بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
در گفتگو با رییس حسابداری شرکت سیمان فارس نو عنوان شد:

افزایش 20 درصدی نرخ فروش از خرداد ماه

شرکت سیمان فارس نو با سرمایه 350 هزار میلیون ریالی پیش بینی سود هر سهم برای سال مالی 93 را با افزایش 10 درصدی نسبت به سال قبل مبلغ 1358 ریال اعلام نموده است.
کد خبر : ۱۲۳۰۳۴
شرکت سیمان فارس نو با سرمایه 350 هزار میلیون ریالی پیش بینی سود هر سهم برای سال مالی 93 را با افزایش 10 درصدی نسبت به سال قبل مبلغ 1358 ریال اعلام نموده است.

رییس حسابداری و مدیریت بودجه شرکت سیمان فارس نو در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این شرکت به عنوان یکی از زیرمجموعه های هلدینگ سیمانی فارس و خوزستان است بنابراین مفروضات بوجه بندی هر سال توسط این هلدینگ به ما اعلام می شود.

محمد تابش در خصوص پیش بینی سال 93 شرکت ابراز داشت: افزایش فروش پیش بینی شده برای سال 93 در اثر افزایش مبلغ ریالی فروش در سال 93 است که نسبت به دوره مشابه سال قبل با 20 درصد افزایش نرخ فروش لحاظ گردیده است که از ابتدای خرداد ماه اجرایی می شود.

وی افزود: مرجع قیمت گذاری انجمن صنفی سیمان است که طبق توافقات صورت گرفته مجوز این افزایش را به شرکت های سیمانی داده است چراکه با افزایش هزینه های مواد مصرفی و سایر هزینه های سربار شرکت های سیمانی برای حفظ حاشیه سود خود افزایش قیمت فروش را پیش بینی کرده اند بنابراین مفروضات طوری لحاظ می گردد که حاشیه سود شرکت ها کاهش پیدا نکند.

مدیر سهام شرکت "سفانو" پیرامون توقف خرید خاک رس برای سال 93 ابراز داشت: عدم پیش بینی خرید و مصرف خاک رس و کاهش حجم خرید برخی از مواد اولیه به دلیل تغییر فرمولاسیون تولید در شرکت می باشد.

محمد تابش در خصوص کاهش 50 هزار تنی بودجه سال 93 اظهار داشت: این کاهش با توجه به تقاضای بازار و اینکه سال 92 سال خرید کلینکر داشته پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص کشش بازار مشکل خاصی وجود ندراد و ظرفیت تولیدی شرکت نسبت به سال های گذشته رشد قابل قبولی داشته است به طوریکه هم اکنون ظرفیت بالای یک میلیون تن در سال به تناسب تقاضای موجود مناسب می باشد.

تابش با اشاره به کیفیت بالای محصول شرکت سیمان فارس نو ابراز داشت: کیفیت بالای محصول شرکت اصلی ترین عامل تقاضای مناسب برای محصولات می باشد به طوریکه شرکت در سال 92 توانست در خصوص تولید و فروش رکورد جدید ثبت کند.

وی خاطر نشان کرد: در تولید سیمان تیپ یک 525 تنها تولید کننده در کشور هستم که به طور مداوم در کل دوره تولید این محصول را انجام می دهد.

مدیر سهام شرکت "سفانو" در خصوص فروش خارجی ابراز داشت: تمرکز ما در شرکت عمدتاً بر روی بازار داخلی متمرکز است ولی مقداری از محصولات از مرز خوزستان به کشور عراق صادر می گردد.

وی افزود: با توجه به فاصله شرکت از مرزهای خارجی و افزایش قیمت حامل های انرژی که سبب افزایش هزینه حمل شرکت ها گردیده در حال حاضر فروش خارجی از اولویت برای شرکت برخوردار نمی باشد.

محمد تابش در خصوص افزایش هزینه ها در سال 93 اظهار داشت: با توجه به برنامه های انجام گرفته جهت مقدار سوخت مصرفی و مطابق با تعرفه های جدید اعلام شده پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و پیش بینی افزایش 30 درصدی حامل ها نرخ مازوت به ازاء هر لیتر 2763 ریال و گاز به ازاء هر مترمکعب 1040 ریال برای سال 93 لحاظ شده است در مورد برق مصرفی نیز پیش بینی لازم در نظر گرفته شده است بنابراین متناسب با افزایش هزینه ها بودجه بندی صورت گرفته است.

رییس حسابداری شرکت پیرامون هزینه های مالی شرکت ابراز داشت: هزینه های مالی سال 93 با توجه به مانده تسهیلات در پایان سال مالی 92 و دریافت مبلغ 110 هزار میلیون ریال تسهیلات جدید برای تأمین سرمایه در گردش شرکت لحاظ شده است که با نرخ بهره 25 درصدی می باشد.

در خاتمه محمد تابش با اشاره به فعالیت شرکت با 117 درصد ظرفیت اسمی اظهار داشت: به نظر می رسد با توجه به بودجه عمرانی کشور امسال سال متعادل برای شرکت باشد. چراکه در سال 92 نسبت به سایر شرکت های سیمانی از وضعیت مناسب تری برخوردار بودیم و پیش بینی می کنیم این روند برای سال جاری نیز ادامه یابد و بودجه پیش بینی شده به طور کامل محقق گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهمان
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
این بنده خدا که نگفته سیمان از خرداد گرون میشه ، گفته شرکت ما از خرداد ماه افزایش قیمت رو توی بودجه پیش بینی کرده
رضا-الف
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
قشنگ خوب بخونی گفته خرداد93اجرایی میشود