بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

نیاز بازار سرمایه به فعالیت حقوقی ها

در پی سومین روز حمایت دولت از بازار سرمایه شاهد روند صعودی شاخص کل به میزان 699 واحد در روز گذشته بودیم. اگرچه حمایت دولت در شرایط کنونی تأثیر مثبت بر روند شاخص گذاشته است اما ....
کد خبر : ۱۲۲۱۸۷
در پی سومین روز حمایت دولت از بازار سرمایه شاهد روند صعودی شاخص کل به میزان 699 واحد در روز گذشته بودیم. اگرچه حمایت دولت در شرایط کنونی تأثیر مثبت بر روند شاخص گذاشته است اما به نظر می رسد با توجه به فعالیت اندک سهامداران حقوقی، هنوز اعتماد از دست رفته سهامداران نسبت به بازار سرمایه نتوانسته برگردد.

شایان ذکر است بتوان چشم انداز مثبتی در صورت تداوم حمایت دولت و رفع کلیه ابهامات در زمینه افزایش نرخ شرکت ها ناشی از اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها، با توجه به رسیدن صنایع به قیمت های جذاب، برای بازار سرمایه متصور شد.

در همین راستا، ربیعی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده رشد 120 درصدی شاخص کل بورس در سال 92 غیر منطقی بوده است و در حقیقت این میزان رشد شاخص، باید به گونه ای کنترل می شد و طی دو سال اتفاق می افتاد.

ربیعی تصریح کرد: به نظر بنده هر زمان که بازار سرمایه با رشد زیادی همراه باشد در پی آن باید منتظر ریزش شدید شاخص نیز باشیم بنابراین با توجه به روند کنترل نشده شاخص در سال گذشته انتظار افت شدید قیمت ها نیز قابل پیش بینی بود.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: همچنین از جمله علل صعود بیش از حد شاخص در سال 92، ورود نقدینگی بالا به بازار سرمایه، انجام معاملات بدون مبنای تحلیلی و بر پایه شایعات، بروز رفتارهای هیجانی نسبت به اخبار مثبت از جمله توافقات ژنو می باشد در نتیجه پس از رشد صعودی، بازار نیازمند اصلاح قیمتی بود بطوریکه بازار بتواند خودش به تعادل برسد.

ربیعی اظهار داشت: به اعتقاد بنده بازدهی شاخص کل بورس باید منطقی باشد و تفاوت اندکی با نرخ سود سپرده بانکی داشته باشد همچنین به نظر بنده روند شاخص کل در سال 93 با شیب بسیار ملایم صعودی همراه خواهد بود.

وی در خاتمه افزود: اگرچه دولت به حمایت از بازار سرمایه در شرایط کنونی پرداخته است، اما حجم پایین معاملات در بازار حاکی از آن است که هنوز اعتماد از دست رفته سهامداران نسبت به بازار سرمایه باز نگشته است. چنانچه سهامداران حقوقی فعالیت معاملاتی خود را در شرایط کنونی آغاز کنند، می توان به وضعیت بازار سرمایه امیدوار شد. همچنین توصیه بنده به سهامداران خرد این است که چنانچه اطلاعات و دانش کافی در مورد سهام ندارند، از صندوق های سرمایه گذاری راهنمایی بگیرند و سرمایه خود را در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند. همچنین سهامدارانی که از دانش کافی برخوردار هستند، سهامی را خریداری کنند که از نظر بنیادی وضعیت مطلوبی داشته باشند و هرگز با شایعات معامله نکنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فینوست
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
یعنی صندوق های سرمایه گذاری که خودشون عامل جدی روند نزولی سهام هستند دانش بیشتری از اون سهامدارای خرد تازه وارد دارن؟!
رضا
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
حالا همه شدن كارشناس
فینوست
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
راستی یادم رفت.. حقوقی های محترم توضیح بدن اون همه سهمی رو که توی قیمت های بالا به مردم فروختن و قرار بود با پول حاصل از فروش سهامشون ، توی روزهای منفی بازار از سهام حمایت کنند ، پولاشون رو کجا بردن الان که بعد از 4 ماه افت قیمت ها دارن تازه سهم می فروشن دوباره؟
امید
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
از صحبت های این آقا حمایت میکنم و باید به اون دسته از سرمایه گزارانی که رو هوا خریدو فروش میکنن باید بگم لطفا با خرید و فروش های هیجانی بازار رو به... نکشین به جرات میتونم بگم اگه اطلاع رسانی کافی به این افراد مبتدی بشه دیگه با این چنین بحران ها یی مواجه نمیشیم.
از دولت تدبیر و امید و جناب وزیر به خاطر این حمایت از بازار تشکر میکنم و خواهش میکنم همینجوری حمایت رو ادامه بدن تا از این بحران جون سالم به در ببریم
نینا
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
متنفرم از اینایی که 6 ماه پیش رو میگن هیجانی بوده
اگر خرید و فروش می کردی می فهمیدی بهترین وضع رو داشته
اون پولا با افت بازار دود شده رفته هوا
سعيد
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
بابا ، قابل پيش بيني .
چرا تو ايران هر چيزي كه اتفاق مي افتد قبلش پيش بيني نميشه و بعدش ميگن قابل پيش بيني بود.
در ضمن خدمت كامنت 3 يادآوري كنم كه اينجا ايرانه .
جلال
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
با سلام"حقوقیها دست به فروش وخراب کردن بازار نکنند حمایت نخواستیم؟؟؟به قیمت 100تومان بانک صادرات حقوقی اقدام به فروش میکندوبعد میگویند سهامدار خرد بازار را خراب میکند؟؟؟
جلال
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
باسلام"اخر این چه سهامدار عمده ای است که حاضر به حمایت سهام خود به قیمت 100 تومان نیست؟؟با تشکر
عباس
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
سه روز بازار مثبته ولی جالبه که ارزش سبد من هر روز داره میاد پایین!!!
ماهان
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
دلار داره میرسه 3500
این یعنی دوباره تورم میشه 40 درصد.
روحانی مچکریم
امید
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
جناب ربیعی بزرگوار شما سال 92 کجا تشریف داشتید که الان این مطالب رو طرح می کنید؟ معما چو حل گشت آسان شود.
کدوم حمایت حقوقی. دولت فقط سهام شبندر رو که یک سهم شاخص سازه بصورت کاذب مثبت نگه داشته تا در ظاهر رقم شاخص کل سبز باشه و بخواد تو رادیو و تلویزیون تو بوق و کرنا کنه که بورس ایران رشد کرد. دوستان بیشتر از این ملت رو فریب ندید بگذارید ملت به درد خودشون بمیرن.