بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر منتشر می کند

300 میلیارد تومان اوراق مشارکت با روش بازارگردانی جدید

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سه هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با نرخ سود 20 درصد را از روز سه شنبه 16 اردیبهشت ماه جاری به مدت پنج روز کاری در بازار سوم فرابورس پذیره نویسی می کند.
کد خبر : ۱۲۳۰۱۱
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سه هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با نرخ سود 20 درصد را از روز سه شنبه 16 اردیبهشت ماه جاری به مدت پنج روز کاری در بازار سوم فرابورس پذیره نویسی می کند.


به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، رییس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس با اعلام این خبر گفت: این اوراق با نرخ سود سالانه 20 درصد، سه ساله و بازپرداخت سود هر سه ماه یکبار به منظور تأمین مالی اجرای طرح احداث کارخانه گندله سازی شماره 2 به ارزشی معادل سه هزار میلیارد ریال منتشر می شود.

علیرضا توکلی با اشاره به اینکه اوراق مذکور با نام و قابل معامله در فرابورس است، اظهار داشت: شرکت تأمین سرمایه امید متعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق را بر عهده داشته و عامل فروش آن کارگزاری بانک سپه است. همچنین بانک سینا و شرکت تأمین سرمایه امید به عنوان ضامن این اوراق هستند و معاملات دست دوم آن پس از اتمام دوره پذیره نویسی، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس انجام می شود.

توکلی پیرامون ویژگی های دیگر این اوراق نیز خاطر نشان کرد: عرضه این اوراق با روش جدید بازارگردانی می شود و منابع مالی حاصل از پذیره نویسی اوراق مذکور، سه هزار میلیارد ریال از شش هزار و 800 میلیارد ریال سرمایه مورد نیاز برای پروژه گندله سازی خط 2 "کگل" را تأمین خواهد کرد.

وی در بیان سایر ویژگی های این اوراق مشارکت اظهار داشت: اوراق مشارکت "کگل" به روش بازارگردانی مبتنی بر حراج بوده و بازارگردان این اوراق تعهد به خرید و فروش به صورت همزمان دارد. بطوریکه در این شیوه بازارگردان به جای حفظ کف قیمتی اوراق، در قبال حفظ دامنه مظنه متعهد شده در قرارداد مسئولیت دارد.

رییس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس با بیان اینکه مظنه قیمت بازارگردانی برای یکسال اول معاملات دست دوم این اوراق در فرابورس توسط تأمین سرمایه امید اعلام شده است، گفت: دامنه مظنه تعهد شده توسط بازارگردان حداکثر دو درصد می باشد و مظنه بازارگردانی برای سال دوم و سوم حداقل 20 روز قبل از شروع سال جدید از طریق سایت تأمین سرمایه امید اعلام می شود.

وی ضمن بیان تعهد 10 درصدی بازارگردانی این اوراق به صورت روزانه برای افزایش حجم نقدشوندگی آن، میزان تعهد بازارگردانی این اوراق در سال دوم را 40 درصد اعلام کرد.

وی در خصوص ریسک های ناشی از احتمال تغییرات نرخ سود بانکی نیز اظهار داشت: برای سرمایه گذار از بابت احتمال افزایش نرخ سود بانکی ریسکی وجود ندارد. چراکه بازارگردان با توجه به تعهد 10 درصدی خرید این اوراق به صورت روزانه، طی 10 روز کاری می تواند تمامی این اوراق را از سرمایه گذاران خریداری کند و از این بابت ریسک خاصی برای سرمایه گذار وجود ندارد.

توکلی در خاتمه سخنان خود از برنامه انتشار اوراق سلف برای سنگ آهن دانه بندی شده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در بورس کالا خبر داد و افزود: مذاکرات لازم برای این برنامه با سازمان بورس جهت دریافت مجوزهای لازم و نیز شرکت مذکور انجام شده که به احتمال زیاد طی مرداد ماه جاری با روش جدید بازارگردانی مبتنی بر حراج به ارزش 150 میلیارد تومان منتشر می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی ابراهیم
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
چرا افزایش سرمایه نمیدی که هزینه مالی تحمیل کنی به شرکت
محبيان
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
سيمان بهبهان براحتي 50 درصد بازدهي دارد چرا اوراق بخريم!!!؟؟؟