بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر : ۱۲۳۵۸۵
نوریان گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به معنای گران شدن نیست بلکه در بسیاری از مسیرها و زمان‌ها نرخ بلیت کاهش می‌یابد.

نوریان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مصوبه مجلس بوده است گفت: آزادسازی و متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما جزو برنامه‌های 5 ساله دولت بوده است که البته این طرح نیز با تأخیر روبرو شده است.
 
وی در ادامه افزود: مطالعات گسترده‌ای با کمک مدیران عامل شرکت‌های هوایی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های فرودگاه‌ها و صاحب‌نظران در خصوص این طرح انجام شده است.
 
نوریان در ادامه اظهار کرد: طبق قانون متنوع‌سازی در نرخ بلیت جزو اولویت‌های اصلی دولت بوده و در این طرح بر اساس زمان و مکان بلیت‌ها فروخته می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این الگو در دنیا از چند سال گذشته آغاز شده است گفت: در این طرح مردم امکان انتخاب خواهند داشت و با صرف هزینه کم و یا زیاد بهترین نوع پرواز را برای خود فراهم می‌کند.
 
نوریان در ادامه توضیح داد: شورای عالی هواپیمایی در آخرین جلسه خود طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را تصریح کرد و در صورت تأیید رییس‌جمهور از 28 اردیبهشت‌ماه اجرایی می‌شود.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به معنای گران شدن نیست بلکه در بسیاری از مسیرها و زمان‌ها نرخ بلیت کاهش می‌یابد.
 
وی در ادامه افزود: در مسیرهایی که پروازهای انحصاری دارند از جمله نقاط محروم دولت تمهیداتی در نظر گرفته که شرکت‌های هواپیمایی دچار مشکل نشوند. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
عزیز من حرفی نزن که فردا مجبور بشی ده تا تبصره و بند و بهانه براش بیاری. کجای تاریخ ایران با آزاد سازی نرخ کاهش پیدا کرده که این دونیش باشه؟ قبر می خوای بخری باید پول بدی و اجازه نمی دن یه جای مجانی دفن بشی حالا هواپیمایی و ارزونی و ... منو یاد مغازه های حاجی ارزونی می ندازه این آقای نوریان.
امیر
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
برطبق قانون علمی عرضه وتقاضا چون تقاضابیشتر از عرضه هست قیمتها قطعا افزایش خواهد داشت مگه عده ای که پمنافعشون اقتضا میکنه تحریم باشیم کوتاه بیان و هواپیما وارد بشه
امیر
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
بنده خدا راست میگه الان هم وسط هفته ها که مسافر کم و هواپیما می خواد خالی بره نصف قیمت