بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
با رضایت و خشنودی سهامداران تصویب شد:

تقسیم 800 ریال سود نقدی به ازای هر سهم سیمان خزر

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خزر رأس ساعت 15:00روز دوشنبه مورخ 1393.02.22 درمحل خانه معلم با حضور بیش از 88 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۲۳۶۱۷

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خزر رأس ساعت 15:00روز دوشنبه مورخ 1393.02.22 درمحل خانه معلم با حضور بیش از 88 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای فاتح به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان وفاپور و پاکزاد و به دبیری آقای آقای قادری (مدیر مالی شرکت) تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس آقای و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای قدمی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1392.12.29

2- تقسیم 800ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و اندیشمند تدبیر حسابرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

ترکیب اعضاء هیأت مدیره

پیام هیأت مدیره

رخداد مهم در سال 1392 موضوع افزایش نرخ ارز (حدوداً به میزان 3 برابر) بوده که بر روی کلیه اجناس و ثطعات و مواد اولیه و هزینه های شرکت تأثیر مستقیم و غیر مستقیم گذاشته است و مضاعف بر آن برای شرکتهایی که بدیهای ارزی داشته اند (از جمله شرکت سیمان خزر) با افزایش مبلغ اقساط تسهیلات ارزی وضعیت نقدینگی آنها دچار ضعف شده است.

افزایش قابل ملاحظه ای قیمت حامل های انرزی (برق، گاز و نفت کوره) که باعث گردید سهم انرژی در قیمت تمام شده سیمان افزایش یابد و حاشیه سود بسیاری از کارخانجات را به شدت کاهش دهد.

این اتفاق همراه با کاهش نقدینگی و در درجه دوم سودآوری کارخانجات را شدیداً تهدید کرده است. این در حالی است که علاوه بر تأثیر مستقیم افزایش حامل های انرژی و نرخ ارز تأثیرات ثانویه بر سایر نهادهای تولید نیز مزید بر علت گردیده که از آن جمله می توان از افزایش قابل ملاحظه قیمت قطعات و لوازم یدکی داخلی و سایر هزینه های داخلی و همچنین با توجه به محدودیتهای ناشی از تحریم های اقتصادی افزایش بهای خرید قطعات خارجی را عنوان نمود.

مصوبات دولت محترم در خصوص بسته های حمایتی بجز وام تسهیلات ارزان قیمت خط اعتبار انرژی عملی نگردیده و بسیاری از کارخانجات که با تسهیلات گران قیمت بانکی طرح های توسعه خود را اجرا نموده اند، هم اکنون در کوران بحران بازپرداخت بدهی ها به ویژه بدهی های ارزی که با نرخ مبادله ای بازپرداخت خواهند شد، واقع گردیده و وارد سیکل عدم پرداخت دیون بانکی و جرایم مربوطه گردیده اند که در نهایت چنانچه سیاست های مناسبی در خصوص حمایت از اینگونه بنگاه های کارآفرین اتخاذ نگردد، منجر به رکود اقتصادی صنعت و تهدید اشتغال موجود آنها خواهد شد.

همچنین با توجه به افزایش قابل ملاحظه ی نرخ کرایه کامیون ها به دلیل افزایش قیمت سوخت، هزینه های تولید و توزیع بسیاری از کارخانجات نیز افزایش قابل ملاحظه ای یافته است. به علت اینکه سیمان کالای حجیمی می باشد، نقش کرایه حمل در قیمت مصرف کننده ی آن بسیار پر رنگ می باشد به همین دلیل لازم است با جهت گیریهای مناسب و سیاست های تشویقی، ساز و کاری جهت کاهش و یا لااقل تثبیت قیمت ها که یکی از راه های برون رفت از بحران فعلی می باشد، اندیشیده شود و از سوی دیگر متناسب با افزایش قیمت ها و تورم، نرخ فروش سیمان نیز افزایش یابد تا از زیان دهی بیشتر شرکت جلوگیری به عمل آید.

همچنین دولت محترم می تواند تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت تغییر مکانیزم تولید، افزایش بهره وری و نیز کاهش مصرف انرژی از طریق تغییر تکنولوژی به بنگاه های کارآفرین اختصاص داد.

استراتژی سیمان خزر

1. ارتقاء بهره وری و کاهش هزینه ها

2. افزایش درآمد و رشد سودآوری از طریق تولید محصولات ممتاز

3. کیفیت مطلوب

4. تقویت و ارتقاء برند

5. صمیمیت با مشتری

6. سرآمدی در مسئولیت های اجتماعی

7. توسعه نوآوری ها

8. تعالی فرآیندهای عملیاتی

9. سازمان سرآمد

10. ارتقاء بهره وری و اثر بخشی منابع انسانی

11. بهبود سرمایه های اطلاعاتی

چشم انداز شرکت سیمان خزر

اساسی ترین و موفقترین واحد صنعتی استان و یکی از پنج شرکت سیمانی کشور با قابلیت رقابتی در تولید انواع سیمان با کیفیت ممتاز و دارای سهم مناسب در بازار بین المللی، و بر خوردار از مشتریان وفادار، کارکنان علاقمند و با انگیزه سهامداران راضی و خشنود، با تلاش و اهتمامی شایسته، شعاری مزین به نام خود را تحقق بخشیده است.

"خزر"

خود باوری، زندگی و کار توام با نشاط و پویایی، راه تعالی و مشتری مداری

جایگاه شرکت در صنعت سیمان

در سال مورد گزارش رشد فروش در صنعت نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش داشته که از اهم دلایل آن می توان کاهش تقاضای ناشی از کاهش چشمگیر پروژه های عمرانی در داخل کشور و همچنین صادرات سیمان طی سال مورد گزارش را عنوان نمود.

سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح زیر بوده است:

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در سال 1374 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه کانی غیر فلزی با نماد سخزر درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1374.6.8 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

برنامه های آینده شرکت

الف) گسترش بازارهای فروش محصولات:

هم اکنون محصولات شرکت در استانهای گیلان و آذربایجان و ... توزیع می گردد و در صدد جلب رضایت مشتریان (مشتری مداری) و تلاش در جهت وفادار نمودن مشتریان و توجه به عاملین عمده و افراد دارای خرید اعتباری می باشیم

در توسعه ی بازار در استان های همجوار و حذب مشتریان جدید داخلی و کشورهای همسایه و... (توسعه بازار با توجه ویژه به امر صادرات) از جمله صادرات به کشورهای روسیه (داغستان و آستاراخان) و ترکمنستان، آذربایجان و عراق.

ب) تولید محصولات:

بودجه سال مالی 1393 شرکت با تولید 1.140.000 تن کلینکر و 1.170.000 تن سیمان و تحویل 1.170.000 تن سیمان تنظیم گردیده است، که قرار است 936.000 تن سیمان در داخل کشور و 234.000 تن سیمان در خارج از کشور فروخته شود.

ج) مشارکت در سرمایه گذاریها:

مورد ندارد

د) شیوه های تأمین مالی:

تأمین مالی عمدتاً از محل فروش محصولات شرکت تأمین خواهد شد و در صورت نیاز مبلغ 50 میلیارد ریال تسهیلات از سیستم بانکی (بانکهای دولتی) دریافت خواهد شد.

ه) صورت سود و (زیان) بودجه سال مالی 1393 بشرح زیر است:


ترازنامه:


آدرس لینک سایت شرکت:

http://www.khazarcement.ir/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر