بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر : ۱۲۳۲۴۳
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت که پرونده بابک زنجانی پرونده‌ای بزرگ در تاریخ قضایی ایران محسوب می‌شود.

به گزارش «انتخاب»، عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای امور جنایی، با بیان این مطلب، اظهار کرد: پرونده بابک زنجانی پرونده‌ای ملی است.

وی با بیان اینکه حجم پرونده بابک زنجانی سه برابر پرونده مه‌آفرید امیر خسروی است، خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها عنوان می‌کنند که پرونده بابک زنجانی فقط بدهکاری است، در حالی که اینطور نیست. عدم پاسخگوی هر کسی در این پرونده باعث می‌شود که تحت تعقیب قرار گیرد.

وی بیان کرد: سال 90 به بعد که از جریان 88 دور شدیم بیشترین درگیری‌های ما در حوزه اقتصادی بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به این پرسش که آیا بازداشت محمد رویانیان صحت دارد یا خیر با تاکید بر اینکه از بیان نام افراد خودداری کنید، گفت: در رابطه با پرونده ستاد سوخت دو نفر بازداشت شده بودند که اخیرا یک نفر دیگر نیز بازداشت شد.

به نوشته ی ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد رسیدگی به پرونده مرگ ماهی‌ها در سد فشافویه گفت: این پرونده در دادگاه بخش است و تحت رسیدگی قرار دارد که خوشبختانه کارهای خوبی با همکاری دادگاه بخش در این راستا انجام شده و در این حوزه به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد پرونده مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: کارهای تحقیقاتی پرونده وی رو به پایان است و امیدواریم هرچه زودتر به سرانجام برسد.

دادستان تهران در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد راه‌اندازی دادسرای نفتی و بین‌المللی، افزود: کارهای راه‌اندازی دادسرای بین‌المللی شروع شده و تاکنون نیز موفق عمل کرده است، اما در زمینه دادسرای نفتی یا انرژی همچنان با مشکل ساختمان مواجه هستیم و امیدواریم مشکلات حل شود و کارهای خوبی صورت گیرد.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد اینکه تخلفات ورزشی قرار بود در دادسرای ورزشی مورد رسیدگی قرار گیرد و دادسرایی در این رابطه راه‌اندازی شود، گفت: جرایم مطبوعات ورزشی در یک شعبه دادسرای فرهنگ رسیدگی خواهد شد و مسائل اتهامی ورزشی در مرکز رسیدگی می‌شود.

وی از پاسخ به سوال ایسنا در مورد پرونده‌ فردی که از بند 350 اوین به شبکه بی‌بی‌سی اطلاعات می‌داد، امتناع کرد و گفت که من را امروز به دلیل طولانی بودن توضیحات درباره این موضوع عفو کنید چون مربوط به بند 350 اوین است.

دادستان تهران با اشاره به نامه بانک مرکزی در مورد اسامی کسانی که دارای معوقات بانکی هستند، گفت: دادستان در جاهایی که جنبه حقوقی داشته باشد می‌تواند ورود پیدا کند اما همه پرونده‌ها ذی‌نفع دارند؛ در واقع بهترین مدعیان در این زمینه خود بانک‌ها هستند.

جعفری دولت‌آبادی در رابطه با سرانجام پرونده سازمان تامین اجتماعی، گفت: این پرونده همچنان مفتوح است و تحقیقات در این زمینه به دلیل گستردگی آن زمان‌بر است.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد بابک زنجانی و رضا ضراب گفت: توضیحات کامل در این رابطه را قبلا بیان کردم.

دادستان تهران با اشاره به ایجاد حادثه توسط اتوبوس‌های اسکانیا، بیان کرد: در این پرونده کارشناسی صورت گرفته که 50 درصد راننده و 50 درصد شرکتی که اتوبوس را در اختیار داشته مقصر است و در این زمینه پیمانکار شناسایی نشده است، اما راننده در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.

جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: مسئول مربوط به این شرکت به دادسرا معرفی خواهد شد و قانون علاوه بر دیه، مجازات تعیین خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد مستند «من روحانی هستم» ‌گفت: قرار بود معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری مواردی را که مدعی هستند خلاف واقع است اعلام کند و ما در حال حاضر منتظر اعلام دستگاه مربوطه در این راستا هستیم و تاکنون موضوعی به ما اعلام نشده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
500 نفر در رابطه با منصور اریا دستگیر شده . در صورتی که در رابطه با زنجانی تا بحال به یک نفر ظنین هم نشدهاید