{mosimage}دولت موقت پاکستان قیمت های سوخت در این کشور را قریب به 7 درصد افزایش دادکه این تصمیم، درکنار افزایش شدید قیمت مواد غذایی در هفته های اخیر، می تواند خشم عمومی را دراین کشور برانگیزد.

"> افزایش قیمت سوخت اولین گام دولت موقت پاکستان

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۳

{mosimage}دولت موقت پاکستان قیمت های سوخت در این کشور را قریب به 7 درصد افزایش دادکه این تصمیم، درکنار افزایش شدید قیمت مواد غذایی در هفته های اخیر، می تواند خشم عمومی را دراین کشور برانگیزد.

کد خبر : ۱۲۲۶۳

افزایش قیمت سوخت اولین گام دولت موقت پاکستان

گروه بین الملل بورس نیوز – دولت موقت پاکستان قیمت های سوخت در این کشور را قریب به 7 درصد افزایش دادکه این تصمیم، درکنار افزایش شدید قیمت مواد غذایی در هفته های اخیر، می تواند خشم عمومی را دراین کشور برانگیزد.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که قیمت جهانی نفت هنوز هم به روند صعودی خود ادامه می دهد. در پایان هفته گذشته، نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه آوریل در بازار کالایی نیویورک به رکورد 12/110 دلار در هر بشکه رسیده است.

بنا بر گزارش گروه بین الملل بورس نیوز برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که افزایش قیمت انرژی در پاکستان ، بر تورم قیمتی بیش از پیش دامن خواهد زد. به عقیده آنها، افزایش قیمت نفت، مقامات را مجبور به بالا بردن بهای تمام نهاده های انرژی نموده است، اما به هر حال فشار تورمی این تصمیم بر کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی وارد خواهد شد. در عین حال ، بالا بردن بهای انرژی می تواند دولت جدید پاکستان را در مهار کسری بودجه یاری نماید. در حال حاضر استقراض داخلی دولت پاکستان بالغ بر 7/5 میلیارد دلار است که از این میزان بیش از یک سوم آن صرف اعطای یارانه به نهاده های انرژی می شود.

بنا بر تصمیم اخیر ، بهای هر لیتر بنزین به 03/1 دلار سیده است، قیمت گازوئیل نیز بالغ بر 65 سنت در هر لیتر شده است.

به نظر می آید که افزایش قیمت انرژی توسط دولت موقت پاکستان ، کار را برای دولت آینده این کشور به رهبری حزب مردم پاکستان آسان تر می نماید.

در سال جاری میلادی قیمت مواد غذایی در پاکستان به دنبال افزایش بهای جهانی کالاها ، به شدت بالا رفته است و همین امر نیز منجر به ایجاد نارضایتی در میان آحاد مردم این کشور شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر