بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
معاونت مالی و اقتصادی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو عنوان کرد:

بررسی بودجه سال مالی جاری، علت توقف نماد "خگستر"

نماد معاملاتی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در حالی طی ساعاتی قبل توسط ناظر بازار بورس متوقف شد که بازار گمانه زنی های مختلفی دارد.
کد خبر : ۱۲۲۴۹۲
نماد معاملاتی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در حالی طی ساعاتی قبل توسط ناظر بازار بورس متوقف شد که بازار گمانه زنی های مختلفی دارد.

در همین ارتباط، معاونت مالی و اقتصادی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: نماد معاملاتی این مجموعه به دلیل بررسی پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری 93 متوقف شده، به گونه ای که پس از ارایه بودجه بررسی شده سال جاری "خگستر" به سازمان بورس، نماد معاملاتی آن طی هفته آتی مورد بازگشایی قرار خواهد گرفت.

حیدری کردزنگنه با تکذیب شایعه توقف نماد "خگستر" به دلیل فروش بلوک پارسیان، در این خصوص اظهار داشت: فروش بلوک پارسیان در حالی همواره یکی از مهمترین برنامه های کاری شرکت ایران خودرو به شمار می رود که در حال حاضر انجام این امر به دلیل انصراف متقاضیان خرید آن یعنی شرکت سرمایه گذاری غدیر و ساتا به تعویق افتاده است. این در حالی است که "خگستر" آثار درآمدی ناشی از تحقق برنامه فروش بلوک پارسیان را در بودجه سال جاری خود لحاظ نکرده است و در صورت فروش این بلوک سود دوباره انجام خواهد شد.

وی در خصوص واگذاری سهام بانک پارسیان تحت تملک شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو به شرکت اصلی نیز گفت: تمام زیرمجموعه های شرکت ایران خودرو در صورتی میزان سهام بانک پارسیان تحت تملک خود را به "خودرو" واگذار می کنند که برنامه فروش بلوک "وپارس" نهایی و اجرایی شود، چراکه فروش تجمیعی سهام بانک پارسیان بسیار بهتر از خرده فروشی آن به نظر می رسد. افزون بر آن، بزرگترین خودروساز داخلی از تمام شرکت های زیرمجموعه خود وکالت جهت انجام این امر را دریافت کرده است و رأساً نسبت به فروش اقدام می کند.

این مقام مسئول تنها شرکت تولید محور خودرو جهت تسویه بدهی خود به "خودرو" اقدام به واگذاری سهام بانک پارسیان تحت تملک خود نموده که میزان مالکیت مجموعه قطعه ساز مذکور نیز بانک پارسیان بسیار اندک بوده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امید
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
جالبه در این گزارش اعلام شده که واگذای سهام پارسیان تتوسط خمحمور ناچیز است. حال آنکه خمحور بطور مستقیم مالکیت 1 درصد وپارس را دارد که بهای تمام شده هر سهم آن 80 تومان است.
حال سود حال از واگذاری این یک درصد که 150 میلیون سهم است، آن هم به قیمت تابلو بالغ بر 45 میلیارد تومان می شود.
یعنی هر سهم 150 تومان سود !!!!