بورس کالا در گفت وگو با خبرنگار موج اظهارداشت: با توجه به سهم 30 تا 35 درصدی شرکت توسعه ونیشکر در بازار شکر ، قرارشد که این شرکت شکر تولیدی واحدهای خود را ازطریق بورس کالا به فروش رساند.

وی با بیان اینکه" براین اساس شرکت توسعه نیشکر محصول خود را به صورت هزار تنی به مدت 10 تا 15 روز دربازار عرضه کرد"، ادامه داد: شرکت بورس کالا به منظور جلوگیری از بروز رانت در پی عرضه های هزار تنی شکر، ازشرکت توسعه نیشکر درخواست کرد که محصول خود را به صورت خرد در بورس کالا عرضه کند.

وی با اشاره به در نظر گرفتن تفاوت قیمت در عرضه های شرکت توسعه نیشکر، گفت: در این راستا شرکت توسعه نیشکر برای عرضه های کمتر از هزار تنی خود چیزی حدود 35تومان تفاوت نرخ با عرضه هزار تنی در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: شرکت بورس کالا با مخالفت با این مسئله عنوان کرد باید عرضه ها به صورت خرد و تعدیل قیمت ها 3 تا 4 درصدی درمحموله های کوچک وبا فاصله نرخ پایین تر صورت گیرد.

وی با اشاره به جلسه شرکت بورس کالا با مدیران مالی و بازرگانی توسعه نیشکر، یادآور شد: از سوی دیگر اقدام شرکت توسعه نیشکر در فروش محصولات خود هم از طریق بورس کالا و هم از طریق بازار آزاد منجر شد تا شرکت بورس کالا در جلسه مشترکی با مدیران مالی و بازرگانی توسعه نیشکر از این شرکت بخواهند که محصولاتش را برای تنظیم و ایجاد تعادل در بازار شکر، تنها ازکانال بورس کالا به فروش رساند.

این کارشناس بورس کالا ادامه داد: در حال حاضر کشت وصنعت کارون شکررا کمتر از هزار تن در تالار بورس کالا عرضه می کند و شرکت کارگزاری خوشه چین هم شکرکارخانجات و شکر ارزان بازار را به صورت خرد و با قیمت مناسب در بورس کالا عرضه می کند.

وی با اشاره به اشباع بازار شکر گفت : در پی تامین شکر صنف قنادان و بستنی سازان در صورت توافق شرکت توسعه نیشکر می توان هماهنگی لازم را برای خید این محصول از بورس به عمل آورد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر