{mosimage}پلیس اندونزی پس از انجام تحقیقات خود، به شرکت PT Koba ، دومین تولید کننده قلع در این کشور ،اجازه ادامه فعالیتهای خود را داده است، اما کماکان فعالان بازار نسبت به عرضه با ثبات قلع از جانب اندونزی مطمئن نیستند.

"> پلیس وارد بازار قلع شد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۸

{mosimage}پلیس اندونزی پس از انجام تحقیقات خود، به شرکت PT Koba ، دومین تولید کننده قلع در این کشور ،اجازه ادامه فعالیتهای خود را داده است، اما کماکان فعالان بازار نسبت به عرضه با ثبات قلع از جانب اندونزی مطمئن نیستند.

کد خبر : ۱۲۲۴۸

پلیس وارد بازار قلع شد

گروه بین الملل بورس نیوز- با ادامه تزریق نقدینگی توسط صندوق های سرمایه گذاری در بازارهای کالایی و بخصوص در بازار قلع که همچنان از حمایت متغییرهای بنیادی برخوردار است، قیمت این فلز در معاملات پایان هفته با 3 درصد افزایش به رکورد جدید 20700 دلار در هر تن رسید.

با ادامه مشکلات عرضه از جانب چین و اندونزی که که عمده ترین تولید کنندگان این فلز به حساب می آیند، ذخایر این فلز در بورس فلزات لندن به 9725 تن رسید که کمترین میزان در 9 ماه گذشته به حساب می آید.

درحالی که چین در سالهای اخیر همواره به عنوان بزرگترین تولید کننده قلع در جهان مطرح بوده است، با مشکلات پیش روی تولید فلز مذکور دراین کشور از سپتامبر گذشته، چین اقدام به واردات قلع نمود و همین امر نیز منجر به کاهش شدید ذخایر در بورس فلزات لندن شده است.

اندونزی نیز که به عنوان دومین تولیدکننده قلع و بزرگترین صادر کننده این فلز به شمار می آید، با مشکل تولید مواجه شده است. با ادامه تحقیقات دولتی پیرامون فعالیتهای غیرقانونی استخراج قلع در این کشور، تولید قلع در اندونزی کاهش یافته است.

بنا بر گزارش گروه بین الملل بورس نیوز با وجود اینکه در اخبار منتشر شده عنوان شد که پلیس اندونزی پس از انجام تحقیقات خود، به شرکت PT Koba ، دومین تولید کننده قلع در این کشور ،اجازه ادامه فعالیتهای خود را داده است، اما کماکان فعالان بازار نسبت به عرضه با ثبات قلع از جانب اندونزی مطمئن نیستند.

در عین حال ،با پشتیبانی فاکتورهای بنیادی از قیمت های بالای قلع، صندوق های سرمایه گذاری که پیش از این ، توجهی به بازار این فلز نداشته اند، هم اکنون به شدن جذب این بازار شده اند.

کارشناسان بازار فلزات معتقدند که فاکتورهای بنیادی پیرامون افزایش قیمت قلع در حال حاضر مثبت هستند، اما عمده علت رشد قیمت این فلز در حال حاضر ، هجوم صندوق ها برای خرید این فلز می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر