بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۶
کد خبر : ۱۲۲۶۳۳

محبوبه مغاني: روز گذشته در بازار فرابورس ايران 142 ميليون و 267 هزار سهم به ارزش يك هزار و 100 ميليارد و 32 ميليون ريال مورد معامله قرار گرفت؛ معاملاتي كه در 30 هزار و 344 دفعه صورت گرفت تا بر اين اساس شاخص فرابورس با كاهش 80/11 واحدي به عدد 80/787 واحدي بازگردد. اين در حالي است كه بورس اوراق بهادار تهران در پايان بازار رقم مثبتي را براي شاخص خود رقم زد. اما آنچه روز گذشته از شاخص بازار فرابورس كاست معاملاتي بود كه در نماد شركت‌هاي پتروشيمي جم، زاگرس، شاوان، پالايش نفت لاوان، پتروشيمي مارون، فولاد صبانور و نفت ايرانول صورت گرفت.

در بازار ETF نيز بيشترين حجم معاملات مربوط به صندوق سرمايه‌گذاري اطلس بود که 419 هزارو 100واحد آن با 9/1 درصد کاهش معامله شد و هر واحد به 9654ريال رسيد.
همچنين بازار اوراق با درآمد ثابت هم شاهد بيشترين معامله اوراق مشارکت نفت فصلي بود؛ به طوري که 1430ورقه آن معامله شد. پس از آن اوراق مشارکت نفت و گاز پرشيا و اوراق اجاره جوپار از اين جهت در رده‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند.
از طرفي بازار امتياز تسهيلات مسکن همچنان رشد قيمت داشت و هر ورقه امتياز تسهيلات مسکن مرداد ماه 767، به قيمت 90هزارو 536 ريال دست به دست شد.
در ادامه معاملات روز گذشته سازمان خصوصي‌سازي 59 ميليون و 370 هزار سهم (معادل 27/48 درصد) از سهام مديريتي غيركنترلي شركت توليد كاشي گرانيت و كاشي لعاب زهره كاشمر (سهامي خاص) را عرضه كرد. اين بلوك به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران تعلق دارد كه قرار بود به‌طور يكجا و نقد يا نقد و اقساط (20 درصد نقد، مابقي اقساط 4 ساله با نرخ 15 درصد) به فروش رسد، قيمت پايه هر سهم هزار ريال تعيين شده بود كه اين بلوك به فروش نرفت.
روز گذشته ثبت معاملات توافقي نماد معاملاتي شركت پرميت، پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام، بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت و بدون محدوديت حجمي در هر سفارش (بلوك) در سامانه معاملات توافقي امكان‌پذير شد.
نماد معاملاتي اوراق اجاره شركت واسط مالي آذر (با مسووليت‌ محدود) نيز به منظور تامين مالي شركت نفت پارس (سهامي عام) پس از پرداخت اجاره بهاي سه ماهه اوراق، آماده انجام معامله شد. همچنين مدير بازار فرابورس از اتمام مدت اعتبار اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن صادره در پانزدهم ارديبهشت‌ماه 90، نقل و انتقال (خريد و فروش و هبه) و استفاده از تسهيلات از محل آن در تاريخ پانزدهم ارديبهشت‌ماه 93 خبر داد. بر اين اساس، نماد معاملاتي يادشده در پايان معاملات روز دوشنبه پانزدهم ارديبهشت‌ماه 93 متوقف خواهد شد. از سوي ديگر نماد معاملاتي شرکت آلومتك، به منظور برگزاري مجمع عمومي فوق‌العاده صاحبان سهام در روز چهارشنبه دهم ارديبهشت‌ماه متوقف شد. اين مجمع به منظور انصراف از افزايش سرمايه مصوب در مجمع عمومي فوق‌العاده در هفدهم آبان‌ماه 92 برگزار مي‌شود.
نماد دو شركت سرمايه‌گذاري مسكن در بازار اول
نماد دو شركت سرمايه‌گذاري مسكن در بازار اول فرابورس ايران درج شد.شركت‌هاي سرمايه‌گذاري مسكن پرديس و سرمايه‌گذاري مسكن زاينده‌رود از هفتم ارديبهشت‌ماه به‌عنوان نود و چهار و نود و پنجمين نمادهاي معاملاتي در فهرست نرخ‌هاي فرابورس درج شدند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر