بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
مدیر سرمایه گذاری شرکت سایپا عنوان کرد:

تأثیر مثبت معافیت مالیاتی اعتبارات دریافتی بر سودآوری

این صنعت، چنانچه ایران و گروه 1+5 به نتیجه مثبتی در مذاکرات برسد به دلیل افزایش تیراژ تولید، ورود شرکای تجاری خارجی و کاهش هزینه های مالی می تواند حاشیه سود بیشتری کسب نماید.
کد خبر : ۱۲۳۹۸۳
صنعت خودرو پیشروترین صنعتی است که در صورت حثول توافق در مذاکرات، تأثیر مثبتی می پذیرد. این صنعت، چنانچه ایران و گروه 1+5 به نتیجه مثبتی در مذاکرات برسد به دلیل افزایش تیراژ تولید، ورود شرکای تجاری خارجی و کاهش هزینه های مالی می تواند حاشیه سود بیشتری کسب نماید.

شایان ذکر است که با توجه به اخبار مثبت در صنعت خودرو، اقبال سهامداران طی چند روز اخیر نسبت به گروه خودرویی بیشتر شده، بطوریکه اکثر سهام این گروه با صف های سنگین خرید طی چند روز رو به رو بودند.

در همین راستا، سوری، مدیر سرمایه گذاری شرکت سایپا، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در حال حاضر جو کلی صنعت خودرو در بازار سرمایه مثبت می باشد. چنانچه نتیجه نهایی مذاکرات مثبت باشد و تحریم ها رفع شود، یکی از اولین صنایعی که از آثار ناشی از رفع تحریم منتفع می شود، صنعت خودرو می باشد.

وی افزود: به اعتقاد بنده سهامداران بازار سرمایه در روز شنبه براساس برداشت اولیه ای که از روند مذاکرات داشتند، بطور هیجانی رفتار کردند اما پس از آن بازار سرمایه در روز گذشته با توجه به صحبت های مسئولین و زمانبر دانستن روند مذاکرات، به این نتیجه رسیدند که روند کلی مذاکرات مثبت و زمانبر می باشد.

مدیر سهام "خساپا" عنوان کرد: همچنین وضعیت کلی شرکت سایپا با توجه به برنامه های شرکت در سال جاری، شرایط پیشروی مذاکرات رفع تحریم ها نسبت به سال گذشته بسیار مطلوب تر می باشد.

سوری در خصوص مصوبه اخیر هیأت وزیران برای معافیت مالیاتی اعتبارات دریافتی دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو از مؤسسات مالی و اعتباری گفت: این خبر صحت داشته و به نظر می رسد همچنین تأثیر تصویب این معافیت مالیاتی، بر عملکرد مالی "خساپا" و "خودرو" مثبت خواهد بود.

وی در خاتمه عنوان کرد: همچنین گزارش حسابرسی افزایش سرمایه 70 درصدی "خساپا" که از محل مازاد تجدید ارزیابی است، طی روزهای آتی به سازمان بورس ارسال خواهد شد و پس از آن، جهت اعمال افزایش سرمایه مذکور منتظر مجوز سازمان بورس خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر