بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر : ۱۲۳۰۳۹
معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی از افزوده شدن کالای فرهنگی به سبد کالای کارگران خبر داد و گفت: این کار با هدف اشاعه فرهنگ "افزودن کالای فرهنگی به سبد خرید خانوار" و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی انجام خواهد شد.

به گزارش پول‌نیوز، دکتر منصور اعتصامی با بیان این‌که جزئیات کالاهای فرهنگی سبد کالا بعدها اعلام خواهد شد، گفت: برای تعیین نوع کالای فرهنگی در حال بررسی اقشار گیرنده هستیم، چون هدف ما به مصرف رسیدن این کالا توسط دریافت‌کننده و علاقه‌مند شدن او به مقوله فرهنگ است.

وی ارتباط مناسب با نیروهای تولیدگر جامعه را مهمترین اولویت این سازمان عنوان کرد و گفت: با برقراری مطلوب این ارتباط سرمایه‌های اجتماعی و معنوی در کشور تقویت می‌شوند.

اعتصامی از برگزاری همایش تکریم کارفرمایان کارآفرین، شبکه اثرگذار بر اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای برگزاری مطلوب این همایش انجام شده است.

وی از تکریم 33 نفر از کارفرمایان سراسر کشور در این همایش خبر داد و افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از هر استان یک نفر به عنوان کارفرمای برگزیده معرفی می‌شود و در این مراسم به صورت نمادین از کارفرمایانی که بیشترین توجه را به حقوق قانونی کارگران دارند، قدردانی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال پول‌نیوز در خصوص امکان معرفی برگزیدگان این همایش به وزرات صنعت، معدن و تجارت برای حمایت‌های تسهیلاتی و معافیت‌های مالیاتی گفت: در این خصوص پس از برگزاری میزگرد تخصصی در همایش و جمع‌آوری نظرات و جویا شدن مشکلات کارفرمایان کارآفرین برگزیده اقدام خواهیم کرد. 

دکتر اعتصامی پرداخت به موقع حق‌بیمه، افزایش تعداد بیمه‌شدگان و استفاده از خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی را از جمله معیارهای انتخاب کارفرمایان عنوان کرد و افزود: این همایش روز 21 اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود و امیدواریم آغازی بر فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه فرهنگی و تعامل سازنده با شرکای اجتماعی باشد.

وی حرکت به سوی فرهنگ و گسترش ارزش‌های فرهنگی را از اولویت‌های اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: همایش کارفرمایان کارآفرین در فرآیندی منطقی برگزار می‌شود و برگزاری این همایش جلوه‌ای از تکریم و محبت بین تأمین‌اجتماعی و کارفرمایان است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این همایش آغازی بر گسترش ارتباط هدفمند و مناسب سازمان تأمین‌اجتماعی با تولیدکنندگان و کارفرمایانی باشد که در فرآیندهای کار خود حفظ سلامت نیروی کار و حمایت از کارگران را مورد توجه قرار می‌دهند.

دکتر اعتصامی از ابلاغ اطلاعیه به ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور برای تقدیر از کارفرمایان کارآفرین خبر داد و گفت: از کارفرمایان کارآفرین در تمامی استان‌ها به نحو مناسب تقدیر به عمل می‌آید و از هر استان نیز یک کارفرمای نمونه برای تقدیر در سطح ملی معرفی شده است.

وی از دریافت نظرات و پیشنهادهای انجمن‌های صنفی و اتاق‌های بازرگانی در رابطه با انتخاب کارفرمایان کارآفرین خبر داد و گفت: معیار اصلی انتخاب کارفرمایان رعایت حقوق کارگران و پرداخت به موقع حق‌بیمه و همچنین توجه به سلامت کارگران است.

وی جذب بیشتر کارگر و استفاده از سیستم‌های خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی را نیز از دیگر معیارهای انتخاب کارفرمایان کارآفرین عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اخذ نظرات و پیشنهادات، هر سال این فرآیند به نحو مناسب‌تری انجام شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
00
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
امیدوارم منظورشون از کالای فرهنگی کتابهایی مثل جنگ 33 روزه و 22 روزه و کتابهایی از این دست با موضوعاتی که ربطی به ملت ما نداره نباشه .