بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
دکتر قلی پور از اهداف و برنامه های آتی شرکت که از آن جمله می توان به احداث سالنهای تولید جدید ، تولید پودر میوه جات و صیفی جات مختلف (پودر پرتقال، سیب، گوجه فرنگی و...) و تولید شیر خشک است نیز اشاره کردند.
کد خبر : ۱۲۳۸۵۰

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشت و صنعت پیاذر ( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00روز پنجشنبه مورخ 1393.02.25 درمحل کارخانه واقع در تبریز با حضور بیش از 72 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای خداوردی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان قلی پور و دادگر و به دبیری آقای قصاب صاحب کار تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس آقای و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

بر اساس گزارش بورس نیوز ،مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط دکتر قلی پور و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1392.12.29

2- تقسیم 320 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی هادی حساب (اصلی) و آباد نوین (علی البدل) به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

مجمع پس از استماع گزارش هیئت مدیره اعضای هیئت مدیره ذیل را نیز با اخذ رأی از سهامداران انتخاب نمود:

شرکت عمران عرش پارسا ، دکتر خلیل قلی پور خلیلی ، شرکت راه گشای تجارت ، دکتر حمید حاتمی مالکی ، شرکت تجارت کولاک

پس از اتمام مجمع نیز هیئت مدیره سه فاز از کارخانه که شامل فاز اول گلخانه ، واحد پخت نان برای مصرف کارخانه و واحد تصفیه خانه بود را افتتاح نمودند.

همچنین دکتر قلی پور از اهداف و برنامه های آتی شرکت که از آن جمله می توان به احداث سالنهای تولید جدید ، تولید پودر میوه جات و صیفی جات مختلف (پودر پرتقال، سیب، گوجه فرنگی و...) و تولید شیر خشک است نیز اشاره کردند.

پیام هیئت مدیره

همانطوریکه سهامداران گرامی شرکت مستحضر هستند محصولات کشاورزی سهم عمده ای را در تولیدات شرکت دارا می باشد به همین علت عوامل طبیعی از قبیل آب و هوا و میزان بارندگی در نقاط مختلف کشور نقش مهمی در افزایش تولید ، راندمان تولید و قیمت تمام شده تولید دارد در سال 92 علیرغم افزایش بی رویه قیمتها و نوسانات نرخ ها با عنایت به تجارب سالهای گذشته ، با جدیت تمام تلاش نموده که مواد اولیه خود را در زمان مناسب خریداری نموده و توانست از بابت تأمین مواد اولیه اعم از سبزیجات ، سویا ، کارتن ، سلفون ، و سایر نیاز های اساسی تولید دغدغه های اساسی شرکت را حل نموده و تلاش خود را در جهت بسط و گسترش فروش محصولات خود بنماید که در این راستا با ایجاد شبکه فروش مویرگی با پرسنل توانمند در استان و منطقه شمالغرب و بیشتر استانهای کشور با موفقیتهای چشم گیری از بابت کسب سهم بازار و سهم مشتری روبرو شده و تا حدودی مشکلات نقدینگی خود را حل نماید.

در خصوص تولید محصولات جدید کماکان با تلاش و پیگیری های لازم در خصوص تنوع محصولات شرکت و افزایش سبد تولیدات شرکت موفق گردید محصولاتی مثل پودر فلافل ، جو پرک ، آبلیمو ، جو پوست کنده ، انواع مرباجات در سایز های مختلف را به سبد خود بیفزاید. همچنین با عنایت به افزایش سرمایه شرکت و با انجام مقدمات لازم انشا الله در سال جاری تولید محصولات گلخانه ای نیز صورت می پذیرد.

نگاه جدید به امر تبلیغات در سال گذشته و سال جاری از سایر مواردی است که مورد نظر هیئت مدیره می باشد. در این راستا شرکت اقدام به تهیه جعبه محصولات با فرمت های جدید نموده است.

در سال 1392 شرکت در تمامی نمایشگاه های بهاره و پاییزه حضور فعال جهت عرضه مستقیم محصولات خود نموده است.

تاریخچه:

شرکت کشت و صنعت پیاذر در سال 1348 با هدف تولید محصولات خشک از محصولات کشاورزی منطقه (سیب زمینی ، پیاز و سبزی )تأسیس گردیده و با شماره 17 در تاریخ 1348.07.28 در اداره ثبت شرکت های اسکو به ثبت رسیده و در مرداد ماه سال 1351 با اخذ مجور شماره 314350 از وزارت اقتصاد مورد بهره برداری قرار گرفته است.

در سال 1383 شرکت کشت و صنعت پیاذر پس از انطباق ساختار مالی و تولیدی خود با سازمان بورس اوراق بهادار توانست بعنوان چهارصد و دومین (402) شرکت پذیرفته شده در بورس ، سهام خود را ارائه نماید.

عمده محصولات تولیدی شرکت بدین شرح می باشد: سبزی قرمه 40 گرمی جعبه ای و سلفونی ، سبزی کوکو 40 گرمی جعبه ای ، سبزی پلو 40 گرمی جعبه ای ، سبزی آش 40 گرمی جعبه ای ، سبزی شوید 40 گرمی جعبه ای ، سبزی نعناع 40 گرمی جعبه ای ، چاشنی ماست و خیار 20 گرمی ، پودر سیر 70 گرمی ، پودر نان سوخاری 150 گرمی جعبه ای ، پروتئین سویا 120 گرمی سلفونی ، پودر کتلت گیاهی 110 گرمی جعبه ای و سلفونی ، پودر کیک نیمه آماده جعبه ای 500 گرمی در 6 طعم (وانیل ، کاکائو ، موز ، آناناس ، توت فرنگی ، پرتقال ) ، پودر فلافل گیاهی 110 گرمی سلفونی ، جو پوست کنده 350 گرمی جعبه ای ، جو پرک 200 گرمی جعبه ای ، پودر آب پنیر سفید ، پودر آب پنیر رنگی ، انواع سبزیجات خشک فله ای .

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 10 میلیون ریال ( شامل تعداد 10000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال ) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 30000 میلیون ریال ( شامل تعداد 30 میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال ) در پایان سال مالی منتهی به 1392.12.30 افزایش یافته است.

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از 5 درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1392.12.30 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول زیر است:

شرکت ار منظر بورس اوراق بهادار:

وضعیت معاملات و قیمت سهام شرکت در تاریخ 1383.08.04 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه صنایع غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر با نماد "غاذر" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1383.09.15 مورد معامله قرار گرفته است.. وضعیت سهام شرکت طی سه سال اخیر به شرح زیر بوده است:

وضعیت نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت:

رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقد شوندگی سهام

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشا< اطلاعات در سال مالی منتهی به 1392.12.29 بر اساس ارزیابی سازمان بورس اوراق بهادار ، به شرح زیر بوده است:

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم در طی سال و عملکرد واقعی آن به شرح جدول زیر می باشد:

جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت در بخش فراوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی فعالیت می کند. رشد فروش صنعت مذکور در سال جاری نسبت به سال قبل تقریبا دو برابر گردیده است. سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح زیر است:

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری

الف) توزیع و فروش:

در سال 1392 یکی از بخشهای پیشرو و قابل ذکر ، بخش توزیع و فروش بوده است . این بخش در سال مورد گزارش از دو جنبه قابل ذکر است 1) تجهیز امکانات توزیعی 2) محصولات توزیعی متنوع

در بخش تجهیز امکانات توزیعی پس از بررسی های لازم و امکان سنجی موضوع و با لحاظ نمودن اینکه برند آسان یکی از معتبر ترین برند های کشور محسوب می شود در خرداد ماه سال 1391 بخش توزیع مویرگی شروع به فعالیت نمود که اکنون در سال 1392 سطح پوشش این بخش از شهرستان تبریز شروع و به استان آذربایجان شرقی ، غربی، اردبیل ، کردستان ، گیلان ، فارس ، مازندران، کرمان ، و ... رسیده است. در کنار پخش توزیع مویرگی مثل سالهای گذشته پخش البرز نیز توزیع کحصولات شرکت را در سطح کشور بر عهده داشت. با توجه به هدف برنامه ریزی شده در سال 1391، در سال 1392 نیز جهت بسط فروش البرز برنامه های تشویقی از جمله جایزه فروش و جایزه به مغازه دار در اختیار فروشندگان شرکت پخش البرز قرار گرفت که خوشبختانه اثرات خوبی به جای گذاشته است.

در بخش تنوع محصولات تولیدی گامهای مهمی در سال 1392 برداشته شده است . اضافه نمودن پودر فلافل 110 گرمی ، جو پوست کنده 350 گرمی ، جو پرک 200 گرمی به سبد توزیعی در کنار تولید مجازی مربای گل 200 گرمی ، مربای آلبالو 200 گرمی ، مربای هویج 200 گرمی و عسل 200 گرمی ، آبلیمو ، چیپس به سبد توزیعی ، از جمله این گامها بوده است .

در سال 1392 برای تولید پودر سیر ، چیپس ، انواع ادویه جات ، انواع ترشیجات ، انواع حبوبات به صورت تولید در داخل شرکت و یا برون سپاری اقدامات اولیه انجام و بررسی های مختلفی در زمینه کیفی و کمی به عمل آمده که از بین آنها تولید پودر سیر در ظرف 50 تا 100 گرمی ، انواع ادویه جات در داخل شرکت و چیپس به صورت برون سپاری مورد تأیید قرار گرفته که در این راستا مجوز خرید یک دستگاه بسته بندی پودری ظروف نیز صادر گردیده است که در تاریخ تحریر این گزارش خریداری گردیده و در حال انتقال به کارخانه می باشد.

در سال 1392 حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی یکی از اهداف شرکت بوده که خوشبختانه به بار نشسته است. حضور در نمایشگاه های عرضه مستقیم محصولات در تبریز و ارومیه طی چند نوبت و اخذ نتایج ایده آل از برخورد مردم با محصولات آسان نوید آینده درخشان را برای مدیریت به ارمغان داشت.

بهای تمام شده محصولات نیز نسبت به سال قبل با افزایش فروش و تولید افزایش یافته که به شرح زیر است :

ب) تولید:

یکی از سیاستهای کلی شرکت استفاده از برند آسان و بهره گیری از ظرفیت های خالی واحد های صنعتی نیمه فعال که فاقد نام معتبر هستند ، بود. در این راستا با چند واحد صنعتی تولید کننده مربا ، ترشیجات و شوریجات ، چیپس ، حبوبات و ... مذاکره گردید که در نهایت قرار داد تولید مربا و عسل در وزن 200 گرم و چیپس و آبلیمو منعقد گردید و برای اولین بار در بازار عرضه شد در سال 1392 اقدامات اجرایی سالن احداث گلخانه شروع شده است و بالای 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و همچنین در سال 1392 اقدام به احداث سالن نانوایی جهت تهیه نان سوخاری مورد استفاده در محصولات شده است.

در بخش تولید یکی از مهم ترین قسمتهای کارخانه سالن سرند سبزیجات می باشد که با درایت مدیریت تولید شرکت دستگاه بوجاری و سرند ماشینی با انجام چهار مرحله سرند در کارگاه فنی شرکت ساخته و به کار گرفته شد که نتایج ایده آلی از نظر کیفی و کمی برای شرکت به همراه داشت. در ضمن در سال 92 سرند سبزی جات از دستی به ماشینی تبدیل شده است.

ج)تأمین مالی:

متاسفانه با رشد نرخ ارز و بدنبال آن رشد قیمت مواد اولیه تأمین نقدینگی بازم با مشکل مواجه گردید، مدت پرداخت وجه خرید مواد اولیه که قبلا به صورت دو یا سه ماهه بود تبدیل به نقد یا پیش پرداخت شد در شرایطی که فروش شرکت همچنان به صورت روند قبلی ادامه داشت.این شرایط باعث شد تا بخش عظیمی از نقدینگی شرکت به صورت انباشت در سرمایه در گردش درآید به نحوی که سرمایه در گردش شرکت در سال 1392 نسبت به سال 1391 بیشتر از 53 درصد افزایش یافت.

در سال مورد گزارش تغییرات قابل توجهی در سرمایه گذاریها و داراییهای ثابت روی داده است به طوری که دارایی های ثابت نسبت به دوره گذشته حدود 40 درصد افزایش نشان می دهد که عمدتا مربوط به خرید وسائط نقلیه مورد نیاز فروش مویرگی و اثاثه و منصوبات و .. می باشد.

در سال مورد گزارش گردش وجوه نقد نشان دهنده ورود وجه نقد از محل تأمین مالی بوده و خروج آن عمدتا بابت مالیات بر در آمد پرداختی و خرید داراییهای ثابت مشهود بوده است.

مقایسه نسبت های مالی شرکت نشان دهنده بهبود قابل توجه در اکثر شاخص های مالی است . جدول زیر نشان دهنده برخی از نسبتهای مالی و مقایسه آن با سالهای قبل می باشد.

برنامه های آینده شرکت

برنامه های آینده شرکت در زمینه های مختلف به شرح زیر می باشد:

الف) تولید : با عنایت به روند تولید و عرضه محصول در سال 1392 برنامه های تولید در سال 1393 بدین شرح می باشد:

تکمیل گلخانه جهت تولید انواع سبزیجات و صیفی جات

باز سازی خطوط تولیدی و بسته بندی

تجهیز خطوط بسته بندی به جهت کاهش نیروی انسانی

ب) بخش توزیع و فروش : در این بخش لازم است کارای زیر بنایی و اصولی جهت بالا بردن توان فروش شرکت انجام گیرد.

تکمیل و تجهیز فروش مویرگی

بسط فروش در سایر شهرستانها از طریق خود شرکت یا پخش البرز

اضافه نمودن اقلام جدید به سبد توزیعی

حضور فعال در نمایشگاه های بهاره و پاییزه

تشکیل شرکت پخش اسان جهت ساماندهی سیستم توزیع مویرگی

ج) تأمین مالی: در خصوص تأمین مالی موارد ذیل برای سال آتی برنامه ریزی شده است.

اخذ تسهیلات بانکی به منظور پاسخگویی به نیاز مالی سرمایه در گردش

د) منابع انسانی : در خصوص نیروی انسانی برای قسمت های تولیدی ، خدماتی و اداری نیازی به جذب نیروی انسانی وجود ندارد. لیکن جهت تقویت و تکمیل نیرو های مجرب در قسمت فروش به طبع تشکیل شرکت پخش آسان نیروی انسانی اضافه خواهد شد.

صورت سود و زیان :

پیش بینی سود سال 1393:

در ذیل گزارش تصویری از فعالیتهای مجمع و افتتاح فازهای جدید کارخانه مشاهده میگردد:












آدرس لینک شرکت :

HTTP://WWW.PIAZAR.COM

اشتراک گذاری :
ارسال نظر