بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
در گفتگو با مدیر مالی شرکت قند نیشابور عنوان شد:

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها

شرکت قند نیشابور برای تأمین چغندر قند خود برای سال مالی 94 – 93 اقدام به عقد قرارداد کشت با کشاورزان نموده است تا در فصل برداشت مشکلی در این خصوص نداشته باشد
کد خبر : ۱۲۳۲۱۸
شرکت قند نیشابور با سرمایه هشت میلیارد و 100 میلیون تومان سود سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 93 را مبلغ 42 تومان و پنج ریال اعلام نموده است که در عملکرد شش ماهه شرکت موفق به پوشش 71 درصدی مبلغ مذکور شده است.

مدیر مالی شرکت قند نیشابور به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: عمده دلیل پوشش مناسب سود پیش بینی شده به دلیل تولید با راندمان بالا و فروش به قیمت های مناسب و حداکثری و همین طور افزایش نرخ فروش تفاله تا کیلویی 1000 تومان و ملاس تا کیلویی 670 تومان بوده است که در واقع به طور میانگین 50 درصد قیمت شکر را شامل می شود بنابراین حاشیه سود مناسبی از این محل برای شرکت به وجود آمد.

قائمی پیرامون برنامه های در دست اجرای شرکت ابراز داشت: با توجه به افزایش حداقل سرمایه ثبتی شرکت های گروه قند و شکر توسط سازمان بورس شرکت قند نیشابور تصمیم به افزایش سرمایه از 81 میلیارد ریال به حدود 200 میلیارد ریال را در دست پیگیری دارد که در صورت اظهار نظر رسمی کارشناسان مراتب از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت خرید چغندر قند ابراز داشت: فصل خرید چغندر برای تولید از آذر ماه شروع و تا اواخر دی ماه ادامه می یابد که به دلیل کاهش سطح زیر کشت توسط چغندر کاران طی سال های اخیر شاهد رشد قیمتی این محصول در بازار بودیم ولی به نسبت شرکت های رقیب شرکت قند نیشابور توانست با قیمت مناسب تری در فصل خرید چغندر مورد نیاز خود را تأمین کند و بهای تمام شده پایین تری را داشته باشد.

قائمی خاطر نشان کرد: شرکت قند نیشابور برای تأمین چغندر قند خود برای سال مالی 94 93 اقدام به عقد قرارداد کشت با کشاورزان نموده است تا در فصل برداشت مشکلی در این خصوص نداشته باشد.

مدیر مالی "قنیشا" پیرامون تولید کارمزدی شرکت اظهار داشت: شرکت قرارداد تصفیه کارمزدی با شرکت های صادراتی زرین شکر و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی و شرکت غله منطقه 5 خراسان دارد که در حال حاضر عمده ترین فعالیت شرکت به این بخش اختصاص داده شده است.

وی افزود: 40 هزار تن شکر دولتی را در سال 92 تصفیه کردیم و برای سال 93 نیز شکر وارداتی را تحویل گرفتیم و از ابتدای خرداد ماه شروع به تصفیه آن به صورت کارمزدی خواهیم نمود. بنابراین افزایش درآمد کارمزدی را برای سال جاری در پیش بینی لحاظ کردیم.

این مقام مالی شرکت قند نیشابور در مورد تأثیر واردات گفت: در صورت افزایش واردات شکر قیمت شکر چغندری به دلیل افزایش عرضه کاهش پیدا خواهد کرد همانطور که در سال گذشته هم شرکت ها بواسطه عرضه زیاد در بازار مجبور به فروش با نرخ های پایین تر از نرخ 1900 تومانی که مصوب شده بود شدند.

در خاتمه قائمی پیرامون وضعیت "قنیشا" در سال 93 ابراز داشت: با توجه به اینکه به اندازه 50 درصد محصول تولیدی پیش بینی شده در بودجه، شرکت موجودی در انبارها دارد به نظر می رسد مشکلی در خصوص پوشش بودجه برآوردی سال 93 وجود نداشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کاملا بر اساس واقعیات بیان شده است ، مضافا بدلیل درایت مدیریت محترم عامل شرکت میتوان کل هزینه های شرکت را در مقابل درآمد 1 به 10